Gå til innhold

TEST: Radeon HD 2900 XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3500 kroner? Kortet er i salg hos Komplett for den nette sum av 3095,- - en meget hyggelig pris.

 

Edit: Prøvde dere AMDs eget overlokkingsprogram? Hva med powerstrip? Det skal være fullt mulig å overklokke omtrent like godt med 2x 6-pinskontakter som med 6+8-pins.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

jeg har virkelig store problemer med å skjønne hvordan det er mulig i havet at dette kortet yter dårlig enn 8800gtx

en helt sinnsykt mye høyere båndbredde, og over dobbelt så mange shadere!

i tillegg har de jo hatt grafikkteknologien på test i xbox

kan det være at pci-express 1.0 porten ikke fikser så høye overføringshastigheter?

Lenke til kommentar
jeg har virkelig store problemer med å skjønne hvordan det er mulig i havet at dette kortet yter dårlig enn 8800gtx

en helt sinnsykt mye høyere båndbredde, og over dobbelt så mange shadere!

i tillegg har de jo hatt grafikkteknologien på test i xbox

kan det være at pci-express 1.0 porten ikke fikser så høye overføringshastigheter?

8609917[/snapback]

 

Færre texture units, dårligere drivere og dårlig forhold mellom de ulike komponentene i kortet (ikke vits i å ha 512mbit buss på et x1600xt kort som eksempel)

Lenke til kommentar
3500 kroner? Kortet er i salg hos Komplett for den nette sum av 3095,- - en meget hyggelig pris.

8609902[/snapback]

Ikke en god pris når man får 8800GTS 640MB billigere

8609992[/snapback]

Hvor? I følge prisguiden koster det billigste akkurat det samme; 3095,-

NVIDIA har dog uttalt at prisen på disse kortene skal dumpes i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar

Ikke glem at man også har fått fjernet det meste at "barnesykdommer" fra 8800-kortene (i driverne). Folk som kjøper ATI-X2900 vil antagelig komme til å slite med halvgode drivere og små bugs en god stund fremover.

Dette kortet ville jeg aldri anbefalt noen å kjøpe. Stakkars ATI...

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Hvilke drivere ble egentlig brukt under testen?

Drivere: DirectX 9.0c

 

Har dere testet med "begge" de drivere som er ute. Ser endel andre testsider har brukt ene driveren til noen tester og den andre til noen andre tester igjen.

 

Ellers savner jeg en mer ordentlig effektmåling. Og kanskje en ordentlig test med overklokking. Har jo sett andre som har dratt kortene over 1GHz core med viftekjøleren.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...