Gå til innhold

Kulturo: Sunshine


Gjest beritellingsen

Anbefalte innlegg

Gjest beritellingsen

Omtrent hvert femte år kommer det en god science-fiction film som fører sjangeren videre, og resulterer ikke bare i god science-fiction film, men god film. "Sunshine" er ikke en av dem.

Les mer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt med timingen til denne artikkelen! :) Forlatte nettop en venn av meg i byen som skulle gå og se Sunshine, og så kommer jeg hjem til denne artikkelen. Glad jeg ikke ble med han nå ;)

 

Uansett, veldig god og underholdende artikkel! Likte godt måten den ble fortalt på, selv om jeg ikke klarte å trekke like mye paraleller til andre filmer som Berit.

 

Blir nok verken sol ute eller inne for min del når det kommer til denne filmen..

Lenke til kommentar
Gjest beritellingsen

:) Tusen takk for tilbakemeldingene ihvertfall!

 

Har man sett mye sci-fi fra før, som "2001 - En Romodysse", "The Core", "Event Horizon", "Alien" eller "Red Planet" ser man hvor Boyle hentet mye fra til "Sunshine".

 

Akarno, så kult at du har brukerikon fra Magna Carta-spillet! Har du spilt det?

 

 

Mvh,

Berit

Endret av beritellingsen
Lenke til kommentar

Hepp

 

Fin anmeldelse som vanlig :)

 

Hmmm...

Hadde tenkt å se denne. Men er sannelig ikke sikker lenger.

Ser dog at andre har gitt den gode karakterer.

Nå er jeg typen som har fysikk og verdensrommet på maten ellers.

Men noe sier meg at Ellingsen kanskje har rett i sine observasjoner her...

 

Har vanskelig for å tro at man i disse dager når man satser så mye penger på en 'visuell' film tør å kjøre løpet skikkelig ut med nytenkende og intelligent sci-fi. Trenden er desverre å fortelle alt med teskje til under gjennomsnittlige 15-16 åringer som skal ha sin visuelle 'opplevelse' på kino.

Når du trekker frem en film som 'The Core' og en mix av effektive klisjeer fra de store (og i sin tid gode og nyskapende) sci-fi filmer, så er jeg stygt redd for at dette kan være en film å styre unna.

Greit, jeg har absolutt fantasi nok til å la meg bli underholdt av 'utagerende' fiksjon en gang i blant. Men jeg hater mildt sagt store logiske brister og hullete plot.

Hvis det på toppen av det hele blir forferdelig forutsigbart og tullete, så er det kanskje best å la være.

Endret av filter69
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...