Gå til innhold

Nytt forslag vil stoppe nettsidespam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne er om mulig enda bedre da du skal finne tre hotte damer av ni mulige. Trykker du feil får du "Die bot, die!" som melding  :!:

8699019[/snapback]

Hva om man bare har litt sær smak? :cool:

 

Uansett, jeg er enig i forklaringen hos MS Research-folka, at den CAPTCHAen er litt drøy. Også litt kjipt om du plutselig finner bilde av deg selv i schtøgging-kategorien.

Lenke til kommentar

Er fortsatt en måte å "unngå" slike captchas på. Det er å lage en side der andre folk må taste inn en captcha. De tror de gjør det for å registrerer seg på siden, men egentlig gjør de jobben for boter.

 

 

Denne er om mulig enda bedre da du skal finne tre hotte damer av ni mulige. Trykker du feil får du "Die bot, die!" som melding  :!:

8699019[/snapback]

 

Jeg er sikker på at jeg klikka på 3 hotte damer, likevel sto det at jeg var en bot.

Lenke til kommentar

Jeg leste artikkelen samtidig som jeg gjorde noe annet, så det er mulig det var noe jeg ikke fikk med meg. Men hva er vitsen med dette? Jeg mener, for at det skal kunne lages et captcha-bilde av et ord må vel bokstavene i ordet allerede være kjent?

Lenke til kommentar
Jeg leste artikkelen samtidig som jeg gjorde noe annet, så det er mulig det var noe jeg ikke fikk med meg. Men hva er vitsen med dette? Jeg mener, for at det skal kunne lages et captcha-bilde  av et ord må vel bokstavene i ordet allerede være kjent?

8703175[/snapback]

"Nærmere bestemt presenterer reCAPTCHA to ord i bildet; hvorav et av ordene er kjent for systemet, og det andre ordet ikke har vært tolket før. Om du skriver det kjente ordet rett, antar systemet at du er et menneske, mens det andre ordet markeres med din tolkning."

Lenke til kommentar

Dette minner meg i grunn om foredraget Human Computation på Google Talks, der prosjekter med liknende konsept (utnytte gjenkjennelsesevnen til mennesker) som The ESP Game og Peekaboom ble gjennomgått. Et av grunntankene der var å gjøre aktiviteten givende og morsom, især ved å tilby flerspillmuligheter (som i seg selv kan brukes til å verifisere "kalkulasjonen"), men en kan dog risikere at den ikke stemmer.

 

Problemet med denne fremgangsmåten er at verifiseringen ikke kan avdekke feil i det ukjente ordet, og da mennesker ikke er ufeilbarlige, er det stor sjanse for at noen kommer til å begå feil på det punktet. Dette svakheten i systemet er faktisk ikke så fremtredene i de to ovennevnte prosjekter, fordi to brukere konkurrerer, og derfor oppnår å verifisere hverandres innspill. En kan selvsagt begrense feilraten ved å kjøre samme CAPTCHA flere ganger mot ulike brukere, men det spørs jo da om systemet blir effektivt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...