Gå til innhold

SSD-enhet på 256 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Suverent! Og det virker som PQI har tatt en "dont-do" i markedet og lansert en kjempeoppgradering mens andre fortsatt ønsker å melke minimale størrelser.

 

Det forundrer meg at ikke rene flashbaserte SSD enheter er mer på markedet enn det allerede er. Whats the holdup?

 

Det at PQI slapp denne størrelsen "allerede" nå betyr at verdien synker raskere enn først antatt på mindre størrelser.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skuffende dårlig overføringshastighet. Jeg ser for meg at de enkelte minnebrikkene i en såpass stor SSD kan kobles "interleaved", og dermed spytte ut så mye data at SATA adapteret blir flaskehalsen. Hvis det er 32stk 8GByte brikker i denne som hver kan levere 20MByte/s, så burde de i "RAID 0" modus kunne levere hvertfall 300MByte/s.

Lenke til kommentar
Skuffende dårlig overføringshastighet. Jeg ser for meg at de enkelte minnebrikkene i en  såpass stor SSD kan kobles "interleaved", og dermed spytte ut så mye data at SATA adapteret blir flaskehalsen. Hvis det er 32stk 8GByte brikker i denne som hver kan levere 20MByte/s, så burde de i "RAID 0" modus kunne levere hvertfall 300MByte/s.

8747278[/snapback]

Det vil nok allikevel knuse det meste av raptor-harddisker og andre raske tradisjonelle typer. Maskinen min starter raskere fra et CF-kort med 20MB/s enn fra en raptor-disk. Så da vil nok hastighen på denne saken her være ganske så overlegen..

Lenke til kommentar
8GB lynrask flash koster 900,- på en minnepinne i dag(raskeste utgave). Slik sett er 10.000,- billig.

8747242[/snapback]

 

 

er jo faktisk ikke så mye mere enn et år siden at de 8 gb diskene kosta over 7K, så det skjer ting og det skjer ganske så fort. 250 gig er egentlig en perfekt størrelse sålenge man ikke er ute med sjørøverskuta dag og natt

Lenke til kommentar

Men vil dagens bærbare pc'r (les min LG T1 express dual kjøpt i desember) klare å bruke disse diskene? eller må bios/hovedkort flashes/byttes for å støtte SSD? Og i tillegg er pc'n min utstyrt med en 1,8"disk, så jeg får vel ikke putta en sånn inn uansett...

 

Veit ikke om jeg har lyst på ny pc, men ny ssd-disk hadde vært fint.

Lenke til kommentar

Er det noen SSD disker å få kjøpt her i Norge i dag? Hadde nok glatt kjøpt den 256GB SSD disken til jobben om den var tilgjengelig.

 

PS: Seagate Cheetah 300GB 15k rpm gjør minimum 82.6MB/s og maks 135MB/s avhengig av hvor på mediet du leser, men poenget med SSD er ikke at du får høy transfer rate, men at du får ca. 10 ganger høyere IOps.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
Men vil dagens bærbare pc'r (les min LG T1 express dual kjøpt i desember) klare å bruke disse diskene?  eller må bios/hovedkort flashes/byttes for å støtte SSD?  Og i tillegg er pc'n min utstyrt med en 1,8"disk, så jeg får vel ikke putta en sånn inn uansett...

 

Veit ikke om jeg har lyst på ny pc, men ny ssd-disk hadde vært fint.

8747505[/snapback]

 

Antagelig ikke. Har du 2,5" bay ledig da? Eller er 1,8" disken montert i en 2,5" ramme? Det er vel lite trolig, ettersom de sansynligvis har valgt 1,8" disk pga plassbesparelse. Elektrisk burde det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...