Gå til innhold

Google webhistorikk lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bokmerkefunksjon kan jo være nyttig blant annet. Forslag: Hva med å vise noen skjermbilder og dele erfaringer med tjenesten også i en slik artikkel?

 

Jeg lurer litt på om brukeren har noen form for kontroll med når slik informasjon registreres inn og om funksjonen kan være av innimellom. Er det for eksempel slik at en aktivt må logge seg inn på tjenesten for at den skal starte å registrere ting. Eller kan cookies eller liknende hele tiden overvåke deg?

Lenke til kommentar

Må en først logge seg på, før en kan starte å surfe med registreringen aktiv? Surfer en gjennom Google sitt websted, eller fungerer det også om en "fyrer" opp nettleseren uten å logge seg på først også.

 

Har det avhengighet av noen form for installasjon av programvare, før en kan komme i gang?

Lenke til kommentar

Jeg gikk inn på den nå nettopp, og det eldste søket den har lagret fra meg er fra Oct 22, 2005.

 

 

Må vel være ressurskrevende også. mtp at alt skal lagres fra alle brukere som velger dette.

8450276[/snapback]

 

Det tar ikke så mye mer ressurser å vise resultatene, enn å bare lagre det. Du vet at de lagrer alle søkene folk gjør i hvert fall et par år? Det var jo en nyhet for litt siden om at de skulle begynne å ikke ta vare på dem lengre enn et visst antall år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Styrer glatt unna all programvare som har ordet "Toolbar" i seg. Så at endel av Google History involverte Google Toolbar.

 

Det er eitrende likegyldig om den er fra Google, Yahoo eller what not. Stumble (www.stumbleupon.com) er den eneste addonen jeg har installert i Firefox (denne legger til noen ekstra ikoner), men der går grensen. Nettlesere skal være clean, og ikke overdynget med utallige knapper. Skal man ha ekstra funksjonalitet, burde du ha en mulighet til å velge de vekk når man så ønsker.

Lenke til kommentar
Jeg gikk inn på den nå nettopp, og det eldste søket den har lagret fra meg er fra Oct 22, 2005.

8452616[/snapback]

Det du gikk inn på var søkeloggen, ikke oversikt over webhistoriken.

 

Søkeloggen blir så vidt jeg vet lagret automatisk, men man kan skru det av vis man vil.

Webhistoriken må man derimot skru på for at skal bli lagret. (Fungerer i tillegg kun med Google Toolbar)

Lenke til kommentar

jeg visste ikke at dette var en nyhet. jeg har hatt tilgang til google history så lenge jeg kan huske, og det er en funksjon jeg har brukt med jevne mellomrom. og da snakker jeg om webhistorikken, og ikke bare søkeloggen...

eller er jeg ute på bærtur nå?

Endret av Nonst0p
Lenke til kommentar
jeg visste ikke at dette var en nyhet. jeg har hatt tilgang til google history så lenge jeg kan huske, og det er en funksjon jeg har brukt med jevne mellomrom. og da snakker jeg om webhistorikken, og ikke bare søkeloggen...

eller er jeg ute på bærtur nå?

8453999[/snapback]

Google Desktop Search indekserer automatisk søkehistoriken vis du bruker IE eller Firefox. Det nye er at man nå får den samme muligheten gjennom Google Toolbar uten at man trenger å ha GDS som både krever en del diskplass og ytelse, og bare fungerer på én maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...