Gå til innhold

Kaosgarantien til Chess skal granskes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"For eksempel fikk elektronikkjeden Lefdal trøbbel med Ombudet fordi de reklamerte med å ha landets billigste varer. Problemet var bare at flere av varene ikke ble solgt andre steder enn hos Lefdal."

 

Jeg synes jeg ser annonser/DM fra Elkjøp ukentlig med mange varer og merkenavn som ingen andre selger (fordi de bare produseres til Elkjøp), samtidig som de markedsfører seg som billigst (ofte underforstått, med prisgaranti etc). Rart at forbrukerombudet ikke har stoppet dette enda..

Lenke til kommentar

Denne garantien er bare TULL!

For det første, det gjelder kun kunder som bytter fra en billigere operatør, dvs OneCall, Nutel, Ipea m. flere som til sammen har under 50.000 abonnement. Dersom en kunde bytter fra Telenor eller Netcom, så får han ikke garantert laveste pris... Bullshit Chess!

Lenke til kommentar
Denne garantien er bare TULL!

For det første, det gjelder kun kunder som bytter fra en billigere operatør, dvs OneCall, Nutel, Ipea m. flere som til sammen har under 50.000 abonnement. Dersom en kunde bytter fra Telenor eller Netcom, så får han ikke garantert laveste pris... Bullshit Chess!

8414654[/snapback]

 

Blir interessant å se om folk orker å ta de på ordet (de fleste gidder vel ikke å bytte, for min del hadde det vel ført til samme pris, og dårligere dekning).

 

AtW

Lenke til kommentar
Dersom en kunde bytter fra Telenor eller Netcom, så får han ikke garantert laveste pris... Bullshit Chess!

8414654[/snapback]

Hæ? Hvorfor ikke? Chess er billigere enn Netcom/Telenor, så jo, du får garantert lavere pris. Hvis ikke, ville du fått trukket fra, slik at du fikk samme pris som før.

 

Denne garantien blir jo ganske forskjellig fra Elkjøp/lefdal sin - det finnes kun en type ringeminutt/sms, og er derfor temmelig simpelt å kunne sammeligne.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Dersom en kunde bytter fra Telenor eller Netcom, så får han ikke garantert laveste pris... Bullshit Chess!

8414654[/snapback]

Hæ? Hvorfor ikke? Chess er billigere enn Netcom/Telenor, så jo, du får garantert lavere pris. Hvis ikke, ville du fått trukket fra, slik at du fikk samme pris som før.

 

Denne garantien blir jo ganske forskjellig fra Elkjøp/lefdal sin - det finnes kun en type ringeminutt/sms, og er derfor temmelig simpelt å kunne sammeligne.

8414834[/snapback]

 

Netcom og telenor har vel endel spesielle greier som kanskje er vansklig i spesielle tilfeller? SMS-mania, fri familie osv?

 

AtW

Lenke til kommentar
Netcom og telenor har vel endel spesielle greier som kanskje er vansklig i spesielle tilfeller? SMS-mania, fri familie osv?

8414974[/snapback]

Men disse abonnementene har vel en månedsavgift? Så det skal vel likevel være mulig å sammenligne totalkostnaden på 6 mnd. Alle SMS/Ringeminutter blir vel loggført, selv om prisen er 0.

Lenke til kommentar
Netcom og telenor har vel endel spesielle greier som kanskje er vansklig i spesielle tilfeller? SMS-mania, fri familie osv?

8414974[/snapback]

Men disse abonnementene har vel en månedsavgift? Så det skal vel likevel være mulig å sammenligne totalkostnaden på 6 mnd. Alle SMS/Ringeminutter blir vel loggført, selv om prisen er 0.

8415909[/snapback]

 

Ja, man kan sammenlikne, men i spesielle tifeller vil man jo spare ekstremt mye på disse tilbudene, noe chess kanskje føler de ikke har råd til å sponse, om jeg ringer 2 timer til dama hver jævla dag, og hun har telenor-abb, så blir det dyrt for chess.

 

AtW

Lenke til kommentar
om jeg ringer 2 timer til dama hver jævla dag, og hun har telenor-abb, så blir det dyrt for chess.

8415970[/snapback]

Selvfølgelig, men det blir Chess sitt problem, og det må de jo selvsagt ha tatt høyde for når de kom med denne garantien.

 

Synes One Call sitt nye gratis-abonnement høres mye sprøere ut enn Chess sin garanti :ohmy:

Lenke til kommentar
om jeg ringer 2 timer til dama hver jævla dag, og hun har telenor-abb, så blir det dyrt for chess.

8415970[/snapback]

Selvfølgelig, men det blir Chess sitt problem, og det må de jo selvsagt ha tatt høyde for når de kom med denne garantien.

 

Synes One Call sitt nye gratis-abonnement høres mye sprøere ut enn Chess sin garanti :ohmy:

8417523[/snapback]

 

Ja, det har de tatt høyde for da tydligvis, nettopp ved at den ikke gjelder mot netcom/telenor (om det stemmer), det var jo det som var spørsmålet, hvorfor den ikke gjaldt mot telenor/netcom, og min teori er disse spesielle tilbudene de har.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...