Gå til innhold

TEST: Apple TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår ikke hvorfor anmelderen klager på at det ikke er mulig å justere volumet. Kan man justere volumet på en dvd spiller eller VHS spiller, eller PVR maskiner, ikke som jeg vet om. Volumet på lyden justeres på tven eller stereoen. Hvis en kunne styrt volumet på lydkilden ville det resultert dårligere lyd.

Lenke til kommentar

Toddy23: De fleste dvdspillere og mediasentre kan man styre volum fra. Jeg kan til og med gjøre det på xboxen min. Hvorfor skal lyden bli dårligere?

 

Det er en bra test og er enige i samtlige punkter. Spesielt at man ikke kan streame/laste ned tv-programmer i Norge. Boksen gir meg ikke noen flere funksjoner enn ipoden. Jeg skulle ønske de hadde en PVR funksjon og større harddisk.

Lenke til kommentar
Det hadde vært artig med en del to av denne artikkelen for oss hackere, hvor divx muligheter m.m ble testet  :ph34r:

 

F.eks. denne artikkelen er en god start http://www.macworld.com/2007/03/firstlooks...hacks/index.php

8627299[/snapback]

Ja!!! Apple TV er ingenting uten hacks. Alle hacksene gjør faktisk Appe TV til en superbillig mac. På Apple TV-en kan jeg gjøre alt jeg kan på maccen(så lenge det ikke krever så mye ressurser, inkludert Firefox, Skype og Joost.
Lenke til kommentar

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men hvorfor er det negativt med liten disk i dette tilfellet? Bruker den ikke uansett harddisken bare til å mellomlagre det siste man har lastet ned på iTunes? Noe 40GB strengt tatt burde holde mer enn nok til.

 

Så lenge man har en PC/Mac hvor man har et iTunes bibliotek delt ut, så er vel harddiskplassen meget uvesentlig? Eller går jeg glipp av noe nå?

 

Jeg synes det er dumt at den er begrenset til kun formatene iTunes støtter. Skulle også ønske at den hadde litt mer kraft. Nå kan vel det første ankepunktet løses ganske greit såvidt jeg har forstått :)

Lenke til kommentar
Så egentlig kan denne greia gjøre akkurat det samme som min modda xbox har kunnet i noen år nå? (bortsett fra opptak da). Og i tillegg er man låst til iTunes.

8631552[/snapback]

ja, men den er mindre, akkuratt som ipod shuffle i sin klasse:!:

pen er den også.

Lenke til kommentar
Ikke overrasket, tror det er bedre å legge på 500,- og få en Xbox 360 Premium som gjør samme nytten og mer.

8626343[/snapback]

 

Hvis du vil ha en bråkete maskin uten hdmi og uten mulighet til å innstallere codecs som divx/xvid så er det sikkert det ja.

 

Så egentlig kan denne greia gjøre akkurat det samme som min modda xbox har kunnet i noen år nå? (bortsett fra opptak da). Og i tillegg er man låst til iTunes.

8631552[/snapback]

 

Xbox med XBMC har mange flere muligheter. I likhet med XBOX kan ikke AppleTV ta opp fra TV. Det er ikke noe tvkort. Og den må nesten moddes litt for å bli fet, akkurat som Xboxen.

 

AppleTV er mindre og er veldig stillegående. Den er litt raskere enn XBOX, og greier 720p x264 (ca 50% cpu belastning), samt har hdmi utgang. Du ser kanskje ikke forskjell i billedkvaliteten hvis du bruker HD-adaptenen til xbox som gir deg 720p. Men HDMI/DVI gir deg muligheten til å bruke en DVI switcher slik at du kan koble inn pc og ps3 selv om skjermen ikke har så mange innganger.

Endret av awold
Lenke til kommentar

XBMC kan ta opp tv kaneler ved bruk av dreambox og en plugginn. dette funker utrolig bra.

 

Fordel med apple tv er at den har nye hardware og det begynner nå å bli en del som kjøper den pga hacken. Håper bare at apple ikke vil hindre dette da de vil selge mange flere bokser og utviklingen av hacken vil utvikle seg på samme måte som det var med xbox for mange år siden..

 

Har brukt xboxen som min htpc i flere år men nå begynner den å bli klar for utbytting. Håper at ved hacks at en kan utnytte digital lydkretsen på apple tv som er en 7.1 + 2. men som ikke blir utnyttet i dagens software på appletv.

 

RScue

 

Edit: ps er det noen som vet om det kan spille av 1080p og skalere ned dette ? og om det er mulig å koble til en hd drive slik som hddvd drevet til xbox 360 ?

Endret av rscue
Lenke til kommentar
Lyden kan eventuelt bli dårligere (forvrenges) hvis lydkilden sender høyere lyd inn enn det TV'n har godt av. Syns det er fint at Apple TV har et fast volum. slipper å fikle med 2 forskjellige fjernkontroller da.

8626702[/snapback]

Så lenge signalet ut er 0dB eller mindre så vil ikke lydsignalet klippes på dette grunnlaget. Det du må gjøre hvis AppleTV kunne justere lyden var å slå lyden på TVen opp for så å justere lydsignalet på AppleTV ned igjen, og da kan man jo like så godt bruke fjernkontrollen til TVen for å justere volumet...

Lenke til kommentar
Ikke overrasket, tror det er bedre å legge på 500,- og få en Xbox 360 Premium som gjør samme nytten og mer.

8626343[/snapback]

Du sa det! :thumbs:

8655462[/snapback]

Eller spare litt lenger og legge på 3000,- for å få en fullverdig Mac Mini som jeg nettopp har kjøpt meg! Anbefales på det sterkeste, selv dere hardbarka Apple-hatere burde vurdere den som mediasenter :tease:

 

(disclaimer: neida, jeg er ingen Apple fanboy, og anbefaler både PC og Mac avhengig av formålet :roll:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...