Gå til innhold

Her er Palms PC til mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At dette ikke er en laptop tror jeg nesten kun det bare er palm som tror på. Ville lett investert en god del mer for en ultra-portabel (som etter previews på nett har omtrent samme vekt)

 

M.h.p. de $100 tipper jeg at du får det som vouchers eller noe annet tull som du kan få ekstra utstyr for. Eller en annen hake som gjør at de allikevel slipper å betale tilbake det til så mange.

 

//Torgeir

Endret av twhoffma
Lenke til kommentar
At dette ikke er en laptop tror jeg nesten kun det bare er palm som tror på. Ville lett investert en god del mer for en ultra-portabel (som etter previews på nett har omtrent samme vekt)

8747909[/snapback]

 

spørsmålet er, hvilken kundegruppe er denne ment for?

 

slik jeg ser det er den siktet inn på mobilt kontorpersonale.

 

med andre ord, dette er ikke ment for folk som trenger regnekraft av en eller annen grunn, eller er ute etter en mobil underholdningsmaskin. det er en enhet bygget for å gjøre høyst spesifikke jobber out of the box.

 

ett annet aspekt er sikkerhet. heller den å gi en ansatt en laptop hvor alt og litt til kan bli lagt inn, og som den ansatte forventer å kunne koble til bedriftens nettverk når en føler for det, så kan en levere ut slike som denne som har ett begrenset antall funksjoner men får flesteparten av kontorjobbene gjort.

 

med andre ord, dette er ikke ment for allment forbruk ;)

 

men ja, en kan faktisk legge inn ekstra programvare på den om det er ønsket. men det er ikke en windows enhet, så utvalget vil nok være begrenset i starten.

 

for den del så virker det som om grensesnittet er spesialbygget for å kunne brukes mest mulig med tastaturet. jeg har for eksempel lagt merke til at alle programmer en legger inn kan ha en hurtigtast satt slik at en bare trykker på knappen for programlisten, og så trykker på hurtigtasten.

 

hmm, tror forresten denne saken kunne gjort seg som "nett-terminal" for en del folk som ønsker nettbank og epost fra slekta men ellers fint lite annet.

 

og en får jo flere og flere tjenester pr web. google stabler jo på nye hele tiden...

Lenke til kommentar

Synes egentlig denne virker interessant, spesielt til skolearbeid. Tenker på hvor greit det hadde vært å hatt en ultraportabel til å ha med seg på skolen, veier sikkert ingenting heller, og prisen er det jo ikke noe å si på. så kan jeg la laptopen stå hjemme. Tipper den må være i stand til å kjøre openoffice osv..

Lenke til kommentar

Hvis den kommer til norge med NORSK tastatur og prisen blir under 5k så hadde den passet ganske bra for meg som ett alternativ til laptoppen på ferie. Enkel nettleser og epost er alt jeg trenger, men en smartphone blir litt for lite å lese nettsider på.

 

Sannsyligvis blir den vel både dyr og med engelsk tastatur hvis den kommer hit.

Lenke til kommentar
Synes egentlig denne virker interessant, spesielt til skolearbeid. Tenker på hvor greit det hadde vært å hatt en ultraportabel til å ha med seg på skolen, veier sikkert ingenting heller, og prisen er det jo ikke noe å si på. så kan jeg la laptopen stå hjemme. Tipper den må være  i stand til å kjøre openoffice osv..

8769693[/snapback]

 

openoffice er nok usikkert siden saken benytter seg av ARM cpu heller den X86...

 

men en variant av disse her kommer ferdig installert iirc:

http://www.palm.com/us/solutions/personal/docstogo/

 

hvor brukbare de er kan jeg ikke svare på...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...