Gå til innhold

Athlon 64 X2 halveres i pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Genialt av AMD. :thumbup:

En X2 6000+ til samme pris (nå) som en E6400 er nærmest ett røverkjøp vil jeg si.

Dette selv om det nok er slik at en E6400 lar seg klokke atskillig høyere enn en 6000+ med dertil hørende bedre ytelser.

 

PS og edit:

Var vel litt rask med kommentaren her...

Som Mosse er jeg litt skeptisk med tanke på artikkeln i Digi.no som påstar det motsatte av hw.no. :hmm:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Om dette fører frem videre så blir det kanskje AMD som stikker av med seieren for meg når jeg skal oppgradere.

 

At prisene synker er good news i alle fall. Venter på at det samme skal skje med skjermkort i grunn..

8347801[/snapback]

dumping av prisene på 79xx serien hadde passet meg fint :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er litt ATI-fanboy, men det er mest pga Folding@Home hvor ATI-kortene er det eneste som gjelder foreløpig.

 

Men, tilbake til saken, det er veldig positivt at Intel får en dask på lanken nå. Håper prisforskjellene kommer kjapt ut i butikkene slik at man kan spørre om en AMD-cpu uten å få C2D slengt i trynet hver gang. Noen ganger vil man bare oppgradere CP, ikke hele systemet..

 

Har noen hørt noe om nedgangen i pris sett opp mot 939?

Lenke til kommentar
Det er latterlig at en AM2 prosessor, som er bedre enn en 939 koster et par hundrelapper under. Det ser ut til at AMD glemmer oss som ikke gidder å oppgradere sokkel hver gang det kommer ut en ny.

8347857[/snapback]

Regner med at amd kommer til å dumpe 939 cpuene strax, slik som sony gjore med lcd skjermene sine da de ga opp markedet.

 

Men husk, ikke sikkert nettbutikker dumper prisen, for de er det en ekstra skjanse på å tejen litt ekstra :ph34r:

Lenke til kommentar

Det er da ikke for å være konkurransedyktige med dagens Intel-priser at de dumper prisene, for det har de fleste modellene vært siden februar. Det er derimot fordi Intel selv skal dumpe prisene sine snart.

 

Så sent som i går var X2 5400+ til rundt 2100 kr et bedre kjøp enn E6600 til rundt 2400 kr (litt avhengig av bruksområdet).

Lenke til kommentar
Det er latterlig at en AM2 prosessor, som er bedre enn en 939 koster et par hundrelapper under. Det ser ut til at AMD glemmer oss som ikke gidder å oppgradere sokkel hver gang det kommer ut en ny.

8347857[/snapback]

 

 

Hmm ja.. jeg sitter også med en 939 sokkel som ikke har blitt noe billigere på lenge..

 

Skal jeg først byte hele systemet så er det fortsatt 6600 som frister mest..

 

/vonGrepa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...