Gå til innhold

Verdens minste x86-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du fjerne IDE for flere sata? Dette er ikke akkurat et kort som er laget for å være server. Ved å tilby en av hver så tilbyr man valgfrihet. Det aller meste av I/O her er jo kun pinheadere og ikke fulle kontakter. Jeg synes det er ganske fett at de kan tilby både COM og Firewire, intil 4 USB2, VGA, DVI, S/PDIF og 7.1 audio på dette knøttkortet. Og det er bare noen av mulighetene.

 

LightSabre: det er en 1GHz C7 så det går greit med xp. Og siden den har hardware videodecoder i tillegg til som takler mpeg4 dekoding går video ganske så bra. Men den er nok ikke laget for tunge cpu oppgaver og å sammenlikne den men noe flerkjerne prosessorer er uhensiktsmessig og irrelevant.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Har ikke c7 1ghz, men en c7 1.5ghz. Vet at det er en del forskjell, men siden Via til tross for sin offisielle linux støtte suger på linuxdrivere har jeg ikke mpeg2 dekoder-støtte på det. Kortet jeg har har heller ingen mpeg4 dekoder støtte. Det er ikke noe problem å spille dvder og streame divxer over nettverket. Har ikke testet noen andre store operasjoner på kortet, men det kan gjøres etter ønske ;) Vet det er mange som bruker gamle c3-kort (feks mII-serien) med 1GHz prosessorer som mediaspillere, og jeg vil anta at c7 har noe bedre ytelse enn c3 på samme frekvens.

Lenke til kommentar

Dette fikk jeg lyst til å kjøpe for å bruke til å styre musikken min med.

og kanskje internett også.

 

jeg spiller stadig mindre, og har blitt ganske kresen på støy, så å kunne ha alt av harddisker og vifter og slikt i et annet rom, med styring via denne hadde vært ypperlig!

i allefall intil jeg får meg en mobil med symbian og wifi, noe som kan ta sin tid :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...