Gå til innhold

Førsteinntrykk av Lord of The Rings Online: Shadows of Angmar (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I motsetning til de fleste gamer.no omtalene synes jeg denne var ganske dårlig. Alt for mye sammenligning med WoW. Er dette det eneste andre MMO spillet forfatteren har spilt? Har forfatteren spilt en eller flere av LOTRO klassene opp på noenlunde høyt level? F.eks er ikke Burglar noen dps klasse som Rogue er i WoW. En champion kan slett ikke tanke på høyt level, uansett hva slags traits/eq du slotter (selv om dette ser ut til å endre seg i ekspansjonen i juni).

Endret av Rivfader
Lenke til kommentar
I motsetning til de fleste gamer.no omtalene synes jeg denne var ganske dårlig. Alt for mye sammenligning med WoW. Er dette det eneste andre MMO spillet forfatteren har spilt? Har forfatteren spilt en eller flere av LOTRO klassene opp på noenlunde høyt level? F.eks er ikke Burglar noen dps klasse som Rogue er i WoW. En champion kan slett ikke tanke på høyt level, uansett hva slags traits/eq du slotter (selv om dette ser ut til å endre seg i ekspansjonen i juni).

8639095[/snapback]

Dette er ikke en omtale. Det er et førsteinntrykk. Og for de aller fleste er dette førsteinntrykket akkurat hva en trenger for å bli interresert. Spillet prøver å stjele kunder fra WoW, og da er sammenligninger og ulikheter med WoW det de aller fleste er interreserte i å vite om.

 

Vent heller på selve omtalen for å få vite mer om selve spillet.

Lenke til kommentar

Kurrant artikkel, selv om den får det til å virke som om Turbine stjeler alt materiale fra Blizzard, og at Blizzard fant opp alt som har med MMO'er og fantasy å gjøre...noe som selvfølgelig ikke er tilfelle, f.eks så er jo ikke akkurat class-systemet i WoW noe nytt, dette kjenner jo vi som har spilt penn og papir-rollespill godt igjen fra f.eks "Dungeons and Dragons". Og så syns jeg det ble litt vel mange "cheesy" norske uttrykk her, ting som "forkjemperen" og "vokteren" stikker litt i et gammelt rollespillerhjerte.

Lenke til kommentar
World of Warcraft er meget mulig det beste nettflerspillerspillet som noen sinne har eksistert

 

Det virker her som man lar en person med meget lite erfaring innenfor MMORPG stå for testingen av LOTR.

 

Men det var nå greit lesestoff da.

 

En ting jeg lurer på er hvorfor man absolutt skal oversette hvert eneste ord fra spill til norsk. Du skriver for eks "beskyttelse kriger fra wow"

95% av de som spiller wow bruker vel ordet "protection warrior".

Lenke til kommentar
World of Warcraft er meget mulig det beste nettflerspillerspillet som noen sinne har eksistert

 

Det virker her som man lar en person med meget lite erfaring innenfor MMORPG stå for testingen av LOTR.

 

 

Er litt uenig i dette..

 

Jeg er ABSOLUTT IKKE en forkjemper for WoW.. jeg stiller meg egentlig i en "nøytral klasse", da jeg liksom ikke har spilt WoW noe særlig, men hverken hater, eller elsker det..

 

I hvert fall..

 

Når man ser på oppsluttningen til WoW, så "MÅ" det på en eller annen måte være "genialt" i en eller annen form..

 

Så hvis vi da tar benevnelsen "MMORPG", og deler den opp i 2 "MMO" og "RPG", så stiller det seg litt anderledes... WoW er nok riktignok ikke det beste RPG'et i sin sjanger.. men, med millionvis av brukere så MÅ(?) jo "MMO" -delen være genialt!? Eller.. :ermm:

 

 

I hvert fall.. synes det er naturlig at det blir sammenlignet med WoW.. og jeg er meget enig i anmeldelsen... de har brukt lisensen godt!! :w00t:

Lenke til kommentar

Alt for mye sammenligning med WoW ja. Selv om det er kjent spill, og LOTRO har lånt mye fra spillet, så er det ikke nødvendig og sammenligne hvert minste detalj med spillet. Det eneste avsnittet du ikke har nevnt WoW er det du snakker om grafikk, noe LOTRO eier WoW totalt på. Sanser jeg en skribent som er redd for å kritisere WoW?

 

Og en ting til, WoW oppfant ikke MMORPG sjangeren. Blizzard tok bare de beste aspektene fra tidligere MMORPG spill, og la til noe selv. Akkurat det samme har Turbine gjort. Likhetene som er skyldes først og fremst likhetene til slike spill generelt.

 

Og det er litt tragisk at en stor spillside som gamer.no først en måned etter spillets lansering kommer med noen som helst "pre-launch" artikler. Spesielt når det som kommer ikke engang er en omtale. Det kunne nesten ha blitt unnskyldt hvis anmelder ville spille spillet mye, og komme til høy level før han gav sin konklusjon, men det står jo i artikkelen at han har spilt 10-12 timer..

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Dette stemmer ganske bra med førsteinntrykket mitt.. (bortsett fra at grafikken er ikke så rå som alle vil ha det til.. spillet kjører på samme grafikkplatform som Dungeon & Dragons online..)

 

MEN

 

jeg spillte spillet en liten uke før jeg la det på hylla fordi:

1. grind grind grind. drep x av ditt, drep y av datt

2. hent ditt, lever ditt, hent datt, lever datt

3. crafting. kan knapt kalles crafting.. (vanguard er kongen av craft)

4. sinnsykt håpløst spillmiljø. mange nybegynnere (ninjalooting, stikker fra grupper midt i quests osv.)

5. venting på respawn...

6. ikke ridedyr EDIT: det er ridedyr.. et pluss jo (fikk mye pes for denne...) my bad.. hehehe

7. de har brukt samme "jukse teknikk" som blizzard for å få verden til å virke stor, nemlig en usannsynlig treg gange...

 

 

..dette er min subjektive mening :D

 

Litt mer edit her (ser at jeg har trampa på noen føtter.. :tease: ):

ok, så jeg tok feil med ridedyr.. men når det kommer til alt det andre så har jeg helt rett.. det er jo min subjektive mening, jeg kan jo ikke ta feil da! :tease::w00t:

Endret av xantarion
Lenke til kommentar
Dette stemmer ganske bra med førsteinntrykket mitt.. (bortsett fra at grafikken er ikke så rå som alle vil ha det til.. spillet kjører på samme grafikkplatform som Dungeon & Dragons online..)

 

MEN

 

jeg spillte spillet en liten uke før jeg la det på hylla fordi:

1. grind grind grind. drep x av ditt, drep y av datt

2. hent ditt, lever ditt, hent datt, lever datt

3. crafting. kan knapt kalles crafting.. (vanguard er kongen av craft)

4. sinnsykt håpløst spillmiljø. mange nybegynnere (ninjalooting, stikker fra grupper midt i quests osv.)

5. venting på respawn...

6. ingen ridedyr (bare som taxi fra by til by).

7. de har brukt samme "jukse teknikk" som blizzard for å få verden til å virke stor, nemlig en usannsynlig treg gange...

 

 

..dette er min subjektive mening  :D

8642979[/snapback]

 

Kan ikke si meg enig hva crafting angår. Der syns jeg vanguard stinker. EQ2 har løst det på en bedre måte.

Hva mounts angår så kan du jo kjøpe det ved lvl 35.

Dette er faktisk det mmorpg med minst grinding. Ivhertfall opp til lvl 28 hvor jeg er nå. I så måte har alle andre vært mye værre.

Dette er min subjektive mening. Subjektivitet ruler :)

Lenke til kommentar

OK, har lest og er fornøyd med hva forfatter har skrevet for de som har lyst til å starte med LotRO: SoA, men jeg får inntrykk av att han tror at WOW er det eneste MMO spill som er der ute, ja det er det spille t som virkelig satte MMO på kartet og er det vi tenker på når vi hører om online rollespill, men vi må huske att WOW har lånt fra mange andre både RPG og MMORPG spill.

 

Som DaD og EQ 2, dette er bare noen kanskje de mest kjente rpg og MMO spill, men nå kommer det store, åh jeg er så spent......

 

Disse har alle lånt fra Tolkein, i hvertfall når det gjelder karakterer som alver og dverger og litt på verden.

Så teknisk sett så låner WOW fra LotRO.

 

Og hvis det er noen som vill si meg imot så værså snill gjør det, for jeg er dessverre ikke helt sikker på alt, men jeg vet at Tolkein er med sine bøker stamfar for moderne fantasy, så ikke kom å si noe annet. :D

Lenke til kommentar
[klipp] Så hvis vi da tar benevnelsen "MMORPG", og deler den opp i 2 "MMO" og "RPG", så stiller det seg litt anderledes... WoW er nok riktignok ikke det beste RPG'et i sin sjanger.. men, med millionvis av brukere så MÅ(?) jo "MMO" -delen være genialt!? [klipp]

8640884[/snapback]

Du er inne på noe essensielt der. Egentlig burde WoW dyttes i en sjanger som kunne kalles MMODC (Mass Multiplayer Online Dungeon Crawl). Dette fordi spillet ikke bryr seg om immersion/lore/helhetstekning og story, nevneverdig, men mer drops og items. Det sagt finnes det dog tidvis kul gameplay der.

Hvem har vel ikke kjent på spenningen i de intense Arena gamene...(?)

 

Det er også mangelen på PvP i SoA som vel må være den største mangelen. Kan vel ikke bli like intenst å spille noen monster mot characterene?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
[klipp] Så hvis vi da tar benevnelsen "MMORPG", og deler den opp i 2 "MMO" og "RPG", så stiller det seg litt anderledes... WoW er nok riktignok ikke det beste RPG'et i sin sjanger.. men, med millionvis av brukere så MÅ(?) jo "MMO" -delen være genialt!? [klipp]

8640884[/snapback]

Du er inne på noe essensielt der. Egentlig burde WoW dyttes i en sjanger som kunne kalles MMODC (Mass Multiplayer Online Dungeon Crawl). Dette fordi spillet ikke bryr seg om immersion/lore/helhetstekning og story, nevneverdig, men mer drops og items. Det sagt finnes det dog tidvis kul gameplay der.

Hvem har vel ikke kjent på spenningen i de intense Arena gamene...(?)

 

Det er også mangelen på PvP i SoA som vel må være den største mangelen. Kan vel ikke bli like intenst å spille noen monster mot characterene?

8643696[/snapback]

 

Orker, varger, edderkopper og Uruk-hai mot "helter". Helter vil si vanlige spilleres karakterer, som er level 40 eller høyere. En kan lage seg en "monster" character etter lvl 10.

 

Jeg synes denne løsningen på hele PvP opplegget er genial. Dette gir mer mening til PvP kampene (keeping the forces of darkness at bay), sammenlignet med WoW f.eks hvor en blir teleportert i en instance og deretter slåss uten mål og mening (har ingenting med historien å gjøre, liksom)

Lenke til kommentar

Etter alt eg har sett av LOTRO har eg komt fram til konklusjonen at dette må vere det mest ræva mmorpg som er på markedet i dag. Hadde du tatt vekk det faktum at dette er lotr hadde ikkje dette spillet hatt noko anna å skilte med enn god grafikk.

 

Satt og såg en dev trailer i april en gang der en spillutvikler skilta med: "Here we have a traditional goblin, but since this is lotr i'ts not a goblin it's an orc. This one is currently wielding a spear, but if we look at this one over here on the other hand it gets really interesting, because here we actually have a creature of the same race wielding a totally different weapon in this case a sword and a shield" LOL, ikkje rart spillet blir dårlig med slike folk på teamet.

 

forøvrig gjør det meg ingenting at spillet blir sammenligna med wow så mykje, det gir meg bare forsikring om at eg gjorde rett i å ikkje kjøpe dette spillet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...