Gå til innhold

Omtale av Runaway 2: The Dream of the Turtle (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kommet et godt stykke inn i spillet nå, og tror jeg heller mer mot en 8'er. Som sagt i omtalen, er dette et eventyrspill av den gamle skolen og gåteløsningen er jo hele poenget med slike spill. Så veldig vanskelig er ikke spillet, og tipset om å spille gjennom spillet ved å følge en walkthrough er da direkte idiotisk... Hva er da vitsen med å spille et slikt spill?

Lenke til kommentar

Jeg sier da heller ikke at man bør følge en walkthrough gjennom hele spillet, men at det kan være lurt å ha en tilgjengelig. Jeg synes i alle fall ikke det er noe spesielt morsomt å sitte fast i en evighet fordi jeg har oversett en ørliten detalj som utviklerne har gjemt i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Virker som om anmelder her ikke har spilt slike spill før. Dette spillet er fantastisk bra, og inneholder akkurat så mye frustrasjon og korrekt vanskelighetsgrad.

 

Om det er for vanskelig, er det kanskje på tide du setter deg ned og prøver de litt eldre adventurespillene?

Lenke til kommentar

Må si jeg sleit endel med det første Runaway-spillet til tider, men det var et fantastisk spill i god gammel adventure-ånd.

 

Det å ha en walkthrough for hånden kan alltids være kjekt, men det er ikke på langt nær like tilfredsstillende som å finne løsningen selv. Jeg husker tilbake til når man måtte vente på et spesielt datablad for å få walkthrough/tips der man stod fast. Med Internett tilgjengelig er det, i allefall for min del, en litt for lav terskel å sjekke walkthroughen "med en gang" man står fast - men folk er jo forskjellige :)

Lenke til kommentar
Virker som om anmelder her ikke har spilt slike spill før. Dette spillet er fantastisk bra, og inneholder akkurat så mye frustrasjon og korrekt vanskelighetsgrad.
Er inig i at spillet er bra, men mye av frustrasjonen med det kommer nettopp for folk som har spilt mange slike spill tidligere. Det er flere gåter hvor de med litt fartstid fra adventurespill ser 'logikken' rimelig kjapt, men som likevel skaper bry. For eksempel: A og B må kombineres og brukes på C. Dessverre får man ikke lov til å gjøre dette før man har prøvd både A og B på C hver for seg, kombineringen kan bare gjøres med B på A og ikke A på B, og 'feilmeldingene' spillet kommer med gir et falskt inntrykk av at man er på villspor. Man blir altså straffet for å være 'smartere' enn protagonisten. Småirriterende. Endret av qwert
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...