Gå til innhold

Billigste Dell-maskin hittil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glimrende for lavprismarkedet. Håper de blir tilgjengelige uten skjerm også og at det blir mulig å oppgradere prosessor, ram og harddisk på de. (AM2-sokkelen er jo veldig oppgraderbar og AM2-brikkesettene takler nye prosessorer så lenge man ikke går over TDP for kabinettdesignet).

 

Lurer på om de blir tilgjengelige i Norge og evt. hva prisen uten skjerm blir.

Lenke til kommentar

Tror Dell gjør lurt i å satse på "emerging markets". Kan være lurt å være blant de første til å etablere seg. Hvem vet -- kanskje Dell blir synomymnt med "PC" i noen slike land? På samme måte som

 

Ipod = MP3-spiller

Jeep = terrenggående bil

Ski-doo (i USA) = snøscooter

 

etc..

Lenke til kommentar
"I have a Dell"

 

Hmm det er bare i Kina det kan skje. Med mindre de ikke kopierer Dell sine billigmaskiner og lager en egen utgave de kaller for "Del".

8210582[/snapback]

Eller Dhell :)

 

Nå er det vel lite poeng i om de kan oppgraderes eller ikke, da en Celeron vil gjøre mer enn nytten(det er jo LGA 775 det også, men mindre det er mobile varianten). På hjemmePCer er det stort sett spillere og folk som driver med heftig bilde/video redigering som er int i CPU kraft, regner med begge disse to gruppene er relativt kjøpekraftige og uansett vil foretrekke andre maskiner... Tipper vel også at skjermkortoppgradering i beste tilfellet er vanskelig.

Lenke til kommentar
Klarer en ikke å bygge tilsvarende nesten like billig selv? Eller er det mye penger å spare på en ferdigløsning?

8212338[/snapback]

Nå har jeg ikke funnet de fulle spesifikasjonene, men jeg tror du skal slite med å komme ned i den prisen med skjerm.

 

Et kjapt forsøk:

En redusert Celeron M: ca 300 kr

256MB DDR-ram: ca 150 kr

40GB harddisk: ca 300 kr

Kabinett: ca 100 kr

Mini-PSU: ca 100 kr

DVD-leser: ca 100 kr

Hovedkort med integrert grafikk, lyd, nettverk og billigste VIA eller SiS brikkesett: ca 250 kr

15" LCD-skjerm: ca 700 kr

 

SUM: 2100 kr. Jøss, jeg klarte det! :D

(NB: Prisene er lavere enn i prisguiden pga moms og kvantumsrabattene Dell får)

Lenke til kommentar

Ja, det har du rett i. Mus og tastatur koster til sammen under hundrelappen. Windows XP regner jeg med Dell får ekstreme rabatter på i Kina fordi Microsoft vil gjøre folket avhengig av Windows slik at de kan bli fremtidige avhengige betalende kunder. La oss si at XP koster Dell 100 kroner i dette tilfellet. Da kommer totalprisen opp på 2300 kr.

Lenke til kommentar

Samt bygg/installasjon og fraktkostnader. Dell benytter sikkert en OEM ferdiginstallasjon som trykkes ned på hver harddisk,

 

så da må man i beste fall lage en ferdig unattended ISO installasjon for maskinene Simen1.

 

Selv satt jeg opp en ganske så bra mATX AM2 maskin til rundt 3200,-

AMD er fantastisk når det gjelder å sette opp meget brukbare billigmaskiner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg tipper at MS har store interesser for det kinesiske markedet. Blir Kina avhengig av MS så får Billern ennå flere våte drømmer.

8217573[/snapback]

Avhengighet er vel ikke vanskelig å fremskape i den kinesiske befolkningen, britene klarte det vel med noe annet, så hvorfor ikke Bill. Han har riktignok ikke kanoner, men mange andre effektive virkemidler i sitt arsenal..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...