Gå til innhold

Duket for ny Centrino


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel nå leste jeg et britisk PC blad her i påsken, hvor de hevdet at Intel hadde droppet 3G støtten i Santa Rosa, fordi det ikke var noen vits nå som markedet vissnok fløt over av eksterne nokia kort. Vet ikke hvor sant dette er, men det kom vissnok fra en Intel sjef.

Lenke til kommentar
Vel nå leste jeg et britisk PC blad her i påsken, hvor de hevdet at Intel hadde droppet 3G støtten i Santa Rosa, fordi det ikke var noen vits nå som markedet vissnok fløt over av eksterne nokia kort. Vet ikke hvor sant dette er, men det kom vissnok fra en Intel sjef.

8374158[/snapback]

Det tror jeg at jeg leste her på hardware for en stund siden også :hmm:

Lenke til kommentar
Enig i at 3G integrert er waste of time, de aller fleste har en mobil de kan komunisere trådløst med.

 

Dette blir spennende.

8374207[/snapback]

 

absolut ikke.

 

Hvorfor ska du ha med mobiltelefonen dit du skal? Og så koster jo de fleste

3g telefon abonement ca. 10kr/mb istedet for turbo3g fastpris til 199kr/måneden.

Dette er prisene i sverige, veit ikke hvordan det ser ut i norge men kan ikke tenke meg at det tar saerlig lang tid til prisen blir den samme i norge.

Lenke til kommentar

Siden laptoper med centrino og dobbelkjerne nå er blitt såpass billige blir det spennende å se hva santa rosa koster, og byr på.

 

Det å droppe hsdpa/3g var nok en tabbe, men hadde vel dradd opp prisen ved lansering. Det hadde nok gjort det mer aktuelt for andre enn telenor/netcom monopolet å bygge ut her til lands også...

 

Trådløst N er jo en fin ting, men det er jo ikke noe problem å oppgradere akkurat den delen.

Lenke til kommentar

telenor/netcom duopolet har jo fått konkurrenten network norway, men de er ikke så landsdekkende enda akkurat.. men uansett, det mangler at en av dem kommer med ett tilbud til de som virkelig vil bruke 3G, hsdpa eller hsupa.. "flat rate" abonomanger er det jo fult av i utlandet.. det nærmeste vi kommer i norge er maks 10kr. på WAP! (hvis de ikke har endret det til å også gjelde 3G og annen datatrafikk nå.. men det var ikke slik sist jeg sjekket..)

 

jeg hadde nok valgt en laptop med 3G fremfor en uten..

Lenke til kommentar

Enig med efikkan der. OpenBIOS/LinuxBIOS er et bedre alternativ enn EFI, synes jeg. Men antagelig er ikke alle maskinvareprodusenter klare for å spesifisere "bedriftshemmelighetene" sine åpent ennå, så da er vel EFI en nødvendighet kanskje for å komme videre. Alt er dog bedre enn gamle BIOS. Den må pensjoneres så fort som mulig.

 

Når det gjelder Santa Rosa-plattformen så skulle jeg gjerne visst hva som er forskjellen mellom Centrino Pro, Centrino Duo og Viiv. Regner med at de henholdsvis er beregnet på bedriftsmarkedet, vanlige bærbare, og stue-PCer. Eller kanskje Pro-varianten er for "avanserte" brukere? Vil Pro- og Duo-variantene også ha Viiv-muligheter?

 

Noen som vet?

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Enig i at 3G integrert er waste of time, de aller fleste har en mobil de kan komunisere trådløst med.

Dette blir spennende.

8374207[/snapback]

absolut ikke.

Hvorfor ska du ha med mobiltelefonen dit du skal? Og så koster jo de fleste

3g telefon abonement ca. 10kr/mb istedet for turbo3g fastpris til 199kr/måneden.

Dette er prisene i sverige, veit ikke hvordan det ser ut i norge men kan ikke tenke meg at det tar saerlig lang tid til prisen blir den samme i norge.

8374288[/snapback]

Hvem er det som ikke tar med mobilen? Og trenger man på død og liv 3G i laptopen så får de som trenger det kjøpe et pccard. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke ha muligheten til raskt internett på farten? Jeg vil gjerne sitte på Torget uten en mobil og en tilhørende USB-kabel uten å lete etter gratis og ustabile nettverk.

8380134[/snapback]

Da kjøper du det som et pccard istedet for å fordyre pc'en for alle som ikke trenger det. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Synd ikke "Santa Rosa" spesifikasjonene inkluderer HDMI utgang på selve laptopen.

8381564[/snapback]

Den er jeg enig i.

 

Laptop ligger ekstremt langt etter på skjermutganger. Det er jo først nylig det ble vanlig med ekstern DVI vs VGA:

 

Samt at med HDMI kunne de droppet alle disse gammeldagse utgangene som s-video, compositt, mpeg2 og fandens oldemor.

 

Kun 1 utgang for eksternt bilde og lyd og ferdig med det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Enig i at 3G integrert er waste of time, de aller fleste har en mobil de kan komunisere trådløst med.

Dette blir spennende.

8374207[/snapback]

absolut ikke.

Hvorfor ska du ha med mobiltelefonen dit du skal? Og så koster jo de fleste

3g telefon abonement ca. 10kr/mb istedet for turbo3g fastpris til 199kr/måneden.

Dette er prisene i sverige, veit ikke hvordan det ser ut i norge men kan ikke tenke meg at det tar saerlig lang tid til prisen blir den samme i norge.

8374288[/snapback]

Hvem er det som ikke tar med mobilen? Og trenger man på død og liv 3G i laptopen så får de som trenger det kjøpe et pccard.

8380036[/snapback]

Nei PC-card er en uting. Jeg har allerede fått til å lage en solid bøy på mitt. Det ville vært mye bedre å hatt en chip innvendig, og en antenne i skjermlokket.

Lenke til kommentar

Innebygd 3G er sikkert kjekt, men det er ikke til å feie under teppet at det fordyrer pc'en.

 

Isåfall burde de som lager pc'ene lage også dyrere modeller hvor de evt. bygger inn 3G med chips og antenner for dette, og ikke at Intel skal ha dette i sin standard.

 

Vi har hatt GSM i snart 14-15 år, men fortsatt ingen laptops med innebygd GSM Data.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...