Gå til innhold

OCZ kjøper PSU-produsent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En fordel er at vi i Norge nå vil få tilgang til disse, men jeg frykter egentlig litt for kvaliteten på PP&Cs enheter. PP&C er vel regnet som en first-tier og muligens den øverste produsenten når det kommer til kvalitet, så jeg håper de ikke endrer noe særlig på utvalget, og holder OCZ som "billigmerket".

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan skjønne blir den eneste forskjellen for PP&C blir et kraftig utvidet distribusjonsnettverk, og muligens branding (selv om det i følge artikkelen ikke vil skje).

 

Ser også for meg at high-end-teknologi kan dryppe ned i PSU-rekkene til OCZ. Motsatt vei tviler jeg på det går; OCZ PSU'er har ikke det aller beste ryktet.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Så vidt jeg kan skjønne blir den eneste forskjellen for PP&C blir et kraftig utvidet distribusjonsnettverk, og muligens branding (selv om det i følge artikkelen ikke vil skje).

 

Ser også for meg at high-end-teknologi kan dryppe ned i PSU-rekkene til OCZ. Motsatt vei tviler jeg på det går; OCZ PSU'er har ikke det aller beste ryktet.

8729719[/snapback]

 

 

 

huff da.. hva er galt med dem.. nettop fått meg en sånn en jo.. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=33823

Lenke til kommentar

Vel OCZ har et sterkt navn i entusiast miljøet og ønsker sikkert å spille videre på dette. Dessuten tror jeg nytteverdien av ekstreme RAM moduler vil bli mindre etter hvert som CPU kjernene og kompilatorer blir bedre. F.eks regner jeg med at Barcelona blir mindre avhengig av lave timings enn K8 grunnet L3 cache og bedre load reordering. Intel har lenge vært sterke på dette område så her blir det vel neppe mye endring, men de er jo heller ikke avhengig av lave timings på minnemodulene for å få god ytelse. Altså kan det se ut som om behovet for disse modulene blir redusert. Noe OCZ antagelig bør ta hensyn til i sin strategi.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Dette var forhåpentligvis gode nyheter. Fem av de syv PC'ene jeg har hatt har brukt PSU'er fra PCP&C, og jeg håper inderlig på at kvaliteten på PSU'ene deres ikke påvirkes av dette oppkjøpet. Blir vel en del billigere og etterhvert... :cool:

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

det ene jeg setter stor pris på er at en strømforsyning klarer å glatte spenningspeaker uten at det går ut over komponentene i maskinen.. det andre er at spenningsnivået er stabilt selv ved høy last. for det tredje er det virkningsgrad. for det fjerne er det støynivå ved høy last.

 

kunne skrevet til jeg ble grønn i fjeset men men

Lenke til kommentar

Artig å se at PCP&P kommer til europa i større grad, er ikke mitt toppvalg pga litt ymse med støy. Men de skal ha kreditt for å ikke drive med multiple-rails-tullet (dog er det endel andre produsenter som heller ikke har det i realiteten), selv om noen av de såkalte mytene de maser om er litt overdrevet i mine øyne, modulære kabler feks, i realiteten er ikke det et særlig stort problem.

 

AtW

Lenke til kommentar
det ene jeg setter stor pris på er at en strømforsyning klarer å glatte spenningspeaker uten at det går ut over komponentene i maskinen.. det andre er at spenningsnivået er stabilt selv ved høy last. for det tredje er det virkningsgrad. for det fjerne er det støynivå ved høy last.

 

kunne skrevet til jeg ble grønn i fjeset men men

8731308[/snapback]

Fint, skriv gjerne mer.. Kunne vært fint om HW.no la vekt på å få med sånne detaljer når de omtaler eller tester PSU'er da. Har du noen lenker til noen hardware websider som tar med disse detaljene når de tester PSU'er?

 

Antec PSU'er, er de midt på treet, eller oser det kvalitet av Antec?

Har kun en Antec selv foreløpig. Den er grei den, men det kan være vanskelig å vite forskjellene på disse så anonyme dingsene. En merker vel ikke særlig forskjell før komponenter ryker eller dersom selve PSU'en skulle ryke.

 

Det med støy er kanskje det mest merkbare en vanlig bruker kan oppfatte. Og en støyende PSU er jo ikke automatisk en PSU med lav kvalitet heller, eller? (spesiellt viftestøy).

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...