Gå til innhold

Mai-driverne fra AMD/ATI klare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

akkurat i siste liten den lanseringen ;)

 

menneh.. har akkurat lastet ned driverene for 32bit vista og driverene kommer bundlet med reklame og en skjermsparer? :hmm:

 

post-5017-1180698134_thumb.jpg

 

Edit: installerte med earthsim opsjonen. eneste jeg fikk med da var en link med en promo-kode på skrivebordet som ledet til earthsim. eneste man får der er en kopi av freeware versionen av earthsim som har en ati-logo nederst i det høyre hjørnet. :thumbdown:

 

 

http://ati.amd.com/online/cccwelcome/promotions.asp?id=Qube for dem som vil se selv..

 

Edit2: "free games offer" er en del bedre. her får man HL2: Lost Coast og HL2: Deathmatch.

 

http://www.steampowered.com/ati_offer1a/

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

ikke spør meg :p

 

 

ADVARSEL!

 

med Cat 7.5 så kan bildet bli mye blassere. så mye at hvitt blir grått, fargene mister "spruten" og alt ser veldig grått og kjedelig ut.

 

grunnen til dette er en instilling i kontroll senteret som er feil.

 

for å rette på dette så må du åpne kontroll senteret, velge farge/color og helt nedert på den siden er der en instilling som heter (på engelsk med meg...) "Black and White levels". for dem som bruker drivere med norsk språk så burde den hete "Sort og hvitt nivå" eller noe sånt.

 

bytt fra PC standard til Microsoft MCE og problemet er løst.

 

post-5017-1180702358_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Etter å ha oppgradert fra versjon 6.9 til 7.5 (winXP) mistet jeg muligheten til å komme inn i kontrollpanelet i det hele tatt...

Supert. Noen tanker og ideer på denne?

 

Skjermkort: Sapphire Radeon X1900XT 256MB.. (blir identifisert som X1900 Series både 6.9)

Lenke til kommentar

DargarWhiteFang: takk for svar, men var ikke der feilen lå. Den vanlige knappen (høyre museklikk på skrivebord -> ATI cp) fungerte først ikke. Så prøvde jeg gå inn i ATI cp via "egenskaper for skjerm", noe som heller ikke fungerte. Til slutt gikk jeg inn via startmenyen, noe som fungerte og i tillegg fikk de andre stedene til å fungere... Weird..

 

Anyhow.. CATALYST® Control Center viser at skjermkortet mitt har:

Core Clock in MHz: 500

Memory Clock in MHz: 594

 

I følge X1900XT skal kjerne være 625 og minne 1450. For å være ærlig har jeg ikke sjekket dette ut før, men det virker jo til å være noe galt?

 

Beklager for å "hi-jacke" det tråden egentlig handler om, men skjønner ikke helt dette..

Lenke til kommentar

Linuxdriveren fungerer veldig bra foreløpig med mitt Radeon 9600. Ingen Benchmark results fra min side men kunne vært kjekt å testet en runde quake før og etter eller noe.

 

Control Center fungerer greit, men unødvendig i mine øyne siden jeg kan bruke "Screen Resolution" på gnome panelet for å endre oppløsning raskt og effektivt.. Men for de med flere skjermer eller lignende oppsett kan det jo være spennende å se hvordan det fungerer.

 

De som lurer litt på ubuntu installasjon: http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Fe...tallation_Guide. En helt knall guide som fungerer veldig bra til de som er usikre. Idiotsikker for meg til nå. ;)

 

For de som sliter med andre distroer og vil ha en mer generic installasjonsguide kan jeg anbefalle Gentoo forums og Gentoo Wiki. Veldig gode forklaringer og staright forward fremgangsmåter.

Lenke til kommentar
Anyhow.. CATALYST® Control Center viser at skjermkortet mitt har:

Core Clock in MHz: 500

Memory Clock in MHz: 594

 

I følge X1900XT skal kjerne være 625 og minne 1450. For å være ærlig har jeg ikke sjekket dette ut før, men det virker jo til å være noe galt?

8758379[/snapback]

Det stemmer nok det. X1900 har en 2d og en 3d modus. Når man er i 2d, blir clockrate og volt satt ned. Når man åpner et 3d-program settes Overdrive i gang, og du får den klokkehastigheten du skal ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...