Gå til innhold

Testikkelkreft? (med tegning)

3 svar i denne tråden

#1 Guest_Gjest_anonym_*_*

Guest_Gjest_anonym_*_*
  • Gjester
  •   --

Skrevet 27. mai 2007 - 01:50

Jeg har i det siste oppdaget en hard kul på ca 2 mm i diameter på framsiden av testiklene (den høyre).

Det kjennes ut som om den er knyttet til den høyre testikkelen med noen mm lang streng, og sitter altså ikke direkte på selve testikkelen.

Noen som har opplevd noe liknende?

TEGNING
  • 0

#2 araziel

araziel

Bruker

• Medlemmer
  • 1 397 innlegg
  •   12. juli 2004

Skrevet 27. mai 2007 - 01:57

På oversiden av hver testikkel har du en bitestikkel (liten klump), over de igjen har du store blodkar som ofte kan kjennes. Ville ikke vært så meget bekymret var jeg deg, men med slike ting er det alltids greit å stikke til lege bare for å være på den sikre siden.
  • 0

"I contend that we are both atheists. I just believe in one less god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods,
you will understand why I dismiss yours." -Stephen Roberts
Meld deg ut av Den Norske Kirke nå dersom du ikke kan lese dette og tro på hvert ord. - FREEEEEDOM!

#3 NgZ

NgZ

Bruker

• Medlemmer
  • 12 231 innlegg
  •   27. august 2006

Skrevet 27. mai 2007 - 01:58

Det høres mest ut som om du har funnet bitestikkelen din. Dersom den er hoven, eller større en vanlig, kan det hende du har fått betennelse i bitestikkelen, noe du kan få antibiotika for av lege. Dette kan bla. komme av klamydia, så dersom du har hatt ubeskyttet sex i det site, er sjansene for det større.
Symptomer på testikkelkreft:

Symptomer
- En avgrenset kul i testikkelen.
- Noen opplever at hele testikkelen er hard og/eller at den øker i størrelse.
- Testikkelen kan også bli mindre og samtidig hardere.
- En testikkel som tidligere var normalt liten kan endre seg til å bli mer normalt stor.
- Symptomer som svake smerter, stikninger eller tyngdefornemmelse i testikkelen kan oppleves.

kilde: Kreftforeningen
  • 0

"Fordeom" er ikke et ord. "Selvom" er magen til en sel. "Selv om" kan være verdt et forsøk.
Folk som rett og slett er dumme kan være vanvittig irriterende.
Prisguiden er død/dårlig, prisjakt.no lever!

#4 Ravusy

Ravusy

Bruker

• Medlemmer
  • 2 518 innlegg
  •   5. mars 2003

Skrevet 27. mai 2007 - 06:37

Kom deg til legen om testiklene dine er usymetriske.

Jeg har årebrokk, heldigvis ufarlig, men jeg gikk legen når innsiden av pungen var spagettiaktig.
  • 0

MB: Asus Sabertooth 990FX R2.0 CPU: AMD FX-9590 @ 4.7GHz

GPU: AMD Radeo R9 290 RAM: 16 GB OS: Win10 Pro x64

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere