Gå til innhold

Catalyst for mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HURRA! har en slik en 1950xt crossfire master. på 2 stk 20" sony

 

Var i gang med å køle med gamle catalystdrivere for n'te gang da 7.3 ble lagt ut... (xp x64 7.1 og xp 7.2) Whoa! Endelig funker catalyst control center i x64 edition! og oppløsninga blir riktig! ingen feilmeldinger! extended desktop funker i begge os. Og skjermene i "vanlig" xp er ikke lenger svart-hvitt! og jeg slipper å bytte til andre kabler når jeg bytter bruker! Og som en ren bonus fikk jeg installert x64 sp2!!

 

Happy days! :!: :!:

Lenke til kommentar
De ligger jo langt etter når det gjelder Dx10 kort. De bør kommes seg opp og la konkuransen bli tettere.

8266015[/snapback]

Tja.. er det noen som har fått bruk for egenskapene som er i DX10 ennå? Er vel ikke lenge siden Nvidia kom med drivere for dette heller.. iallefall lenge etter at selve kortene var ute.

 

Da er det like greit at ATI tar seg tid og gjør det skikkelig (håper jeg :)

Lenke til kommentar
Jeg kjører Vista 32-bit Ultimate, og jeg oppelvde mine første BSOD-s siden 98 (opplevde ikke BSOD i de 4 årene jeg brukte XP !) etter at jeg installerte denne her... Hmm.. Måtte tulle litt i sikkermodus før jeg på 3-forsøket greide å få startet PCen...

8266262[/snapback]

 

Av ren nysgjerrighet ..... Hvordan klarte du å tulle litt i sikkermodus når du ikke fikk startet pcen? :)

Lenke til kommentar
Det jeg *virkelig* lurer på er hvordan man kan oppgradere ATI-driverne uten å miste hotkeyene som er brukerdefinert.

Er det ikke slikt at ATI anbefaler en full uninstall før oppgradering til nye drivere?

8266757[/snapback]

Jo slik er det med "alle" drivere. Det beste er alltid å først slette, så reoote, og så installere nyeste driver.

Lenke til kommentar
Lurer på om det kontrollpanelet er noe bra.

8265080[/snapback]

Kontrollpanelet er en bedring.... Men ytelsen i Linux suger fremdeles...

 

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=670&num=4

NVIDIA GeForce 7800GTX 256MB had continued to slaughter all of the ATI/AMD graphics cards at hand. In Quake 4, the 7800GTX had performed as much as 70% faster than the X1950PRO under Linux.

 

Les gjerne testen...

 

GeForce 7800GTX256 gruser alle ATi kort fulstendig...

Selv et 6800GT kort drar fra alt ATi har.

 

Stabiliteten er bedre... Men det mangler veeeeldig mye. Crossfire blandt annet mangler i Linux... nVidia har hatt SLI i Linux/BSD/Solaris lenge nå.

Lenke til kommentar

Har ikke akkurat tenkt å kjøpe et ATI-kort med det første. Og den nye testen du sikter til, [GDI]Raptor bare bekrefter at det lønner seg å gå for nVIDIA hvis man skal bruke Linux. Når det kommer til BSD/Solaris har man rett og slett ikke noe valg. Husker da jeg gikk fra et Radeon X800 Pro til et GF6800GT. Disse kortene ga omtrent lik ytelse i Windows, men GF-kortet var over dobbelt så raskt som X800-kortet i GNU/Linux. Helt sykt.

 

Edit: dette var ikke bra for ATI. Det ser ut som at alle X1000-kortene gir identisk ytelse i GNU/Linux, og dette er bare sørgelig. 7800GTX knuser alt som ATI kan stille opp med, og nå har GF8800 kommet, og driverstøtten er på plass i Linux/BSD/Solaris-driverne, samt SLI. Så moralen er så enkel som bare det: Har du tenkt til å bruke GNU/Linux, BSD eller Solaris, STYR UNNA ALT SOM KOMMER FRA ATI!!

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Jeg kjører Vista 32-bit Ultimate, og jeg oppelvde mine første BSOD-s siden 98 (opplevde ikke BSOD i de 4 årene jeg brukte XP !) etter at jeg installerte denne her... Hmm.. Måtte tulle litt i sikkermodus før jeg på 3-forsøket greide å få startet PCen...

8266262[/snapback]

Jeg opplevde nøyaktig det samme (har også Vista 32-bit Ultimate)! Etter å ha installert disse driverne, så BSOD-et maskinen ved omstart (min første Vista-BSOD). Jeg måtte til slutt starte opp i sikkerhetsmodus og kjøre system restore. Heldigvis ble det opprettet et system restore punkt rett før driverne ble lagt inn. Dette fungerte utmerket, og maskinen funker akkurat som før igjen. Lurer på om ATI/AMD har testet disse nye driverne før de la dem ut? Dette mener jeg er utrolig dårlig. Tror jeg går for nVidia neste gang...

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar
Jeg kjører Vista 32-bit Ultimate, og jeg oppelvde mine første BSOD-s siden 98 (opplevde ikke BSOD i de 4 årene jeg brukte XP !) etter at jeg installerte denne her... Hmm.. Måtte tulle litt i sikkermodus før jeg på 3-forsøket greide å få startet PCen...

8266262[/snapback]

Jeg opplevde nøyaktig det samme (har også Vista 32-bit Ultimate)! Etter å ha installert disse driverne, så BSOD-et maskinen ved omstart (min første Vista-BSOD). Jeg måtte til slutt starte opp i sikkerhetsmodus og kjøre system restore. Heldigvis ble det opprettet et system restore punkt rett før driverne ble lagt inn. Dette fungerte utmerket, og maskinen funker akkurat som før igjen. Lurer på om ATI/AMD har testet disse nye driverne før de la dem ut? Dette mener jeg er utrolig dårlig. Tror jeg går for nVidia neste gang...

8271868[/snapback]

 

Jeg fikk det samme når jeg forsøkte å installere dem første gang, tok da en "Update" av driverene.

 

Satte maskinen tilbake via System Restore, tok og avinstallerte 7.2 først, og så en komplett "install" av 7.3. Da virket det helt fint.

 

Vista 64bit Ultimate.

Lenke til kommentar

Jeg har forresten forsøkt å avinstallere de gamle driverne først, og så ta en komplett install med de nye driverne. Samme resultat: BSOD. Det ser rett og slett ut til at denne versjonen ikke fungerer på min pc. Håper ikke det blir sånn at fremtidige oppdateringer ikke vil fungere på min nye pc. I så fall blir jeg vel nødt til å kjøpe nytt skjermkort.

 

Hovedkortet er Asus P5B Premium Vista Edition og prosessoren er en E6600.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...