Gå til innhold

OpenOffice.org 2.2 klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Har vel hatt 2.2 nå lenge? Sjekker på sidene og der står det at den kom ut idag, men jeg har jo hatt 2.2 siden før jul :hmm:

 

noe stemmer ikke i mitt hode :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hvor finner jeg synonym ordboken? Når man følger guiden for installering av norsk stavekontroll står det at det ikke finnes noen synonym ordbok?

Lenke til kommentar
Har vel hatt 2.2 nå lenge? Sjekker på sidene og der står det at den kom ut idag, men jeg har jo hatt 2.2 siden før jul :hmm:

 

noe stemmer ikke i mitt hode :/

8265653[/snapback]

Det har vært 4 Release candidates før OO 2.2 ble sluppet nå, og jeg har testet dem alle. -sikkert det du har hatt.

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg synonym ordboken? Når man følger guiden for installering av norsk stavekontroll står det at det ikke finnes noen synonym ordbok?

8265962[/snapback]

http://synonymer.merg.net/

Der kan du også bidra til å videre utvikle den.

 

Registrer en bruker og hver gang du kommer over et ord som mangler et synonym i writer, kan du legge det til på den hjemmesiden.

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

OpenOffice.org blir bare bedre og bedre.

 

Men jeg skulle ønske at lesekompatibiliteten med Word-formater ble enda bedre. Kanskje dokumentasjonen Microsoft skal levere til EU kan bidra til å avsløre hvordan disse formatene er bygd opp? Det er lov å håpe... :)

 

Og så skulle jeg ønske de ville skifte navn på kontorpakken fra OpenOffice.org til OpenOffice. Greit at de vil at folk skal vite hvor de kan finne programpakken, men det virker unaturlig å ha med ".org" i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Da må de i så fall kjøpe OpenOffice.com-domenet. Det skulle vel ikke by på noen problemer om ikke den nåværende eieren er vrang og vil ha en urealistisk pris.

 

Fant ut at jeg faktisk bare hatte versjon 2.0 på jobben. Jeg trodde det var 2.1 som lå der. Jaja, nå får jeg i hvert fall hentet meg inn igjen.

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg synonym ordboken? Når man følger guiden for installering av norsk stavekontroll står det at det ikke finnes noen synonym ordbok?

8265962[/snapback]

Når jeg gikk til Fil>Veivisere>Installer nye ordbøker så fant jeg norsk stavekontroll/orddeling/synonymer.

8268167[/snapback]

Den synonym ordboken som har pleid å vært tilgjengelig gjennom veiviseren har vært den fra no.speling.org. Den blir omtrent ikke utviklet på og inneholdt sist jeg sjekket rundt 20 synonymsett.

 

Den jeg linket til lenger oppe i tråden, synonymer.merg.net, inneholder godt over 1000 synonymsett og over 10000 ord. Altså langt mer omfattende enn den som du finner i veiviseren.

Lenke til kommentar
hvis jeg skal oppdatere fra 2.1, så finner ikke "update" funksjonen versjon 2.2. Må derfor oppdatere manuelt.

Vil ordbøker og andre innstillinger bli beholdt om jeg oppdaterer manuelt?

8271986[/snapback]

Vet ikke med update-funksjonen, men innstillingene dine og de ordbøkene du selv har installert skal tas vare på, de lagres ikke samme sted som programfilene, men i din egen hjemmemappe. :)

Endret av axelbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...