Gå til innhold

Facebook på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi er i likhet med millioner av andre betatt av Facebook-fenomenet, og har testet hvordan det fungerer på mobiltelefonen.

 

Les mer

8511337[/snapback]

Kanskje greit å få med seg at linken til mobilutgaven er m.facebook.com

8512529[/snapback]

Nuvel. Opera Mini kan ta hvilket som helst nettsted og gjøre det fit-for-mobile. At Facebook har laget en egen Mobile utgave er bare fint, men jeg syntes Facebook.com gir lagt mer informasjon enn m.facebook.com når jeg browser med Opera Mini.

Lenke til kommentar

Facebook bør ikke ha noe problemer med å få bilder opplastet fra telefon om man bruker en ordentlig HTML-browser, f.eks. Web på Series 60. Vet ikke om Opera Mini støtter det.

 

Om det på PC er slik at man da browser frem til filen for så å laste den opp blir det det samme på mobilen.

Lenke til kommentar

forstår egentlig ikke hvorfor denne artikkelen omhandler facebook. Det burde jo ha vært "amobil tester en tilfelig nettside med mobil", da det er tydelig programmet Opera Mini som gjør at facebook fungerer slik den skal. For det virker veldig som artikkelforfatter har gått inn på siden via Opera Mini og trodd det var folka bak facebook som gjør at ting fungerer. Faktum er jo at siden ser bra ut pga nettleseren. Ja, også kanskje det faktum at facebook er bedre bygd opp (html/css) enn mange andre sider?

 

Eller har amobil faktisk benyttet portalen m.facebook.com? Hvis det er en "test" av portalen m.facebook.com så er det greit å kreditere facebook :)

Lenke til kommentar
Har noen prøvd FaceBook på WM5 eller WM6 med standard IE browseren? Når jeg trykker Log In, så hopper den bare tilbake til den samme siden igjen. Kanskje Opera på WM6 er tingen  :hmm:

8522173[/snapback]

 

 

Har samme problemet selv. men det funket utmerket med Opera Mobile (ikke mini). Men synes Opera Mobile faktisk generer mer trafikk enn Explorer.

 

Dette gjelder en Qtek 9100 med WM5.

Endret av royrov
Lenke til kommentar
NB! Facebook er en gratistjeneste, men du kan få en kjempesmell på mobilregningen på grunn av datatrafikken som genereres, særlig dersom du laster bildegallerier og lignende. Dette gjelder spesielt de som bruker en operatør som ikke tilbyr pristak på datatrafikk.

Vel, nå komprimerer Opera Mini (ikke Opera Mobile) bilder som sendes til telefonen kraftig sånn at de gir noe særlig datatrafikk. Trafikken blir altså langt mindre enn om man bruker den bærbare PCen koblet til telefonen og surfer via den. Om regninga blir høy kommer selvsagt også an å hvor mye man bruker facebook.

Lenke til kommentar

Flere som har prøvd å be Facebook importere kontrakter fra Gmail? I og med at Gmail samler på alle adresser man har vært i kontakt med fikk jeg plutselig opp trynet til 100 stykker jeg tydligvis har sendt mail til i en eller annen sammenheng.

 

Tøft! :D

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...