Gå til innhold

Kulturo: Hot Fuzz


Gjest beritellingsen

Anbefalte innlegg

Gjest beritellingsen

Gjengen bak "Shaun of the Dead" er nå tilbake for å gjøre mot politifilmer det samme som "Shaun of the Dead" gjorde for zombie-filmsjangeren. Er politifolk like morsomme som levende døde?

Les mer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmen ser dritfet ut, og jeg skal se den på kino en uke (eller et par) etter den kommer til Norge. :)

 

Noen som vet om flere filmer folka har spilt i (komedier av samme sort (hjernedød), helst. :p

 

Og, forresten, beritellingsen; du bryter retningslinjene når du ikke utfyller Tre-ords-regelen. ;)

Lenke til kommentar
Gjest beritellingsen

Ja, samme gjeng gjorde tv-serien "Spaced" som var kjempepopulær i Storbritannia da den gikk der. Jeg har ikke sett den, så jeg vet ikke hvordan den er.

 

Mange av folka her var også med i tv-serien "Black Books" som er helt hysterisk morsom og går i samme lest, bare med mer slapstick. Her er det Dylan Moran (han var med i "Shaun of the Dead" og Bill Bailey som regjerer som gærne bokhandlere. De er begge stand-up komikere, så den serien er sinnsykt morsom.

 

Tror bare ikke humoren traff skikkelig. Jeg pleier å elske britisk humor, men Simon Pegg ble for stiv til at det ble ordentlig morsomt. Jeg hadde veldig lyst til at "Hot Fuzz" skulle være supermorsom, og hadde gledet meg til å se filmen.

Lenke til kommentar

Jeg så "Hot Fuzz" på kino på lørdag og må si jeg _storkoste meg_ gjennom hele filmen. Den er rett og slett steikandes morsom og underholdende, og det å få både Simon Pegg og Bill Bailey i samme film trekker også opp :)

 

Både "Shaun of the dead" og "Black books" er også gode eksempler på glitrende engelsk humor, og "Hot Fuzz" tar denne mange skritt videre. Løp og se :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...