Gå til innhold

Omtale av Sam & Max: Reality 2.0 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken referanse er det snakk om med det hvite igjennspikrede huset? :O

8376176[/snapback]

 

Spoiler:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Zork

 

(dog jeg tror det var mer ment som en generell referanse til gamle tekstbaserte eventyrspill heller enn en referanse til noen bestemt spill)

Lenke til kommentar
Spoiler:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Zork

 

(dog jeg tror det var mer ment som en generell referanse til gamle tekstbaserte eventyrspill heller enn en referanse til noen bestemt spill)

8378219[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Ja, selvfølgelig. Jeg brukte akkurat den scenen, fordi den har blitt det fremste symbolet på interaktiv fiksjon fra åttitallet. Poenget er at hvis man er typen som tar den referansen, vil man elske slutten på Sam & Max: Reality 2.0.

Bare gå videre folkens, ikke noe å se her. :)

Lenke til kommentar
Virker jo som at det kommer et nytt Sam & Max hver tredje uke jo. Kan ikke ha brukt mye tid på utviklingen av det. Tror nesten at jeg skal gi spillet en test selv.

8379527[/snapback]

Du har fått med deg at det er episodebaserte spel, ikkje sant? I staden for eitt, stort spel, gir dei ut 6 kortare episodar, sånn ca. ein per månad. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Der er ein god del gjenbruk frå episode til episode:

* Spelmotoren.

* Ein del karaktermodellar: Sam, Max, Jimmy Two-teeth, Bosco og Sybil.

* Ein del "rom": Kontoret, gata utanfor, butikken til Bosco og kontoret til Sybil.

 

Det som blir nytt i kvar episode er historia, dialogen, samt nokre nye karakterar og rom. Dette blir ein god del mindre arbeid enn å lage eit nytt spel frå grunnen av.

 

Kay

Lenke til kommentar

Det er heller ikke slik at Telltale begynner arbeidet på en episode når de er ferdige med den forrige.

 

Jeg vet ikke nøyaktig hvordan utviklingen fungerer, men da de kunngjorde den fjerde episoden fortalte de at det var den første episoden hvor de virkelig hadde hatt mulighet til å gjøre endringer basert på tilbakemeldingene de fikk for den første episoden.

 

Det betyr at episode to og tre begge var for langt inne i utviklingen til at de kunne gjøre noen større endringer da episode én ble gitt ut.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...