Gå til innhold

Her er Lenovos nye bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke fulgt med på lang tid jeg, har disse bærbare IBM som opphav?

 

De lignet eksakt på utseende til IBM bærbare.

 

Jeg så nå at dette er jo IBM opphav, jeg har bare ikke satt meg inn i de nye navn og betegnelser på bærbare :)

Et klassisk utseende fra IBM dette.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Lenovo har kjøpt opp IBMs pc-avdeling ja. Dette er de første Thinkpadene uten IMB-merket på også la jeg merke til.

 

Jeg vil veldig fort falle på en av disse når tida kommer for ny bærbar, særlig 14-tommeren med bredskjerm frister. Rart de har kuttet bort 15-tommer med bredskjerm, den fantes vel til T60?

Lenke til kommentar
Lenovo har kjøpt opp IBMs pc-avdeling ja. Dette er de første Thinkpadene uten IMB-merket på også la jeg merke til.

 

Jeg vil veldig fort falle på en av disse når tida kommer for ny bærbar, særlig 14-tommeren med bredskjerm frister. Rart de har kuttet bort 15-tommer med bredskjerm, den fantes vel til T60?

8580962[/snapback]

 

Jeg tror det er 15" skjermen i 4:3 format hun mener at de kutter ut.

 

Ettersom jeg forstod på den gamle serien, så var det mulig å velge mellom 14.1" og 15" skjerm i 4:3 format (den siste med bedre panel som opsjon).

 

Har selv en T60 som jeg er meget fornøyd med.

 

Lurer mer på hva de mener med støy redulksjon, siden jeg ikke synest at min støyer nevneverdig. Er det 3dB reduksjon iforhold til T60 serien de mener, eller er det 3dB reduksjon i forhold til om de ikke har denne støyreduksjonen.

 

Jeg husker når vi hos oss gikk fra T41 til T43, da var det en veldig økning i støy...

 

Trenger Santa Rosa mer vifter og skaper den derfor mer støy i utgangspunktet pga det?

Lenke til kommentar

Etter hva jeg ser på Lenovos sider vil T61 kun være tilgjengelig med 14,1" ws-skjerm. Vil da dagens T60 bil oppgradert med Santa Rosa-hardware, eller vil 14,1" 4:3-skjermen gå ut?

 

Og er det noen som vet hvorfor X61 ikke har fått touchpad? såvidt jeg kan se på bildet er det rikelig med plass til det... Noen synes sikkert at styrepinne er topp, men jeg kan ikke fordra det. Skulle vurdert en X61 om den ikke hadde hatt en så vesentlig mangel.

Lenke til kommentar

Når det gjelder spesifikasjoner er Lenovo-maskinene ganske ålreite, Vista kommer på de også. Men Lenovo er det verste makkverket jeg har prøvd hva gjelder software. Maskina er så breddfull med bloatware at den knapt går.

 

Jeg startet min tre år gamle XP-baserte Thundra som aldri har møtt formattering side om side med min splitter nye Lenovo R60 og den gamle vant. Med utviklingsmiljø og databaseservere både for .NET og MySQL/PHP kjørende på den gamle maskina virket det overraskende.

 

For eksempel burde man holde seg for god for å legge inn Googles Desktop Search på en Vista-maskin som allerede har indeksering. 10 megabyte minne var satt av til å vise et annet strøm-ikon enn det som følger med Vista og en passord-manager fra helvete som ikke lar seg fjerne. 140 gående prosesser på en splitter ny maskin, det gir strykkarakter til Lenovo.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg ser på Lenovos sider vil T61 kun være tilgjengelig med 14,1" ws-skjerm. Vil da dagens T60 bil oppgradert med Santa Rosa-hardware, eller vil 14,1" 4:3-skjermen gå ut?

 

Og er det noen som vet hvorfor X61 ikke har fått touchpad? såvidt jeg kan se på bildet er det rikelig med plass til det... Noen synes sikkert at styrepinne er topp, men jeg kan ikke fordra det. Skulle vurdert en X61 om den ikke hadde hatt en så vesentlig mangel.

8581357[/snapback]

 

T61 med 14,1" 4:3-skjerm kommer ikke fikk vi høre. Det er lite paneler igjen, og man vil være sikre på å kunne levere i T-serien i de modeller man kommer med. Derimot skal R-serien få en slik skjerm, så lenge lageret rekker...

 

På X61 skulle det vistnok ikke være plass internt til en 'pad, selv om det ellers ser ut som det er plass.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg ser på Lenovos sider vil T61 kun være tilgjengelig med 14,1" ws-skjerm. Vil da dagens T60 bil oppgradert med Santa Rosa-hardware, eller vil 14,1" 4:3-skjermen gå ut?

 

Og er det noen som vet hvorfor X61 ikke har fått touchpad? såvidt jeg kan se på bildet er det rikelig med plass til det... Noen synes sikkert at styrepinne er topp, men jeg kan ikke fordra det. Skulle vurdert en X61 om den ikke hadde hatt en så vesentlig mangel.

8581357[/snapback]

 

T61 med 14,1" 4:3-skjerm kommer ikke fikk vi høre. Det er lite paneler igjen, og man vil være sikre på å kunne levere i T-serien i de modeller man kommer med. Derimot skal R-serien få en slik skjerm, så lenge lageret rekker...

 

På X61 skulle det vistnok ikke være plass internt til en 'pad, selv om det ellers ser ut som det er plass.

8581390[/snapback]

 

Ville bare si at T-serien kommer med 14" 4:3 format, og R-serien kommer med 15" 4:3 format. Begge seriene vil forøvrig ha 14.1" og 15.4" wide. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ville bare si at T-serien kommer med 14" 4:3 format, og R-serien kommer med 15" 4:3 format. Begge seriene vil forøvrig ha 14.1" og 15.4" wide.  :thumbup:

8583544[/snapback]

 

mulig jeg kverner på det samme her, men vil det da si at det VIL komme en T-serie thinkpad med 14" SXGA+-skjerm, med innmat fra Santa Rosa-plattformen, altså I965PM/I965GM brikkesett og tilhørende komponenter?

 

14"-skjermen på T60 var vel ikke mulig å få i flexview-utgave, gjelder dette fortsatt?

Lenke til kommentar
Det første som slo meg når jeg så bildet, var det ufattelig stygge utsendet på maskinen. Men om maskinen er bra, så må jo det være det aller beste :)

8581339[/snapback]

IBM-maskinene har vel sett slik ut i mangfoldige år.. Kan vel ikke regnes som noen designperler, men personlig har jeg faktisk alltid likt det utseende.. Veldig enkelt og robust.

 

Skal kjøpe meg en Lenovo/IBM Thinkpad en gang når jeg har nok penger og god nok samvittighet til ikke å tenke best mulig maskinvare for minst mulig penger.. :cool:

Endret av cyberpet
Lenke til kommentar
140 gående prosesser på en splitter ny maskin, det gir strykkarakter til Lenovo.

8581364[/snapback]

140?! :omg:

 

Det er vel rundt 20-30 på en helt clean XP installasjon. Ikke akkurat et godt argument for å kjøpe Lenovo dette. :thumbdown:

8583614[/snapback]

 

140 var sikkert en overdrivelse. Har man problemer med det som er forhåndsinnstallert, får man legge inn OSet på nytt da, så får man det som man vil. At dette skal hindre noen i å kjøpe en Lenovo ser jeg ikke.

Lenke til kommentar
140 gående prosesser på en splitter ny maskin, det gir strykkarakter til Lenovo.

8581364[/snapback]

140?! :omg:

 

Det er vel rundt 20-30 på en helt clean XP installasjon. Ikke akkurat et godt argument for å kjøpe Lenovo dette. :thumbdown:

8583614[/snapback]

 

140 var sikkert en overdrivelse. Har man problemer med det som er forhåndsinnstallert, får man legge inn OSet på nytt da, så får man det som man vil. At dette skal hindre noen i å kjøpe en Lenovo ser jeg ikke.

8584147[/snapback]

Nå er jeg ikke sikker på hvordan Lenovo gjør det, men mange merker leverer maskinen uten at XP eller Vista følger med på CD, men kun en recoverypartisjon.. Da unngår man ikke all den ubrukelige programvaren dersom man ønsker å reinstallere på lovlig vis.

Lenke til kommentar
Nå er jeg ikke sikker på hvordan Lenovo gjør det, men mange merker leverer maskinen uten at XP eller Vista følger med på CD, men kun en recoverypartisjon.. Da unngår man ikke all den ubrukelige programvaren dersom man ønsker å reinstallere på lovlig vis.

8585036[/snapback]

 

Er det ikke bare å skaffe en OEM cd og bruke CDkeyen som er limt på pcen ?

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar

Har lært meg å bli glad i TP. Min T42 er en suveren solid maskin som bare går og går. Den har faktisk gått i gulvet et par ganger med barn som snubler i ledninger og det ene med det andre.

 

En FS hadde aldri overlevd det min solid T42 har utholdt. Suveren til jobbforhold hvor stabilitet og kvalitet er viktig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
140 gående prosesser på en splitter ny maskin, det gir strykkarakter til Lenovo.

8581364[/snapback]

140?! :omg:

 

Det er vel rundt 20-30 på en helt clean XP installasjon. Ikke akkurat et godt argument for å kjøpe Lenovo dette. :thumbdown:

8583614[/snapback]

 

140 var sikkert en overdrivelse. Har man problemer med det som er forhåndsinnstallert, får man legge inn OSet på nytt da, så får man det som man vil. At dette skal hindre noen i å kjøpe en Lenovo ser jeg ikke.

8584147[/snapback]

Jeg kan bekrefte at en Core Duo basert Lenovo som ble kjøpt inn av en bekjent av meg, virket ganske treig i oppstarten ja.

 

Nå har jeg på min egen Pentium-M 1,4 Ghz baserte PC lagt inn 2 Gigabyte minne, og en 7200 rpm harddisk, det starter Windows XP raskere enn den Core Duo maskinen fra Lenovo som jeg nevner. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...