Gå til innhold

802.11n over USB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

11 år garanti er vel helt OK? Men ikke regn med at den er særlig omfattende. Produsentene kan jo sette betingelsene for garantien helt selv.

 

Ellers så lurer jeg på hvor mye overhead det blir. Kan man f.eks forvente å nærme seg 100Mbit/s med denne?

 

USB 2.0 High speed støtter 480 Mbit/s så det holder jo ennå.

Lenke til kommentar
11 år garanti er vel helt OK? Men ikke regn med at den er særlig omfattende. Produsentene kan jo sette betingelsene for garantien helt selv.

 

Ellers så lurer jeg på hvor mye overhead det blir. Kan man f.eks forvente å nærme seg 100Mbit/s med denne?

 

USB 2.0 High speed støtter 480 Mbit/s så det holder jo ennå.

8681205[/snapback]

 

haha.. er nok en skrivefeil her ja.. skal være 1 år.

 

INGEN som gir 11 år på et dataprodukt :whistle:

Lenke til kommentar

haha.. er nok en skrivefeil her ja.. skal være 1 år.

 

INGEN som gir 11 år på et dataprodukt 

 

 

 

Synest det var snålt jeg også. Så jeg var innne på D-Link og skjekket.

 

Sitat:

"

Eksepsjonell 11 års garanti

Alle produkter i vår Wireless N-serie har 11 års garanti, noe som gjenspeiler den potensielle levetiden til disse produktene. Vi tilbyr 11 års garanti fordi vi ønsker å formidle vår entusiasme for dette tekniske gjennombruddet til våre kunder.

"

Helt vilt

:D

Endret av Dunc
Lenke til kommentar
Kjekt med 11 års garanti, men i praksis vil det skje så mye på disse årene at jeg tviler på at noen vil gidde å benytte garantien i slutten av perioden.  :)

8681718[/snapback]

Kjekt å få tilbake pengene for å kjøpe nytt da :)

 

Erlend

8681798[/snapback]

Så galt blir det vell ikke, da går ivertfall D-link konken om de fortsetter sånn :fun:

Lenke til kommentar

garanti betyr jo ikke at du får igjen pengene. Det betyr at produktet skal virke i 11 år. Gjør det ikke det, så reparerer de dingsen for deg..

 

Ville vært helt hårreisende om bedrifter ble pålagt å kjøpe opp igjen 3 til 5 års gamle varer, så heldigvis er det ikke slik garantier virker.

Lenke til kommentar
garanti betyr jo ikke at du får igjen pengene. Det betyr at produktet skal virke i 11 år. Gjør det ikke det, så reparerer de dingsen for deg..

8684353[/snapback]

Garanti kan være hva som helst. Det er produsenten som setter betingelsene for sin garanti. Garanti varierer stort fra produsent til produsent. F.eks kan det være garanti mot produksjonsfeil i maskinvaren, unntatt firmware, unntatt feil som følge av lynnedslag, feil bruk osv. Garantien kan f.eks være "send inn den defekte varen og få rabattkuppong på et nytt produkt", eller f.eks "bytte på stedet innen 24 timer". Det varierer veldig fra produsent til produsent og fra produkt til produkt.

 

Angående 11 år så er det mange minneprodusenter som gir enten 10 års garanti eller såkalt "livstidsgaranti" hva nå enn de måtte velge å legge i det.

Lenke til kommentar

Om 11 år er vel disse greiene uendelig dårlige og ubrukelige siden vi da bare har 1 type nett hvor alt blir overført; Radio, TV, Internett og mobil. Dlink satser nok på at det ikke kommer et ras av ødelagte produkter om 10år...

Hva om jeg f.eks hadde 3 år igjen av garantien på min PIII 667 Mhz? Det ville vært noe.

 

Eller hva om vi ikke har USB om 11 år?

 

Skeptisk...

Lenke til kommentar

Garantien er neppe noen garanti mot at den blir teknisk utdatert. Garantien går nok kun på direkte tekniske feil/produksjonsfeil.

 

Hvis din mus med serielt grensesnitt fra 1996 ikke kan brukes på moderne maskiner og garantien fortsatt gjelder så kan du ikke bruke garantien for å få en ny.

 

Om din Pentium 90MHz fra 1996 fortsatt har garanti, men ikke klarer å kjøre Windows XP så betyr ikke det at maskina er defekt eller har produksjonsfeil.

 

Dessuten spekulerer de nok i at folk vil glemme dingsen lenge før garantien utgår. La oss si det ble solgt 100.000 Pentium 90 MHz maskiner i Norge i 1996. Hvor mange har fortsatt maskina, kvitteringa, garantiseddelen og husker på dette i dag? Hvor mange av de bruker en så utdatert maskin nå? (Den må nødvendigvis brukes for at man skal merke at det er noe galt med den) Hvis det i det hele tatt er igjen noen personer nå, hvor mange gidder å benytte seg av garantien?

 

Uansett hvor gyldig garantien er om 11 år så tviler jeg sterkt på at det er særlig mange som benytter seg av den om veldig mange år. 11 år garanti er nok langt mer et salgsargument enn noe som faktisk blir brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...