Gå til innhold

Gothic 4 uten Piranha Bytes (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært fint om det var motsatt, at JoWood hadde blitt kasta på døra. Makan til useriøse utgivere skal du lete lenge etter! Har enda til gode å spille et spill utgitt av JoWood som ikke er buggy som faen. De siste spillene Gotich 3 og The Guild 2 fungerer fortsatt nesten ikke etter x antall patcher... Å gi de som utvikler spillene tid til å betateste er en fin ting JoWood ikke har hørt om!

 

Folk klager over EA som bruker kundene som betatestere, men da har de ikke satt seg ned med noen JoWood titler...

Lenke til kommentar
Den har selvfølgelig blitt droppet. Gud forby at de skulle få noen FORNØYDE kjøpere av Gothic3 ved å fikse feilene for at de kan få litt positiv omtale...

 

Fornøyde kunder gir mersalg... noe JoWood ikke forstår seg på.

8679276[/snapback]

den skuta er vel seilt for lenge siden.. dem hadde aldri klart å rekrutert nok nye spillere ved en patch et halvt år etter spillrelease, den patchen måtte i tilfelle komt senest en måned etter utgivelsen..

 

Er jo ikke nødvendigvis bare hos jowood feilen ligger, kanskje gutta i PB ikke er like gode på koding som dem er på å lage en bra historie, bra gameplay etc..

Lenke til kommentar

:wallbash: Dette var rett og slett katastrofale nyhende...Gothic-serien er Piranha sin serie, og det er Piranha si forteneste at det er den beste RPG-serien for PC. Å bytte ut utviklaren gir berre ikkje meining. Hadde mykje heller sett at det vart ein ny utgivar.

 

Eg er òg skuffa over at patchen ikkje kjem. :(

 

Kay

Lenke til kommentar

Dette er synd, men for oss som har fulgt med på utviklingen av Gothic 3 og har sett hva som har skjedd med Phirana Bytes og JoWood så kommer ikke dette som noen overraskelse. Phirana Bytes var rett og slett ikke i stand til og håndtere arbeidet med og lage sin egen motor til Gothic 3 og måtte til syvende og sist be JoWood om 12 måneders utsettelse for å prøve og bøte på problemene.

 

12 måneder senere med særs lite fremgang og intet ferdig produkt hos Phirana Bytes fikk JoWood nok av det evinnelige pengesluket PB og G3 var blitt. JoWood ba Phirana Bytes få ræva i gir og få Gothic 3 ut døra fullt vitende om at PB ikke var "up to the task". Det dårlige salget og klagestormen på bugs som etterfulgte utgivelsen var dråpen som fikk begeret til å renne over hos Jowood, PB ble satt til og lage ett nytt prosjekt og de fikk ikke penger til og lage en gigantpatch/addon ettersom JoWood fikk nok av hele G3-prosjektet. Phirana Bytes måtte betale Patch-prosjektet av egen lomme og det måtte lages på egen fritid, noe som selvfølgelig ikke gikk da de hadde hverken penger eller tid til det. Resten er historie...

Endret av xm8
Lenke til kommentar
Det dårlige salget og klagestormen på bugs som etterfulgte utgivelsen var dråpen som fikk begeret til å renne over hos Jowood

8679910[/snapback]

Dårlig salg? Siste jeg hørte, var at G3 hadde solgt over 500k, noe som er meget sterkt (i hvert fall for et nisjespill av denne typen)...

 

Det er likevel sikkert at PB satset over evne med G3 - jeg kjøpte det på lanseringsdagen og har enda ikke fått spilt det, fordi jeg har ventet på "neste patch"... Penger og forventninger i dass :(

Lenke til kommentar
Også enig i at Piranha Bytes ER gothic, men har tro på at andre kan gjøre jobben de også.

8679685[/snapback]

 

Selvsagt kan andre også gjøre jobben. ALLE kan gjøre jobben. Men det blir fortsatt ikke et Gothic-spill. Piranha prøvde mye nytt med Gothic 3, og mye av det feilet. De ville utvilsomt gått mye mer tilbake til røttene med det fjerde spillet i serien. Nå blir det ikke noe sånt lenger. Jeg kan se for meg at det blir noe à la Rainbow Six seriens skifte fra RS3 til RS:Vegas. Altså et patetisk skifte. Hele serien kommer til å bli ruinert. Jeg skal vedde sjela mi på at det blir noe à la Oblivion; super-mainstream som liksom-rollespillerne kan ha glede av.

 

Jaja, i mellomtiden får jeg kose meg med Two Worlds jeg da. Det kan sees på som et slags Gothic 2,5. Absolutt verd å sjekke ut, bare man gir det litt tid. :)

 

Zollid, jeg blir lett med. :innocent:

Lenke til kommentar
Piranha prøvde mye nytt med Gothic 3, og mye av det feilet. De ville utvilsomt gått mye mer tilbake til røttene med det fjerde spillet i serien.

Det er nok ein rimeleg antakelse. Piranha har sjølve uttalt at dei tok seg vatn over hovudet med Gothic 3, og at dei ville gå meir attende til røtene med ekspansjonspakken.

 

Kay

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...