Gå til innhold

Photoshop CS3, oppdatert.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det som er så fint med å kunne konvertere til sRGB i Save for web vinduet? Den eneste browseren jeg vet om som støtter fargeprofiler i bilder er Safari på Mac.

8265134[/snapback]

Det er vel nettopp derfor...

8269986[/snapback]

Derfor? Slik at alle med Safari får se bildene korrekt, mens alle andre feil?

Lenke til kommentar
Hva er det som er så fint med å kunne konvertere til sRGB i Save for web vinduet? Den eneste browseren jeg vet om som støtter fargeprofiler i bilder er Safari på Mac.

8265134[/snapback]

Det er vel nettopp derfor...

8269986[/snapback]

Derfor? Slik at alle med Safari får se bildene korrekt, mens alle andre feil?

8272447[/snapback]

sRGB er "standard" fargerom, dvs. fargerommet som brukes av alle programmer og nettlesere som ikke støtter mer avanserte innstillinger av dette. Les mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Srgb
Lenke til kommentar

Starter denne versjonen raskere en CS2 ?

 

Er systemkravene de samme som CS2 ?

 

Skal på Adobe sine sider å se litt nå....

 

Ser kravene er:

Intel Pentium 4-, Intel Centrino-, Intel Xeon- eller Intel Core™ Duo-prosessor (eller kompatibel prosessor)

Microsoft Windows XP med Service Pack 2 eller Windows Vista™ Home Premium, Business, Ultimate eller Enterprise (godkjent for 32-bits utgaver)

512 MB RAM

64 MB RAM for video

1 GB ledig plass på harddisken (ytterligere ledig plass kreves under installering)

Skjermoppløsning 1024 x 768 punkter med 16-bits skjermkort

 

 

Kan noen si hva som var kravene på forrige versjon?

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Starter denne versjonen raskere en CS2 ?

 

Er systemkravene de samme som CS2 ?

 

Skal på Adobe sine sider å se litt nå....

 

Ser kravene er:

Intel Pentium 4-, Intel Centrino-, Intel Xeon- eller Intel Core™ Duo-prosessor (eller kompatibel prosessor)

Microsoft Windows XP med Service Pack 2 eller Windows Vista™ Home Premium, Business, Ultimate eller Enterprise (godkjent for 32-bits utgaver)

512 MB RAM

64 MB RAM for video

1 GB ledig plass på harddisken (ytterligere ledig plass kreves under installering)

Skjermoppløsning 1024 x 768 punkter med 16-bits skjermkort

 

 

Kan noen si hva som var kravene på forrige versjon?

8273283[/snapback]

 

Den starter raskere enn Cs2 ja, hvertfall beta, da regner jeg med at final er enda bedre.. men har ikke fått prøvd den. Kravene på forrige version vet jeg ikke noe om..

Lenke til kommentar
Hva er det som er så fint med å kunne konvertere til sRGB i Save for web vinduet? Den eneste browseren jeg vet om som støtter fargeprofiler i bilder er Safari på Mac.

8265134[/snapback]

Det er vel nettopp derfor...

8269986[/snapback]

Derfor? Slik at alle med Safari får se bildene korrekt, mens alle andre feil?

8272447[/snapback]

sRGB er "standard" fargerom, dvs. fargerommet som brukes av alle programmer og nettlesere som ikke støtter mer avanserte innstillinger av dette. Les mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Srgb

8272883[/snapback]

 

Som nevnt er poenget at sRGB er det nærmeste man kommer en universell standard for visning av bilder på nett.

 

Når du arbeider i et program med fargestyring er det vanligste fargeområdet Adobe RGB. Lagrer du et bilde med Adobe RGB og laster dette direkte opp på nett, vil fargene generelt sett fremstå som svært blasse. For øvrig vil bilder i alle andre fargeområder enn sRGB også vises feil i alle programmer/nettleser uten fargestyring.

 

At det ble lagt litt ekstra vekt på at dette nå kan gjøres i Save for Web and Devices... (tidligere Save for Web...) har sin årsak i en glemsk artikkelforfatter som et utall av ganger har åpnet dialogboksen for å lagre det ferdige bildet, bare for å se at atter en gang er prosedyren å velge Cansel, deretter Edit > Convert to Profile... før det igjen er på tide å velge Save for Web...

 

Dette gjelder kun når jeg jobber med enkeltbilder. Er det flere bilder som skal prosesseres, bruker jeg enten en vanlig Batch-prosedyre eller Image Processor.

 

Når det gjelder oppstartstiden, så er den betydelig bedre enn på CS2.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...