Gå til innhold

Kok kaffe med mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må selvsagt gå gjennom deres systemer og leie ustyr fra dem. Greit med slik utvikling, men ikke til den prisen...

8489626[/snapback]

 

Kan vel gjøre det samme i dag? Sett opp en styringssystem basert på X10 evt en nyere og bedre teknologi, med en PC som styrer gildet, så får du PCen til å ta imot kommandoer fra mobil. Man må riktignok sette det opp selv, men antakelig langt mer fleksibelt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vi har en telefonenhet med SIM-kort bygd inn i sentralen til el-anlegget i huset vårt (det man tidligere kalte sikringsskap), men dens funksjon er å sende SMS dersom det er innbrudd eller brann i huset da. Vet ikke hvordan det er med fjernstyring av enkelte ting i huset gjennom samme sentral. Hadde vært deilig når man er på vei hjem fra påskeferie på fjellet og sende en melding til huset og be det bli varmt til man kom hjem. :)

Lenke til kommentar

Kan sikkert være greit, men de var i hvertfall ikke de første som fant opp å kunne gjøre noe av dette. F.eks å kunne ringe eller sende melding slik at hytten er varm.

 

Enkelte ganger kan det være fint å kunne sette på varmen på litt før du kommer.

 

Dessuten er det sikkert noen som klarer å knekke passord og slikt, slik at de kan hacke seg inn og gjøre slik at du får en fin strømregning. :)

Endret av kornelen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hadde vært artig om en fyr hadde hacket huset mitt. Skrudd varmtvannstanken på 0 og latt kokeplatene leve sitt eget liv bare fordi jeg har glemt å oppdatere brannmuren. Som jeg forøvrig med dette systemet kan la oppdatere seg selv når jeg er på ferie.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...