Gå til innhold

Nå kommer 16 GB-kortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo synd at mobiltelefonene bytter minnekorttype hele tiden da.. Hvilke av dagens nye telefoner bruker MiniSD kort?

 

Jeg skal anskaffe meg en Nokia N95.. Dermed maks 4GiB, i og med at den bruker MicroSD og ikke MiniSD..

 

Når det gjelder musikkspillere (å kalle dem MP3-spillere blir jo litt feil, når de fleste kan spille mange andre og langt bedre formater), så vil vi nå fort få se Appel, Creative osv.. sine spillere med flash baserte harddisker.. I og med at det alt er lansert flash harddisker på 64GiB og 32GiB..

 

Når disse flash baserte harddiskene blir mer utbredt, så skal vi nok få se spillere med slike harddisker..

 

Sannelig på tide at det kommer flash baserte harddisker, hvert all med tanke på musikkspillere, i og med at magnetiserte harddisker går så lett istykker, bare en kort aggressiv joggetur og garantien din er brutt og spilleren kan fort ha blitt ødelagt.. Flash harddisker tåler jo mye mer "juling", pluss at de er lang raskere og stillegående..

 

Flash baserte disker tar nok over med tiden, siden det ikke er noen grunn for å benytte seg av magnetiserte harddisker sammenlignet med flash baserte..

 

Flash bruker mindre strøm, ikke noe støy, helt ny dimensjon innen hastighet og tåler mer.. Eneste problemet er tilgjengeligheten.. Er knapt mulig å få tak i en flash harddisk idag, og dermed er jo prisen skyhøy, og folk tar gjerne en magnetisert harddisk på 500GiB istedenfor en flash disk på 32GiB som koster nesten dobbelt så mye..

 

Men min neste investering er nok en 32GiB flash harddisk som sytemdisk til PC-en

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...