Gå til innhold

AMD viste 45 nm-wafer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig tviler jeg på om AMD begynner full produksjon av 45nm prosessorer før tidligst, Q2 2008.. Det er vel 15 mnd siden Intel viste tilsvarende som AMD gjorde nå?

 

Ellers er det bra at AMD prøver å kjempe på produksjonsnivå, selv om de sikkert aldri kommer til å slå Intel på dette da Intel har så uendelig mye større ressurser.

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

HURRA AMD :!: Dette må jeg si lover godt. Hadde vært fint hvis de hadde greid å slå eller ivertfall komme likt med intel på dette området... Må egentlig innrømme at det svir litt å være "fan" av amd og sitte på et intel system :!: :!: :!: men man er da fornuftig også da... intel ruler for tiden og jeg har ikke et vondt ord å si om cpu´en min :p

Lenke til kommentar
AMD viste denne uken et glimt av hvordan fremtiden vil se ut på 45 nm produksjonsteknikk.

 

Les mer

8586926[/snapback]

 

Dette med at AMD går ut og viser frem en waffer hvor de selv påstår er produsert på 45-nm, er kun for å roe ned stor aksjonærene slik at de får igjen godfølelsen.

 

Blitt veldig mye av dette i det siste at en viser frem mystiske ting en påstår er laget av ditt og datt.

 

NB! Dette gjelder og Intel

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Denne biten HW er det dyreste som finns på systemet så det er digg med litt hard competition.
Jeg vil nå påstå de fleste legger mer ut for et skjermkort enn prosessors, spesiellt i disse C2D dager ;)

 

Selv sitter jeg på et skjermkort til 5k og en prosessor til 1.600 :)

 

edit: og for de som lurer på hva det er så er det 8800GTX og en E6400 @ 3.2.

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar

Hadde jeg mått lagt ut like mye for en grei prosessor som et high-end skjermkort så hadde jeg droppa å ha privat PC.

 

Jeg synes råbra skjermkort er luksus som kan koste... men CPU er man tross alt avhengig av uansett i en PC.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dette er markedsførings gimmik.

 

Helt enig med AMD at det ikke er noen vits å krympe før man må.

8587189[/snapback]

Nei for hvem vil vel ha kjøligere og billigere prosessorer? Hvis man har muligheten til å produsere med en bedre produksjonsteknikk så ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det..? AMD (og Intel?) har nok langt igjen før de kan produsere store volum på 45nm.

Lenke til kommentar

Jeg har les på ryktebørsen at AMD skal komme før Intel med 45nm SOI, men jeg vet ikke om det er hold i dette.

 

Så det er en haug med prosessorkjerner de holder i hånden der?

8588128[/snapback]

Ja det er hundrevis av små kjerner som skal skjæres opp og settes på sokler. Hver enkelt kjerne blir testet og egenskaper blir bestemt. For eksempel kan en bli billigmodell mens den neste kan bli toppmodell.

 

Anbefalt lesing: Hvordan lages prosessorer?

Lenke til kommentar
Ellers er det bra at AMD prøver å kjempe på produksjonsnivå, selv om de sikkert aldri kommer til å slå Intel på dette da Intel har så uendelig mye større ressurser.

8587084[/snapback]

 

Akkurat det der avhenger vel mye av IBM nå, hvor det virker som AMD har blitt husvarme.

Lenke til kommentar
Ellers er det bra at AMD prøver å kjempe på produksjonsnivå, selv om de sikkert aldri kommer til å slå Intel på dette da Intel har så uendelig mye større ressurser.

8587084[/snapback]

 

Akkurat det der avhenger vel mye av IBM nå, hvor det virker som AMD har blitt husvarme.

8588306[/snapback]

 

Stemmer det... har forstått det slik at AMD + IBM = SANT nå :love:

Endret av amdme
Lenke til kommentar

Virker som fab 36 er godt i gang, er jo ikke så lenge siden denne var bygget.

Når AMD var på 90nm og vi diskuterte når 65nm ville komme, var det mange som snakket om Q4 07.

 

Virker på meg som 65nm for AM2 er godt i gang, men hovedfokuset er å få barcelona ut, derfor blir ikke 6000+ laget på 65nm.

Skal tro om AM2 5600+ o.l skal være low end segment når K10 kommer, eller om det blir en egen serie for dette.

 

6000+ er jo en siste man i rekken cpu, slik som 3200+ var en gang i tiden på socket A. Disse er gjerne håndplukket opetron prossesorer for alt det vi vet.

 

Syns det ser lovende ut jeg, så fort masseproduksjonen av K10 er i gang, kan AMD legge fult fokus over på 45nm. Jeg tror K10 vil bli en fin "buffer" for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...