Gå til innhold

Forbereder integrert DX10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet når nVidia kommer med en Intel platform?

8729303[/snapback]

nVidia har en Intel pratform... :) (bla. 650i, 680i, 680LT)

 

Hvis du mener integrert grafikk til Intel, så kommer integrert GeForce 7 (nForce 630i) nå iløpet av juni.

 

Integrert DX10 grafikk på Intel platformen kommer litt etter chipsetet for AMD platformen (november/desember er det siste jeg har hørt)

 

 

Når det gjelder antallet S-ATA porter så er jeg enig i at 6 er litt lite på en high-end PC... Men ikke på en PC med integrert grafikk. 6 porter er en god oppgradering av dagens 4 porter på økonomi-hovedkort.

 

Neste generasjon av chipset for high-end kommer nok med 8 S-ATA porter.

Lenke til kommentar

De aller fleste hovedkort med P35-brikkesettet kommer med 6 SATA porter siden det er dette som Intel støtter i sin sørside og du får da en eller flere via eksterne kontrollere (f.eks JMicron).

 

ASUS hadde 8 SATA porter på sitt toppkort A8N-SLi men det var 4 porter i nForce-brikkesettet og 4 porter på en Silicon Image kontroller.

 

Set ASUS har gått ned på portene litt igjen som følge av P35 og diverse andre ting, men regner med vi vil se 8 porter som standard og håper også at Intel vil ha støtte for 8 SATA porter i sitt kommende X38-brikkesett (som da er high-end).

 

Egentlig ser jeg ikke det store behovet for så mange porter i en gaming PC. Hvis du har flere enn 4 harddisker så nærmer det seg strengt tatt en filserver og da er du ofte bedre tjent med å investere i en skikkelig RAID-kontroller. Dette er vel grunnen til at fokuset på mange SATA-porter på hovedkortet ikke har vært så stort.

Lenke til kommentar
Så dvs. at AM2+ nok blir den beste plattformen for dette siden den inkluderer HTT 3.0?

8730658[/snapback]

Prolemet med AM2/AM2+ er at du må igjennom CPU for å få tak i minnekontrolleren, mens på Intel sin platform er minnekontrolleren integrert i samme pakke som IGP (nord-bru).

Lenke til kommentar
Når det gjelder antallet S-ATA porter så er jeg enig i at 6 er litt lite på en high-end PC... Men ikke på en PC med integrert grafikk. 6 porter er en god oppgradering av dagens 4 porter på økonomi-hovedkort.

 

Neste generasjon av chipset for high-end kommer nok med 8 S-ATA porter.

8729396[/snapback]

 

Personlig hadde jeg heller sett 8 nå, og 1 Pata-port, ser ikke helt den store nytten av 2 stk i chipsettet i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det som blir spennende å se er om disse løsningene blir gode nok for å dra Aero Glass flytende og enkle spill.

8730615[/snapback]

Aero Glass er ikke noe problem...

Spill er nok litt værre, mye kommer ann på båndbredden IGP får til minnet

8730630[/snapback]

 

Det vil vel vise seg, min 6600 GT er ikke kraftig nok til å uproblemetisk dra aero glass. Denne er vel neppe kraftigere i seg selv, men er sikkert mer optimalisert for Aero.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kunne også tro at 12 var overkill, men jeg bruker 4-5 porter før jeg vet ordet av det, og det er med skriver som nettskriver via RJ45 og ingen eksterne lagringsenheter, samt ingen tilkobling for kamera og mobil er brukt.

 

Husk at så og si alt periferende tilleggsutstyr i dag kommer med USB tilkobling.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
8-10 SATA og 0 PATA hadde vært det ideelle.. så hadde de spart plass også :D

8732076[/snapback]

Er med på den, men da bør de gi med en PATA->SATA bro slik asrock gjør på noen HK om jeg ikke husker feil. Siden det ikke har skjedd noe nytt på DVD fronten og mange derfor sitter med gode PATA DVD brennere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...