Gå til innhold

Surfer mest for moro skyld


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne trenden var ikke overraskende i det hele tatt. Det enste jeg lurer på er hvorfor aldersgruppen under 18år er utelatt med tanke på at disse er blant de som bruker nettet mest, og her er, vil jeg tippe, bruken av internett til underholdning enda større.

Lenke til kommentar
Videotitting (via nettsider som YouTube) viste seg, ikke overraskende, å være er mest populær hos den yngste aldersgruppen (18-24 år), og denne aktiviteten (videotitting) blir mindre populær jo eldre nettbrukeren er.

Det er ikke overraskende med tanke på at innholdet og sidene er tilpasset unge. Hadde siden vært strippet for chat og hatt et mer "seriøst" utseende og det hadde vært mer dokumentarer av høy kvalitet (på både bilde og innhold), debattprogrammer, nyheter, "Norge rundt" og den type programmer på norsk så hadde det det nok vært flere eldre seere. Jeg håper NRK og de andre norske kanalene ser det potensielle markedet og lager et langt bedre TV-tilbud på nett enn de har i dag. I dag er NRK på nett for proprietært og har for dårlig bildekvalitet og for lite innhold.

Lenke til kommentar
Videotitting (via nettsider som YouTube) viste seg, ikke overraskende, å være er mest populær hos den yngste aldersgruppen (18-24 år), og denne aktiviteten (videotitting) blir mindre populær jo eldre nettbrukeren er.

Det er ikke overraskende med tanke på at innholdet og sidene er tilpasset unge. Hadde siden vært strippet for chat og hatt et mer "seriøst" utseende og det hadde vært mer dokumentarer av høy kvalitet (på både bilde og innhold), debattprogrammer, nyheter, "Norge rundt" og den type programmer på norsk så hadde det det nok vært flere eldre seere. Jeg håper NRK og de andre norske kanalene ser det potensielle markedet og lager et langt bedre TV-tilbud på nett enn de har i dag. I dag er NRK på nett for proprietært og har for dårlig bildekvalitet og for lite innhold.

8660692[/snapback]

 

Å konvertere TV til Nettløsning i større skala trenger de flere bruker,den eldre generasjon har ikke behov for det, de få som har behov er allerede på nettet. angår bedre kvalitet tror jeg det er på vei uannsett innhold.

Lenke til kommentar

janerikl: Det er jeg uenig i. Det er mange som ikke bruker nett-TV ennå blant annet på grunn av manglende innhold og kvalitet. Bedres dette så vil nok antallet brukere også øke.

 

Det er jo ikke noe grunnleggende ved alder som gjør at den "eldre generasjonen" (Jeg tenkte på 30+, ikke pensjonister) ikke har et behov de også. Problemet er heller at behovet ikke er dekket tilstrekkelig per i dag. Dermed må de ty til det nest beste alternativet, f.eks tradisjonell TV eller surfing på andre ting enn videosnutter og tv-programmer på nettet.

 

Mangel på en tjeneste betyr ikke at det mangler interesse eller behov for den.

Lenke til kommentar

Simen1:det er mange som ikke bruker nett-tv,fordi de fortsatt bruker Vanlig TV.vis ikke TVen støtter denne virksomheten, øker ikke antallet av brukere dramatisk selv om innholdet og kvaliteten økes. bruken er en del anderledes,så jeg tviler på evolusjon,men istedet fusjon.

 

det mangler ikke interesse eller behov for den,

det er bare at etterspørsellen har jeg ikke hørt om før.

Lenke til kommentar

Ehm ... de 30+ har sine egne interesser ... om vanlig tv/radio fyller deres interesser ... ja da er det vel godt nok for dem.

 

Folk higer ikke til noe bedre hele tiden, de er ute etter noe de syns er greit lissom. Til eldre du blir, jo mer bæng gir du i å lete og heller slapper av med det man har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...