Gå til innhold

Vil kreve DX10 for Vista-sertifisering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seriøst, hva er vitsen med sertifiseringen når kravene endrer seg?

8738264[/snapback]

Å selge deg enda en ny-sertifisert PC?

 

Jeg tror heller det er Microsoft sin strategi. De har jo selv promotert DX10 som en av nøkkelkomponentene i Vista, og da skulle det jo bare mangle at man utelater dette i Vista-sertifisering. For alt vi vet kanskje dette er noe de nå "retter på" :)

Lenke til kommentar
Hva bryr det oss om en pc har et klistremerke på eller ikke?

8738560[/snapback]

 

Det bryr oss ikke noe særlig. Vi vil vel strengt tatt ha maskinen fri for klistremerker - men det bryr pc leverandørene veldig vil jeg tro. At MS krever Dx10 støtte for en Premium logo vil ikke nødveldigvis resulterere i enorme omveltninger, men det vil sansyneligvis fremskylde utviklingen av bedre integrete grafikløsninger.

Lenke til kommentar

Kravet i dag er vel 1 GB minne og et skjermkort med mulighet for 128 MB minne så er maskinen såkalt Vista Premium Ready..

 

Ser heller ikke poenget med å endre en sertifisering slik dersom ikke Vista vil kreve bedre maskinvare med tiden da.. Dette skaper bare forvirring for forbrukeren.. Mange High-end DX9 kort vil nok kunne kjøre Vista med Aero bedre enn mange av low-end DX10 kortene som dukker opp fremover. DX10 vil jo kun ha noe å si for effektene i spill og ikke ellers i operativsystemet (hvis ikke jeg har gått glipp av noe vesentlig..)

 

Men er jo et godt triks for forhandlere som kan si til uvitende kjøpere at de bør kjøpe seg en ny maskin for å kunne kjøre Vista..

Lenke til kommentar

hele denne sertifiseringen lukter det fisk av..

 

maskiner som er for svake til å kjøre Aero har jo blitt stemplet som "Vista ready", og forbrukerne blir lurt trill rundt. Sertifiserings-lista burde kanskje ha ligget høyere fra starten av?

 

At "Vista Premium" krever DX10 er sikkert greit nok - selv om jeg vil tro en relativt greit prosessor, over 1GB ram og ellers greit hw er viktigere enn DX10 framfor DX9...

 

I tillegg er det litt rart at de endrer på kravene underveis? Kunne de ikke i steden lagd en ny tittel; "Vista gamer" eller noe sånt med disse nye kravene?

Lenke til kommentar
Ser heller ikke poenget med å endre en sertifisering slik dersom ikke Vista vil kreve bedre maskinvare med tiden da.. Dette skaper bare forvirring for forbrukeren..  Mange High-end DX9 kort vil nok kunne kjøre Vista med Aero bedre enn mange av low-end DX10 kortene som dukker opp fremover. DX10 vil jo kun ha noe å si for effektene i spill og ikke ellers i operativsystemet (hvis ikke jeg har gått glipp av noe vesentlig..)

Er enig i at det kan resultere i en del "lurerei" hvor folk tror de kjøper bedre hardware enn det virkelig er.

 

Men DX10 blir vel et krav etterhvert - når MS lanserer Office 2010 eller noe slikt, som sikkert krever DX10-kort pga superfancy transparency-effekter :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...