Gå til innhold

Canada er filmpiratversting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hm. Leste noe om dette på slashdot/digg. Problemet med hele %biten til warner er att det ikke stemmer med resten av verden. Legg sammen alle %'ene så ender man opp nå noe sånt som 250... % skal liksom være "100 deler av en total". Ifølge tallene som hadde blitt publisert var det da litt for mye :p

Lenke til kommentar
hm. Leste noe om dette på slashdot/digg. Problemet med hele %biten til warner er att det ikke stemmer med resten av verden. Legg sammen alle %'ene så ender man opp nå noe sånt som 250... % skal liksom være "100 deler av en total". Ifølge tallene som hadde blitt publisert var det da litt for mye :p

8595569[/snapback]

Huff ja det må være svært vanskelig for et firma som tjener mange milliarder å leie inn noen som faktisk har fullført grunnskolen og kan grunnleggende statistikk :roll:

Lenke til kommentar
hm. Leste noe om dette på slashdot/digg. Problemet med hele %biten til warner er att det ikke stemmer med resten av verden. Legg sammen alle %'ene så ender man opp nå noe sånt som 250... % skal liksom være "100 deler av en total". Ifølge tallene som hadde blitt publisert var det da litt for mye :p

8595569[/snapback]

Huff ja det må være svært vanskelig for et firma som tjener mange milliarder å leie inn noen som faktisk har fullført grunnskolen og kan grunnleggende statistikk :roll:

8595658[/snapback]

 

Hm.

http://www.cinemablend.com/new/MPAA-Lies-A...iracy-5155.html

Var første linken jeg fant. Om du leter litt mer selv istedenfor å leke molbo så kansje du får deg litt fornuftig info?

 

Tydeligvis er det vanskelig for et gedigent selskap å hyre inn noen som kan litt matte.

 

http://www.engadget.com/2007/05/08/warner-...-blames-piracy/

Problemet til warner og andre folk er vel heller att de ikke er intressert i å oppdatere måten de driver business på i forhold til hva dagens virkelighet er i stand til.

 

Om de hadde gjort det mulig for meg å laste ned den nyeste feteste actionfilmen og se den samtidig som den har premiære i statene så hadde jeg sansynligvis heller gjort det enn å laste ned en crappy screener.

Lenke til kommentar
hm. Leste noe om dette på slashdot/digg. Problemet med hele %biten til warner er att det ikke stemmer med resten av verden. Legg sammen alle %'ene så ender man opp nå noe sånt som 250... % skal liksom være "100 deler av en total". Ifølge tallene som hadde blitt publisert var det da litt for mye :p

8595569[/snapback]

Huff ja det må være svært vanskelig for et firma som tjener mange milliarder å leie inn noen som faktisk har fullført grunnskolen og kan grunnleggende statistikk :roll:

8595658[/snapback]

 

Hm.

http://www.cinemablend.com/new/MPAA-Lies-A...iracy-5155.html

Var første linken jeg fant. Om du leter litt mer selv istedenfor å leke molbo så kansje du får deg litt fornuftig info?

 

Tydeligvis er det vanskelig for et gedigent selskap å hyre inn noen som kan litt matte.

 

http://www.engadget.com/2007/05/08/warner-...-blames-piracy/

Problemet til warner og andre folk er vel heller att de ikke er intressert i å oppdatere måten de driver business på i forhold til hva dagens virkelighet er i stand til.

 

Om de hadde gjort det mulig for meg å laste ned den nyeste feteste actionfilmen og se den samtidig som den har premiære i statene så hadde jeg sansynligvis heller gjort det enn å laste ned en crappy screener.

8596037[/snapback]

Tror nok du misforstod innlegget mitt ettersom jeg er helt enig med deg, og leste det samme tidligere. Prøvte bare å si at det er idiotisk av et så stort firma å komme med statistikk som er helt bak mål...

Lenke til kommentar

etter det jeg vet fra før har allti asis med kina i spisen vært de såkalte piratenes land.

Her er d hundrevis av tvkanaler som laster ned filmer, serier etc og viser de på tv til millioner av folk!

så hvorfro har ett såklat lite land som canada(folk) mulighetene til å være på toppen?

 

*han leif var på besøk*

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
En ting de iallefall kunne begynt med er å ha verdenspremiere på alle filmer. De ber jo vitterlig om piratkopiering når alle i USA har sett filmen, mens resten av av den lovlige verden må vente i flere måneder for å se samme film.

8596154[/snapback]

Det er en ganske dyr og tidkrevende oppgave å kopiere filmruller, så jeg vil anta at det er noe av grunnen til ventetiden. Husker også at det gjerne tok over en måned fra filmen ble vist i Oslo, til den kom til mindre kinoer i Norge den gangen jeg gikk på kino.

 

Nå som kinoene etterhvert blir digitale, skal det bli spennende å se om ventetiden blir kortet ned, men vil nok ta noen år før vi får se full effekt av det.

Lenke til kommentar
En ting de iallefall kunne begynt med er å ha verdenspremiere på alle filmer. De ber jo vitterlig om piratkopiering når alle i USA har sett filmen, mens resten av av den lovlige verden må vente i flere måneder for å se samme film.

8596154[/snapback]

Det er en ganske dyr og tidkrevende oppgave å kopiere og distribuere filmruller, så jeg vil anta at det er noe av grunnen til ventetiden. Husker også at det gjerne tok over en måned fra filmen ble vist i Oslo, til den kom til mindre kinoer i Norge den gangen jeg gikk på kino.

 

Nå som kinoene etterhvert blir digitale, skal det bli spennende å se om ventetiden blir kortet ned, men vil nok ta noen år før vi får se full effekt av det.

8597178[/snapback]

 

 

Filmruller? De trenger ikke filmruller for å sende meg filmen. Veldig mange storfilmer (fra hollywood i det minste) filmes idag på digitale formater. Filmruller er på vei ut. Ja, det er fortsatt mange kilometer med filmrull som trykkes opp pr film men det er litt av poenget mitt. De trenger ikke gjøre det lenger. Digital overføring av de utallige gigabytene med film burde ikke være noe problem for de forskjellige studioene.

 

Det burde vært helt standard men jeg venter fortsatt på att storfilmer skal ha verdenspremiere over hele verden på samme dag. Gi det noen år til så kansje det er vanlig praksis. Da kan vi se tilbake på denne tiden og le litt av hvor dumme vi alle sammen var.

 

Det burde egentlig være bedre for de store selskapene å ha en global slippdato. Da kommer de til å tjene bedre om de har laget en elendig film som publikum synes ser bra ut. "Alle" går og ser den i løpet av første helgen, alle finner ut att den stinker. Sånn som det er nå så får vi litt advarsler fra andre land om en film suger svett balle :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...