Gå til innhold

Minitest: Abit Airpace


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg kjøpte for ikke lenge siden logithech wireless system og det funka ikke i det hele tatt, eller det vil si, det fungerer hvis du bare skal sende lyd fra pcen til et annet sted, men med en gang du vil høre på lyd på pcen og til kjøkkenet feks sliter du. Så mitt spørsmål til deg kjære artikkel forfatter: kan du huke på flere og sende lyd til de samtidig? kan du høre musikken på pc høyttalere samtidig som du sender trådløst?

jeg har slitt med at logitechen tar over alt som har med lyd å gjøre. sender den bare det du vil den skal sende?

 

Takker for bra artikkel og håper på positive svar.

 

Mhv

 

Aksel

Lenke til kommentar
jeg kjøpte for ikke lenge siden logithech wireless system og det funka ikke i det hele tatt, eller det vil si, det fungerer hvis du bare skal sende lyd fra pcen til et annet sted, men med en gang du vil høre på lyd på pcen og til kjøkkenet feks sliter du. Så mitt spørsmål til deg kjære artikkel forfatter: kan du huke på flere og sende lyd til de samtidig? kan du høre musikken på pc høyttalere samtidig som du sender trådløst?

jeg har slitt med at logitechen tar over alt som har med lyd å gjøre. sender den bare det du vil den skal sende?

 

Takker for bra artikkel og håper på positive svar.

 

Mhv

 

Aksel

8703388[/snapback]

 

Squeezebox fra Slimdevices kan gjøre dette ihvertfall. Den kan også spille i sync på flere spillere.

Endret av rornes
Lenke til kommentar

Tror du vil ha litt problem med å få den til å virke direkte mot Synology Diskstationen din - ettersom dette egentlig er et lydkort for windows som bruker trådløs nettverket ditt. Er jo mulig at det kommer en linux driver til det i fremtiden, men jeg finner i hvert fall ingen nå, uansett har du vel da visse problemer med å bestemme hvilken sang som skal spilles.

 

Når det er sagt så virker den jo som vanlig hvis du bruker en pc til å spille filene på Diskstationen, kommer det lyd ut av lydkortet i dag så kommer det nok lyd ut av Abit dingsen hvis du får satt opp den, men det var kanskje ikke det du spurte om.

Lenke til kommentar
Interessant, men uaktuelt for meg siden den mangler digital (coax) tilkopling.

8703931[/snapback]

 

Eg vet ikke om du refererte til Squeezebox eller ikke, men Squeezebox har Digital Coax output.

 

 

Hmm..noen som vet om denne vil fungere mot en Synology DiskStation DS-107e NAS m/ printserver, backup, UPnP AV?

 

Takker hjerteligst for svar!

 

Mvh Vegard

8704932[/snapback]

 

Squeezebox støtter de fleste eksterne disker som kan modifiseres med egen programvare. Mener å ha lest at Synology har mulighet for dette, evnt så kjører den allerede linux, og da kan squeezebox kjøre direkte mot disken.

Lenke til kommentar
Interessant, men uaktuelt for meg siden den mangler digital (coax) tilkopling.

8703931[/snapback]

 

Eg vet ikke om du refererte til Squeezebox eller ikke, men Squeezebox har Digital Coax output.

 

 

Hmm..noen som vet om denne vil fungere mot en Synology DiskStation DS-107e NAS m/ printserver, backup, UPnP AV?

 

Takker hjerteligst for svar!

 

Mvh Vegard

8704932[/snapback]

 

Squeezebox støtter de fleste eksterne disker som kan modifiseres med egen programvare. Mener å ha lest at Synology har mulighet for dette, evnt så kjører den allerede linux, og da kan squeezebox kjøre direkte mot disken.

8705079[/snapback]

 

Ja, mener jeg også har lest det, men er litt usikker. Dessuten er sqeezebox nokså dyre, men det er en annen sak. :ph34r:

Lenke til kommentar
Interessant, men uaktuelt for meg siden den mangler digital (coax) tilkopling.

8703931[/snapback]

 

Eg vet ikke om du refererte til Squeezebox eller ikke, men Squeezebox har Digital Coax output.

8705079[/snapback]

Jeg er klar over at Squeezebox har det, men jeg refererte til Abit Airspace som denne tråden omhandler.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vista drivere fra Abit (datert 20/06/2007).

 

http://www.abit.com.tw/page/no/download/do...irPace%20Family

 

Både ruter og airpace er satt til WPA2-PSK (AES) og fungerer.

 

Har store problemer med hakking av lyden, men det er et nytt wifi-setup jeg har også så det er litt for tidlig å peke ut synderen her enda.

 

Følger opp problemet i ny tråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=790064

Endret av nudiebear
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...