Gå til innhold

Ekstern TB-disk fra Iomega


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg regner med de bruker RAID 0, a.k.a. "Striping", for å få total disk-størrelse opp i 1TB. Men hvem har egentlig lyst på dét? Er det ikke mange som bruker slike eksterne harddisker til backup o.l. og da vil komme til å få både tastatur og mus i vrangstrupen når den éne av de to diskene går ad undas og absolutt all data som er lagret på diskene blir ubrukelig?

 

Jeg hadde heller sett at den inneholdt 2x1TB-disker i RAID 1-array, med integrert overvåkning i kabinett (via to dioder e.l.) som kan fortelle meg om diskene har det bra eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg hadde heller sett at den inneholdt 2x1TB-disker i RAID 1-array, med integrert overvåkning i kabinett (via to dioder e.l.) som kan fortelle meg om diskene har det bra eller ikke.

8571757[/snapback]

Da kan du i hvert fall gange prisen med 3. De 1TB-diskene er ikke billige. Kanskje det er like greit med 2 slike kabinetter satt opp med god programvare for backup fra den ene til den andre + S.M.A.R.T.-overvåkning?

 

De kan enten bruke Raid0 eller JBOD for å slå sammen kapasiteten på diskene. Raid0 er litt raskere, mens med JBOD får man ut halvparten av innholdet om en av diskene skulle feile. Altså litt mer sikkert enn med Raid0. For alt jeg vet kan man selv velge blant JBOD, Raid0, Raid1 eller individuelle disker på den der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...