Gå til innhold

Flere P35-kort underveis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt skuffende at P35-brikkesett hovedkortene ikke støtter PCIe 2x16 med ATI Crossfire. -jeg kunne godt tent meg et av disse kortene, men jeg vil ha 2x16 hvis jeg skulle finne på å kjøre Crossfire. -og den PCIe 1x slotten kunne de spart seg...

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Litt skuffende at P35-brikkesett hovedkortene ikke støtter PCIe 2x16 med ATI Crossfire. -jeg kunne godt tent meg et av disse kortene, men jeg vil ha 2x16 hvis jeg skulle finne på å kjøre Crossfire. -og den PCIe 1x slotten kunne de spart seg...

8563165[/snapback]

Det er fordi dette kortet er et overgangskort for å introdusere DDR3.

Overgangskort er ulønnsomt, og støtter bare den dårligste konfigurasjonen av DDR3 Minnene..

Lenke til kommentar

Tror jeg kulern... Mitt P5B deluxe kort er mer enn godt nok. Stabilt er det også. Skal bli spennende å se til høsten med AMD, men disse mellomklasse kortene til Intel som kun er ment som en slags introduksjon for DDR3 kan jeg lett styre unna. Da er det vel heller å anbefale en siste revisjon av 965 hovedkort, som har vist seg å være blodstabile.

 

Men en ting skal MSI ha: FyF*** for en kul kjøleløsning. Det er noe jeg kunne ha tenkt meg ;)

Lenke til kommentar
Hovedkort med støtte for DDR3 minne er på lager, men hvor får en tak i DDR3 minnebrikker?

8563242[/snapback]

Er sikkert bare dyre og dårlige, som minne alltid er når en ny type/standard innføres på "PC-platformen". Bare se hvor dårlig DDR2 var da det ble innført i forhold til DDR(1). Nå er DDR2 på høyden av hva det kan bli, og det blir nok en stund til DDR3 får god nok latency, hastighet til en brukbar pris.

Lenke til kommentar

Får se hvordan det blir etterhvert med modeller, personlig er jeg ute etter kort med flest mulig PCIe-slotter, mye sata, og bra nettkort. (og det er jo greit om man ikke har kjøleribber som blokkerer kortplassene også, som gigabyte har gjort). Ellers håper jeg de urovekkende store kjøleribbene ikke kommer pga urovekkende høyt effekforbruk...

 

AtW

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare hva som er forskjellen på

Gigabyte GA-P35-DQ6 og

Gigabyte GA-P35-DS4.

 

Når jeg sammenlikner detaljert info på komplett er de eneste forskjellene jeg kan finne:

 

DQ6 koster 500,- mer

DQ6 har quad BIOS mot DS4 som har dual BIOS

DQ6 har 60mnd garanti og DS4 har 36.

 

Er det garantien som koster?

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare hva som er forskjellen på

Gigabyte GA-P35-DQ6 og

Gigabyte GA-P35-DS4.

 

Når jeg sammenlikner detaljert info på komplett er de eneste forskjellene jeg kan finne:

 

DQ6 koster 500,- mer

DQ6 har quad BIOS mot DS4 som har dual BIOS

DQ6 har 60mnd garanti og DS4 har 36.

 

Er det garantien som koster?

8563614[/snapback]

 

 

Garanti koster alltid penger ;)

 

så koster sikkert den superfancy bios saken også litt

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare hva som er forskjellen på

Gigabyte GA-P35-DQ6 og

Gigabyte GA-P35-DS4.

 

Når jeg sammenlikner detaljert info på komplett er de eneste forskjellene jeg kan finne:

 

DQ6 koster 500,- mer

DQ6 har quad BIOS mot DS4 som har dual BIOS

DQ6 har 60mnd garanti og DS4 har 36.

 

Er det garantien som koster?

8563614[/snapback]

 

Hovedforskjellen og det som koster er at DQ6 har en 12 fase spenningsregulator og DS4 6 fase. Desverre er de totalt unødvendige. Andre kort klarer seg fint med så lite som 3-4 fasers spenningsregulator.

 

Gjetter på at det som skiller ICH9/ICH8 er 65/90nm produksjonsteknikk.

Lenke til kommentar

Har lyst på "Conroe-maskin" nå og lurer på om jeg skal kaste meg på P35 bølgen nå eller ta et P965 kort eller kansje 975X. Ihvertfall må det være Intel chipset denne gang da jeg vil prøve noe annet (har hatt nForce 4 fra før på en maskin som er kaputt nå, bare piper og svart skjerm i oppstart).

 

Har kikket litt på ASUS Commando fra Republic of Gamers serien. Dette koster ikke så altfor mye nå men er jo gammelt da og føler at jeg kan bli veldig skuffa når jeg har hatt det en stund.

 

Vil gå for Intel Core 2 Duo E6600 som er bestselgeren for tiden. Å bruke særlig mer penger på CPU ser jeg ikke vitsen i. Bare du går opp et hakk til E6700 så må du bla opp 2 ganger så mye. Lite økning i Hz i forhold til prisøkning og jeg vet det ikke kan sammenlignes men det er bare den følelsen der jeg misliker.

 

Så er det noen ekspertkommentarer å få ? Eller koster det flesk også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...