Gå til innhold

Opera 9.2 beta sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken nettleser er egentlig best av FireFox og Opera?

 

Hvilke fordeler og ulemper med de to?

Kan jeg bruke FlashGet med Opera?

Stavekontroll?

 

Bruker FireFox 2.0.0.3 nå, men vurderer å bytte om Opera er noe bedre..

Opplever et par plugin problemer med FireFox, som avspilling av film på nettavisen.no

Lenke til kommentar

Speed dial er teit, iallefall på linux, hvor du må dobbeltklikke på adresselinja for å markere den (enkeltklikk på windows).

 

Det betyr at jeg må bruke dobbeltklikk på adresselinja pluss "1" pluss enter for å komme til #1 ¨på speed dial-lista, mot ett klikk på rette bookmark, for å komme til samme side.

 

og ja, jeg er klar over ctrl+l

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Speed dial er teit, iallefall på linux, hvor du må dobbeltklikke på adresselinja for å markere den (enkeltklikk på windows).

 

Det betyr at jeg må bruke dobbeltklikk på adresselinja pluss "1" pluss enter for å komme til #1 ¨på speed dial-lista, mot ett klikk på rette bookmark, for å komme til samme side.

 

og ja, jeg er klar over ctrl+l

8264163[/snapback]

 

Det går an å stille inn slik at du markerer hele teksten på adresselinja i Opera under linux også. Jeg kommer ikke på i farten hvordan jeg gjorde det da jeg stilte det inn sist gang, men jeg kan se om jeg finner det igjen.

 

Synes dette var en veldig fin funksjon, men jeg savner den underbaren med topp ti sider osv :cry:

 

Edit: Jeg var litt dum og sjekket ikke alle instillingene. Den er bare disabla som default, men man kan ta den på ved å gå på apperance --->toolbars og krysse av start bar.

Endret av goggys
Lenke til kommentar
Hvilken nettleser er egentlig best av FireFox og Opera?

 

Hvilke fordeler og ulemper med de to?

Kan jeg bruke FlashGet med Opera?

Stavekontroll?

 

Bruker FireFox 2.0.0.3 nå, men vurderer å bytte om Opera er noe bedre..

Opplever et par plugin problemer med FireFox, som avspilling av film på nettavisen.no

8263770[/snapback]

Bare å legge inn Opera det :) Er du ikke fornøyd med det, fjern det igjen. Personlig irriterer jeg meg over andre nettlesere som ikke har samme funksjoner som Opera. Prøv "mouse gestures"; når du først har lært å bruke de klarer du deg ikke uten (ergo irritasjonsmomentet med andre nettlesere)

Lenke til kommentar
Hvilken nettleser er egentlig best av FireFox og Opera?

 

Hvilke fordeler og ulemper med de to?

Kan jeg bruke FlashGet med Opera?

Stavekontroll?

 

Bruker FireFox 2.0.0.3 nå, men vurderer å bytte om Opera er noe bedre..

Opplever et par plugin problemer med FireFox, som avspilling av film på nettavisen.no

8263770[/snapback]

Bare å legge inn Opera det :) Er du ikke fornøyd med det, fjern det igjen. Personlig irriterer jeg meg over andre nettlesere som ikke har samme funksjoner som Opera. Prøv "mouse gestures"; når du først har lært å bruke de klarer du deg ikke uten (ergo irritasjonsmomentet med andre nettlesere)

8264383[/snapback]

Mousegestures var vel en av de første extentions som kom til Firefox.

Lenke til kommentar
Hvilken nettleser er egentlig best av FireFox og Opera?

 

Hvilke fordeler og ulemper med de to?

Kan jeg bruke FlashGet med Opera?

Stavekontroll?

 

Bruker FireFox 2.0.0.3 nå, men vurderer å bytte om Opera er noe bedre..

Opplever et par plugin problemer med FireFox, som avspilling av film på nettavisen.no

8263770[/snapback]

 

Her er en liten guide som kanskje fikser problemet ditt RamGuy :)

 

Jeg bruker Opera på minnestikken min for når jeg er ved universitetsmaskiner o.l, men jeg synes selv at Firefox er bedre for daglig bruk, sikkert fordi jeg er vandt til det men det er ting som jeg savner i Opera, som "i feel lucky"-bruk av adressebaren, der en bare kan hive inn stikkord til siden en vil til for så å havne på den, en god adblock-addon som blocker alt av innhold som jeg ikke vil se på en side eller fra en aktør. Flashgot finnes ikke for Opera fra det jeg har sett, Widget-prosjektet til Opera er ikke så utført i å legge til nyttige funksjoner i forhold til det jeg har sett fra Firefox sin addons.

 

Firefox er selvsagt ikke perfekt men fungerer best for mitt bruk per i dag.

Lenke til kommentar
Hvilken nettleser er egentlig best av FireFox og Opera?
Dette finnes det ikke noe fastisvar på, men det finnes mange tråder om emnet her på forumet. Hva som fungerer best for deg vet du best selv: derfor bør du prøve ut begge i en periode, og finne ut hva som fungerer best for deg ;) Begge alternativer er iallefall gode nettlesere, det er det liten tvil om! (Selv liker jeg Opera best, men jeg har full forståelse for at andre foretrekker Firefox eller andre produkter)

 

Speed dial er teit, iallefall på linux, hvor du må dobbeltklikke på adresselinja for å markere den (enkeltklikk på windows).

 

Det betyr at jeg må bruke dobbeltklikk på adresselinja pluss "1" pluss enter for å komme til #1 ¨på speed dial-lista, mot ett klikk på rette bookmark, for å komme til samme side.

Husk på at dette kun er en beta - er godt mulig de ordner opp i slike ting lenge får release ;)

 

Mousegestures var vel en av de første extentions som kom til Firefox.
Forstår jeg godt, for mousegestures har jeg blitt totalt avhengig av. Desverre har jeg ennå ikke funnet noen addon for Firefox som fungerer like godt som de innebygde mousegesturene til Opera :(
Lenke til kommentar
Vanskelig? Bare trykk på bookmarks du..

8263792[/snapback]

 

:) men synes firefox sin måte er mye bedre enn opera sin, da kan man ha favoritter rettunder url vinduet

8265451[/snapback]

Fikk ikke screenshot av hvordan det ser ut når jeg har trykt på bokmerker (ctr alt prntscrn), men Opera har en funksjon for det og, men den er kanskje dårligere.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Opera856485484.png
Lenke til kommentar
Personlig irriterer jeg meg over andre nettlesere som ikke har samme funksjoner som Opera. Prøv "mouse gestures"; når du først har lært å bruke de klarer du deg ikke uten (ergo irritasjonsmomentet med andre nettlesere)

8264383[/snapback]

 

Dette kan jeg underskrive på. Kan godt hende FireFOx har en masse hendige saker og ting som add-ons og slikt, men siden den første browseren jeg byttet over til fra IE var Opera, og at jeg lærte meg "mouse gestures" ganske fort, så virker alle andre browsere litt "handicappet".

 

Jeg tror konklusjonen min er at når det gjelder bruk av nettbrowsere, så er det hva man selv syntes er best som gjelder.

Lenke til kommentar
Speed dial er teit, iallefall på linux, hvor du må dobbeltklikke på adresselinja for å markere den (enkeltklikk på windows).

 

Det betyr at jeg må bruke dobbeltklikk på adresselinja pluss "1" pluss enter for å komme til #1 ¨på speed dial-lista, mot ett klikk på rette bookmark, for å komme til samme side.

 

og ja, jeg er klar over ctrl+l

8264163[/snapback]

Er du klar over Ctrl+<tall>?

Lenke til kommentar
Hvilken nettleser er egentlig best av FireFox og Opera?

Den du mener er best, prøv å ikke la dette bli en nettleserkrigstråd folkens ;)

8267884[/snapback]

 

Nå er det riktignok en ting eller to som objektivt kan måles, opera er jo feks raskere, om man synes det er viktig. Men i det store og det hele blir det en smakssak ja.

 

Ellers synes jeg ikke denne nye funksjonen virker så veldig spennde. Riktignok besøker jeg bare et fåtall sider på en vanlig dag. Men komboen lenker ved adressefeltet, shortcut-keys på bookmark, og "continue from last time", gjør at jeg stort sett får tilgang til de veldig fort. Men det skader vel ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar
jeg brukte opera en liten stund, like opera veldig godt, men synes at det var trøblete å finne favoritter så byttet til ff, skal teste dette:D

8263781[/snapback]

 

Eller, du kan legge til små knapper ved siden av adresselinja. Jeg har vel en ti faste sider jeg besøker, og trenger aldri å gå inn i favoritter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...