Gå til innhold

XO-systemet slippes fritt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut for at denne kan lastes ned via Torrent:

http://www.torrentportal.com/download/1038...ecd.iso.torrent

8365911[/snapback]

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

Lenke til kommentar
Ser ut for at denne kan lastes ned via Torrent:

http://www.torrentportal.com/download/1038...ecd.iso.torrent

8365911[/snapback]

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

8365940[/snapback]

 

Dette kan vel ikke ansees som piratvirksomhet, når det gjelder lovlig programvare som er lagt ut for offentlig nedlastning? Torrent er IKKE synonymt med lovbrudd!

Lenke til kommentar
Ser ut for at denne kan lastes ned via Torrent:

http://www.torrentportal.com/download/1038...ecd.iso.torrent

8365911[/snapback]

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

8365940[/snapback]

 

Tidligere har det vært lov å linke direkte til torrenten selv om den befinner seg på et fy-område.

 

Antar dette gjelder enda.

Lenke til kommentar

Er jo forskjell på piratkopiering via torrent og lovlig bruk av torrent. Dette er da mest sansynlig en lovlig torrent i tråd med lisensen. En direktelink til en lovlig .torrent på en tracker som og har ulovlig materiale er ikke informasjon som kan lede til piratvirksomhet i noen stor grad, har faktisk hendt at artikler på forsiden har linket direkte og omtalt slike trackere.

Lenke til kommentar
Er jo forskjell på piratkopiering via torrent og lovlig bruk av torrent. Dette er da mest sansynlig en lovlig torrent i tråd med lisensen. En direktelink til en lovlig .torrent på en tracker som og har ulovlig materiale er ikke informasjon som kan lede til piratvirksomhet i noen stor grad, har faktisk hendt at artikler på forsiden har linket direkte og omtalt slike trackere.

8365998[/snapback]

Jepp, her er det nok en wannabe-mod som har vært litt rask på avtrekkeren :ph34r:

Lenke til kommentar

Lastet ned og testet dette en stund tilbake og ble ikke imponert. Synes brukergrensesnittet var forvirrende og tungvint lagt opp.

 

Ville ha vært mye bedre om de hadde tatt en PocketPC-aktig vindumanager og tilpasset den i stedet, det "pedagogiske" grensesnittet systemet har virket veldig dårlig.

Lenke til kommentar
Lastet ned og testet dette en stund tilbake og ble ikke imponert. Synes brukergrensesnittet var forvirrende og tungvint lagt opp.

 

Ville ha vært mye bedre om de hadde tatt en PocketPC-aktig vindumanager og tilpasset den i stedet, det "pedagogiske" grensesnittet systemet har virket veldig dårlig.

8366376[/snapback]

Mulig et annet type grensesnitt hadde vært bedre for noen som allerede er ganske PC-"savvy", men for en som aldri har tatt i en PC eller sett et grafisk grensesnitt før, tror jeg XO-grensesnittet er ganske inuitivt og bra. Det er laget med barn i utviklingsland i tankene, ikke teknologikåte nordmenn.

Lenke til kommentar
Ser greit ut egentlig, men jeg tror nok ikke jeg gidder å kjøpe meg dette.. Føler liksom ikke behovet, da kan heller fattige i u-land bruke dette.

8368811[/snapback]

 

Hva snakker du om? Hva vil du ikke kjøpe? Her er det snakk om et operativsystem som kjører på "One Laptop Per Child" pc'ene ($100-laptopene). Dette er en linux-distro, og den er, som de fleste andre linux-distroer gratis.

 

Selvsagt har ikke du noe bruk for dette, men det er ikke det som er poenget heller. Poenget er at du nå kan teste hva de fattige barna får leke seg med. Så kan du jo gjøre deg opp en mening om du tror de kommer til å få nytte av det.

 

 

Selv har jeg testet dette OS'et litt, men jeg får ikke til å sette ned oppløsningen i Parallels, så jeg kan ikke se alle knappene på skjermen :p

Det jeg har sett syntes jeg har vært trist og kjedelig. Hvor er fargene?

Lenke til kommentar

http://olpc.download.redhat.com/olpc/strea...-sdk-livecd.iso

 

"Høyreklikk" på ett av alternativene, "Lagre som/Lagre lenke som" velg område på HDen, og trykk på "Lagre" :thumbup: .

 

Så enkelt er det HW..

Og da går d som F!!

 

Har 1Mb linje, får max 131KB/s hvis jeg laster ned fra microsoft.com eller bittorrent(135KB/s). På OLPC fikk jeg 162KB/s.

 

Bittorent LOL... LOL... Kjenner en kiz som laster ned originale MS oppdateringer fra Bittorrent :rofl: , hain e syk i høvve, skikkelig Torrent-Freak :ph34r: ...

Lenke til kommentar

Hey, tøft.

 

Bare å knekke knoker folks - nå kan faktisk kodere også gjøre en innsats for u-landene :] Gleder meg til å se hva som klarer å bli presset inn/ut på/av den vesle knerten av en datamaskin.

 

 

..og de sa vi ikke hadde noe å bidra med..fufufufu...

Lenke til kommentar
Bittorent LOL... LOL... Kjenner en kiz som laster ned originale MS oppdateringer fra Bittorrent :rofl: , hain e syk i høvve, skikkelig Torrent-Freak :ph34r: ...

8371725[/snapback]

 

Blizzard bruker torrents til alle oppdateringer. Er de også freaks?

 

 

Jeg så bare på skjermbildene, men kan ikke si jeg ble imponert. Det så ikke ut som at det var så alt for lett å bruke det. Men det er vel ikke ferdig, er det vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...