Gå til innhold

Testbilder av Ricoh GX100 på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fulgt nyhetene om GX100 på nettet i det siste.

 

Rube1 på Flickr har lagt ut en del testbilder tatt med GX100.

 

dpreview har et forum med mange erfaringer fra folk som har testet kamera. Mange testbilder.

Ricoh-delen av forumet

 

Flere testbilder

 

Enda flere (sort-hvitt bilder ISO1600): klikk på bildene for å få se full versjon

 

Test av GX100:bruk babelfish for å oversette fra tradisjonell kinesisk

 

 

Litt rart at akam "godkjente" bildene til letsgodigital. Etter min mening er de helt forferdelige, med utbrente områder og totalt urelevante situasjoner. Hvem bruker så høy ISO i fullt dagslys? Sjekk også bildene jeg linket til. Håper akam kan komme med en kommentar til disse.

 

Selv er jeg fornøyd med bildene jeg har sett, og håper at akam kommer med en grundig test i nær fremtid :) Endelig på tide å pensjonere nikon D1 som "lommekamera" :p

 

En ting jeg ikke liker, er at Ricoh ikke har beholdt samme posisjon på blitzen som på gr-d. Synes det var stiligere med blitzen ute på siden. Også litt dumt at det bakerste "hjulet" (som på en slr ville stillt blender/lukker) faktisk kun er en vippebryter. Ellers er jo kameraet uten tvil noe av det stiligste som har kommet siden gr-d.

 

EDIT: Pris på kamera og tilbehør på Adorama.com .......$599 uten EVF $699 med EVF

 

 

Fredrik

Endret av FredrikFredrik
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...