Gå til innhold

Boo-hoo for you!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La oss se....

 

1. mobile wallet

okey - nyttig. Det finnes for oslo-bommen i Norge, så det er nok like rundt svingen her også.

2. MANGA on mobile

Dette har vi - nett-tegneseries anyone?

3. mobile check-in at airports

Nyttig, men samme som 1 egentlig.

4. mobile keys for door

Tja - litt farlig spør du meg. Mobilen er lett å glemme igjen. Stoler mer på gode gamle nøkkelen. Egentlig ikke så nyttig.

5. mobile employee badges

Hvorfor? Unyttig.

6. mobile cinema tickets

Nyttig. Se 1.

7. mobile transport passes

Dette er akkurat som 6.

8. fingerprint authentication

Som de fleste vet er fingeravtrykk lesere lette og lure uansett, en "ubrukelig" funksjon.

9. face recognition/authentication

Hvorfor?

10. mobile discount/promotion coupons

Se 1. ?

11. scented phones

Ubrukelig funksjon.

12. mobile fashion consultant

What? top 1 ubrukelig funksjon.

13. mobile live TV

Nyttig. Dette er vel egentlig ikke så langt unna i Norge?

14. wii-like mobile phones (motion-sensor)

For min del, ubrukelig. Jeg vil ringe med den, ikke vifte den rundt.

15. physical bookmarks for mobiles (shops)

Dette er GPS-location ting? Trur faktisk jeg klarer å huske hvor jeg har vært ^^ Men okey, nyttig.

16. privacy screens

Hva er dette? Tror ikke jeg kommer til å savne det.

17. 1D and 2D codes for marketing and even on fruit and veg labels

Vet jeg heller ikke hva er...

18. mobile GPS navigation for pedestrians

Dette er vel under implementering i vesten? Nyttig, men samme som 15.

19. electric wave posters (uses RFiD)

Er dette "hvordan la mobilen spam mottaker" ? Unyttig.

20. waterproof phones

Nyttig, men ei et must.

 

Vi teller opp (ikke additiv for nesten ekvivalente funksjoner)

Nyttig: 5/20

 

Og de fleste av disse er raskt på vei inn i vår mobile hverdag. Ikke mye å skryte av synes nå jeg....

 

//Torgeir

Lenke til kommentar
Dårlig argumentasjon, regner med at når vi faktisk har fått de tingene de allerede har idag så har de kommet enda lengre.

8638363[/snapback]

 

Kan du vennligst peke ut den dårlige argumentasjonen? Du mener vel ikke at det er et steg fremover å produsere fjortis-egenskaper? Det kaller ikke jeg å komme "lengere".

 

Genererer sikkert masse cash fra tenårings-Japanere, men fra et teknologisk ståsted har de virkelig ikke så mye å glise av. Jeg vil nok heller si at jeg er overrasket over at "vi" i vesten ikke er lenger bak i utviklingen.

 

Det ironiske med innlegget ditt er at din argumentasjon er dårlig :-P

 

//Torgeir

Lenke til kommentar

Jeg oppfattet innlegget ditt som at du ikke ser nytteverdien av det de har i Japan. La oss si at sikkerheten var god nok så hadde jeg helt sikkert brukt mobilen som både husnøkkel/nøkkelkort på hotell og lommebok uten tvil. Har omtrent sluttet å ha penger i lomma nå, går bare i kort. Det er bare et eksempel på hvordan det kan bli. Er helt sikker på at det vil komme mange nyvinninger som vil være med på å revolusjonere bruken av mobiltelefon i fremtiden.

Lenke til kommentar
Haha, tror kanskje denne videoen gjorde mer narr av japansk tegnefilm enn vestlige mobiltelefoner. :p

8638803[/snapback]

Og Japansk musikk :tease:

 

Helt enig med Torgeier jeg... Trenger ikke sånne fuksjoner, bare jall-folk som vil vise seg fram trenger dem... Hvorfor skal jeg betale ting med mobilen, papirpenger og plastkort duger...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

Kunne godt ha tenkt meg en slik telefon, visst den hadde virket her vel og merke... betale på butikken med mobilen? hvorfor ikke, enda en ting mindre å hatt med seg når man var ute å handlet. Åpne dører med mobilen? hvorfor ikke, enda mindre å ha i lommene. Førerkort identifikasjon på mobilen? her snakker vi seriøst praktiskt! Trenger snart kun mobilen når man drar ut! Jeg vil være med på denne teknologiske revolusjonen.

Lenke til kommentar
Dårlig argumentasjon, regner med at når vi faktisk har fått de tingene de allerede har idag så har de kommet enda lengre.

8638363[/snapback]

 

Kan du vennligst peke ut den dårlige argumentasjonen? Du mener vel ikke at det er et steg fremover å produsere fjortis-egenskaper? Det kaller ikke jeg å komme "lengere".

 

Genererer sikkert masse cash fra tenårings-Japanere, men fra et teknologisk ståsted har de virkelig ikke så mye å glise av. Jeg vil nok heller si at jeg er overrasket over at "vi" i vesten ikke er lenger bak i utviklingen.

 

Det ironiske med innlegget ditt er at din argumentasjon er dårlig :-P

 

//Torgeir

8638450[/snapback]

 

 

Javel så du ønsker at vi skal ligge enda lengre bak... Mye av funksjonene er der for at folk skal velge å bruke eller ikke. Om du ikke greier å se potensialet så sier vel det meste om deg.. Hvor godt er det ikke å kun drasse med seg en mobil når man skal ut, enn å ta med seg mobil, nøkler, diger lommebok og evt. kamera og mp3spiller (ja riktignok har vi allerede, men skulle dette vært for et par år siden hadde det ikke forundret meg at du er like pessimistisk som i denne situasjonen..) For ikke å snakke om potensialet til automatisering og effektivisering når ting går sømløs.. GPS er helt enkelt genialt også blant flere.

 

Nei, får si heldigvis går ikke alle med dine briller..

Endret av elzon
Lenke til kommentar

Elzon, misforstå meg i det minste rett - jeg skrev ikke at alt var bare skrot. Jeg skrev at mange av funksjonene de skryter av er teknisk sett de samme. Ja, GPS og vanntetthet har sitt bruk - men en fantastisk egenskap er det definitivt ikke. Om du bruker mobilen til å sjekke inn på flyplassen eller til å verifisere at du har gyldig buss billett, er i bunn og grunn det samme.

 

Identifikasjon og penger på mobilen, jepp - det kan være nyttig. Dere kan kalle meg gammeldags, men i en tid hvor datasikkerhet generelt er "security through obscurity" er jeg skeptisk til å putte alle eggene i en kurv. La meg ta en trivielt eksempel:

 

Du er på byen, sidemannen velter ølen sin over mobilen din. Plutselig står du uten identifikasjon, penger, bussbillett hjem, husnøkler og kommunikasjonsmiddel. Den risikoen er i mine øyne dyrere enn det man tjener på å ha alt i en dings. Eller, hva hvis mobilen må inn til reparasjon? Dette er muligens forut for sin tid, men jeg ser ikke at dette er en jevngod erstatning for det vi har idag.

 

Poenget er ikke at de ikke produserer fin teknologi i Japan (eller Asia for den saks skyld), men heller at det de skryter så hemningsløst av i den videoen er enten:

a) ting vi kommer til å ha i nærmeste fremtid/gammelt nytt, eller

b) ting som virkelig ikke er spesielt imponerende. (Fashion consultant anyone?)

 

Betaling av brus for telenor kunder, eller refill av kontantkort via minibank har allerede vært implementert i Norge - det var faktisk 5-6 år siden jeg så det første gang!

 

Jeg har ikke noen interesse av å "ligge enda lenger bak", med mindre "lukte telefoner" er det eneste fremtiden har å by på - da kan jeg likegodt stå på stedet hvil.

 

//Torgeir

Endret av twhoffma
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...