Gå til innhold

Opera 9.2 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er den store nyheten i versjon 9.2, så er det ikke verdt oppgraderinga...

 

Synes Opera begynner å fylle opp web browsern med mye rare greier...

 

Hvis Opera hadde laget et system i web browseren som er basert på add-ins (plugins), der man f.eks. kunne velge om man ville ha med e-post, irc klient, torrent klient og andre ting som etterhvert er kommet med... DA hadde det vært en nyhet...

 

Jeg bruker web browsern i Opera, og vil ha bare den installert...

 

Men, men... :roll:

Lenke til kommentar
Så det var dét den nye siden var til for. Skjønte ikke helt det da jeg lasta det ned igår :blush:

 

Men kan man ikke like så godt customize et panel hvor man har ikoner til sider som man ofte er inne på? Hvis man skal spare tid, så er jo det mye bedre...?

8372857[/snapback]

Med det nye systemet slipper man jo akkurat dette, så får du frigjort mer plass på skjermen til å se websidene.

Lenke til kommentar
Så det var dét den nye siden var til for. Skjønte ikke helt det da jeg lasta det ned igår :blush:

 

Men kan man ikke like så godt customize et panel hvor man har ikoner til sider som man ofte er inne på? Hvis man skal spare tid, så er jo det mye bedre...?

8372857[/snapback]

Med det nye systemet slipper man jo akkurat dette, så får du frigjort mer plass på skjermen til å se websidene.

8372875[/snapback]

 

Ja, det er jeg enig. men for å få frem dette må man lage en ny tab. Det er vel en smakssak tenker jeg.

Kan vel gå like fort med det nye systemet:

ctrl+t og velg et nr :]

Lenke til kommentar
Har det blitt mindre resurskrevende da?

Sist gang jeg prøvde opera slukte den ca 250MB fysisk minne med 10-15 tabs oppe.

8372731[/snapback]

 

de har jobbet en del for å fikse på det, og det skal være mye bedre nå. :)

 

selv så deaktiverer jeg funksjonen for miniatyrbilde når man holder musa over en tab (jeg har sjult den linja uansett) og da forsvinner masse av det minnebruket.

det var slik jeg løste det problemet før, og jeg trives med løsningen.

Lenke til kommentar

Jo, men nå har vi jo begge mulighetene tilgjengelige og står fritt til å velge den vi selv liker best, så alle blir fornøyde.

Personlig bruker jeg nå begge deler, har nesten ikke plass til flere knapper på verktøylinjen så dette kom på rette tidspunktet.

Musbevegelser og det nye systemet i kombinasjon er meget lettvindt og meget raskt, to raske klikk og en ørliten bevegelse på musen er nok.

Lenke til kommentar
Har det blitt mindre resurskrevende da?

Sist gang jeg prøvde opera slukte den ca 250MB fysisk minne med 10-15 tabs oppe.

8372731[/snapback]

 

de har jobbet en del for å fikse på det, og det skal være mye bedre nå. :)

 

selv så deaktiverer jeg funksjonen for miniatyrbilde når man holder musa over en tab (jeg har sjult den linja uansett) og da forsvinner masse av det minnebruket.

det var slik jeg løste det problemet før, og jeg trives med løsningen.

8372913[/snapback]

 

Hvordan fjerner jeg denne funksjonen?

Lenke til kommentar
Synes Opera begynner å fylle opp web browsern med mye rare greier...

 

Hvis Opera hadde laget et system i web browseren som er basert på add-ins (plugins), der man f.eks. kunne velge om man ville ha med e-post, irc klient, torrent klient og andre ting som etterhvert er kommet med... DA hadde det vært en nyhet...

 

Jeg bruker web browsern i Opera, og vil ha bare den installert...

 

Men, men...  :roll:

8372784[/snapback]

Nå er vel Opera strengt tatt en Internet suite som, for å sitere Wikipedia, "handles common internet-related tasks including visiting web sites, sending and receiving e-mail messages, managing contacts, chatting online and displaying Widgets.". Og det er jeg godt fornøyd med, vil påstå at jeg faktisk bruker de fleste funksjonene i Opera. Faktum er at Opera har hauger av funksjoner uten å veie mer enn andre konkurrenter.

 

Hvordan fjerner jeg denne funksjonen? 8373101[/snapback]
opera:config#UserPrefs|UseThumbnailsinTabTooltips
Lenke til kommentar

Et spørsmål om "Speed dial": Kan man bruke en eller annen hurtigtast sammen med det numeriske tastaturet for å gå rett til en av sidene? F.eks Ctrl-T-1 for å gå til side nr 1. Kan man rangere numereringa så den stemmer med tastaturet? De fleste tastaturer har jo numereringa motsatt av det som er på bildet i artikkelen, altså:

7 8 9

4 5 6

1 2 3

 

i stedet for:

1 2 3

4 5 6

7 8 9

 

Hvis Opera hadde laget et system i web browseren som er basert på add-ins (plugins), der man f.eks. kunne velge om man ville ha med e-post, irc klient, torrent klient og andre ting som etterhvert er kommet med... DA hadde det vært en nyhet...

8372784[/snapback]

Har ikke Opera hatt støtte for plugins (widgets) i lange tider allerede?

 

PS. Til alle, uttrykket "Web browser" midt inni en norsk setning høres litt Hip-Hop-wannebe-amerikansk ut. "Nettleser" synes jeg klinger bedre i en ellers norsk setning.

Lenke til kommentar
Har det blitt mindre resurskrevende da?

Sist gang jeg prøvde opera slukte den ca 250MB fysisk minne med 10-15 tabs oppe.

8372731[/snapback]

 

Jeg har hatt ca. 170 åpne faner i Opera samtidig. Og det var sider med flash-animasjon (chess.no). Da brukte den vel ca. 700mb ram, men fungerte fint allikevel :)

 

Så det var dét den nye siden var til for. Skjønte ikke helt det da jeg lasta det ned igår :blush:

 

Men kan man ikke like så godt customize et panel hvor man har ikoner til sider som man ofte er inne på? Hvis man skal spare tid, så er jo det mye bedre...?

8372857[/snapback]

Med det nye systemet slipper man jo akkurat dette, så får du frigjort mer plass på skjermen til å se websidene.

8372875[/snapback]

 

I tillegg kan man velge at Opera skal oppdatere bildene i Speed Dial med et bestemt intervall slik at man ser når sidene er oppdatert med nytt innhold. DET synes jeg er kjekt.

 

Jeg har nå Opera 8.54, kan jeg installere den nye og beholde favoritter og slikt?

8373339[/snapback]

 

Du får muligheten til å velge "upgrade" når du installerer, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...