Gå til innhold

AMDs betalingsplan for ATI-kjøpet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel heller ikke lett å betale når de går med saftige underskudd. Feks. tapet i første kvartalet i år var på $ 611 millioner.

8467567[/snapback]

poeng der :dribble:

ikke glem at AMD tjerner på brikkesett til intel :yes:

 

Radeon Express 1250 for intel ER AMD 690G med nytt navn :!:

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Det er vel mer spørsmål om investorene skusler bort muligheten. Ledelsen har (forhåpentligvis) en god, langsiktig plan, men det spørs om de får investorene med på den.

8468042[/snapback]

 

Investorene har alt gitt positive tilbakemeldinger på spareplanen, økt aksjekurs.

 

Men jeg er redd ledelsen i AMD er ekstremt vekst og teknologifokusert. Alle uttalelser i media de siste årene tyder på dette. Om de også har evnen til de strategiske grep som kreves for restrukturing, synergibygging etc gjenstår å se.

 

Og all forskning på økonomiske effekter av fusjoner og oppkjøp viser at synergi og restrukturing er vanskelig å få til og gir aldri de forventede effekter. Håper på et case som motbeviser.

Lenke til kommentar
Mange fryktet en storoffensiv fra ATI/AMD-alliansen, men dette har ikke gått helt etter forventingene siden selskapet har tapt markedsandeler til Intel og situasjonen i grafikkmarkedet ikke er noen spesielt endret i forhold til Nvidia,

 

De eneste som FRYKTET dette er vel Intel-/nVidia-eierne og aksjonærene?

Lenke til kommentar

Håper AMD klarer å karre seg på beina igjen og nå sin Socket A-storhetstid og at de kan dra fra Nvidia på grafikkmarkedet igjen. Vi trenger AMD både i prosessor- og grafikkort-markedet. Intel har gjort det utrolig skarpt i det siste, og jeg tror mye av grunnen til at AMD har gjort det mindre skarpt er på grunn av denne fusjonen. Jeg tror den krever mye ressurser internt, så jeg håper at de økonomiske og strukturelle probleme løses snart slik at vi kan se det offensive og innovative AMD vi er vant til å se, knive i strupen av Intel helt og Nvidia helt på "the bleeding edge"!

Lenke til kommentar
Spørs hvordan det går med R600 nå det kommer. Hvis det ikke tar over ytelsestronene fra nvidia,så ser jeg ikke helt hvem kortet skal appelere til.

 

Får håpe amd/ati kommer men noen bra produkter snart så de er litt med i leken igjen.

8471377[/snapback]

Dette var vel litt grunt. R600 vil uansett appelere til alle som ikke har toppkort, samt at prisen vil appelere til mange. Midsjiktet vil appelere til alle og det er her pengene gjøres, på OEM plan.
Lenke til kommentar
Det er vel mer spørsmål om investorene skusler bort muligheten. Ledelsen har (forhåpentligvis) en god, langsiktig plan, men det spørs om de får investorene med på den.

8468042[/snapback]

Investorene har alt gitt positive tilbakemeldinger på spareplanen, økt aksjekurs.

 

Men jeg er redd ledelsen i AMD er ekstremt vekst og teknologifokusert. Alle uttalelser i media de siste årene tyder på dette. Om de også har evnen til de strategiske grep som kreves for restrukturing, synergibygging etc gjenstår å se.

 

Og all forskning på økonomiske effekter av fusjoner og oppkjøp viser at synergi og restrukturing er vanskelig å få til og gir aldri de forventede effekter. Håper på et case som motbeviser.

8468107[/snapback]

Det er akkurat dette jeg også frykter og som jeg tror har vist seg litt allerede. Strategisk oppkjøp, men om strategien bak fasaden har vært like god... hmm. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...