Gå til innhold

Nettverk over strømnettet på Cebit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spenende utvikling! Har enno litt å ta igjen hvis det skal "erstatte" cat kablene. For hjemmebrukere kan dette bli ganske overkommelig om en liten stund.

 

btw: tror det er feil WB på bildene :p

8191726[/snapback]

 

Tror ikke det kommer til å erstatte vanlige nettkabler om ikke selve strømsystemet legges om (kan jo ha ledere til nett i strømkabelen feks) Til det er kapastieten for dårlig. (og skal man bygge nytt, så er det like greot å legge inn nettkabel og føringsvei for eventuelle nye standarder)

 

AtW

Lenke til kommentar
(og skal man bygge nytt, så er det like greot å legge inn nettkabel og føringsvei for eventuelle nye standarder)

8193055[/snapback]

Må egentlig si meg enig der, dette er vel ganske fint for folk som ikke har lagt opp CAT kabling i hjemmene sine, men om jeg skulle bygd hus eller pusset opp leiligheten min nå så hadde jeg sørget for å ha skjermede CAT6 kabler med uttak på alle rommene, samt en switch som fordelte nett til alle punktene :)

Endret av Equerm
Lenke til kommentar
Spenende utvikling! Har enno litt å ta igjen hvis det skal "erstatte" cat kablene. For hjemmebrukere kan dette bli ganske overkommelig om en liten stund.

 

btw: tror det er feil WB på bildene :p

8191726[/snapback]

 

Tror ikke det kommer til å erstatte vanlige nettkabler om ikke selve strømsystemet legges om (kan jo ha ledere til nett i strømkabelen feks) Til det er kapastieten for dårlig. (og skal man bygge nytt, så er det like greot å legge inn nettkabel og føringsvei for eventuelle nye standarder)

 

AtW

8193055[/snapback]

 

Nett via strøm kan selvfølgelig ikke erstatte et kablet nett, men det er absolutt et alternativ til trådløst nett. Jeg benytter Devolo 85mbit, får 30mbit ytelse. Stabilt og utrolig enkelt.

Lenke til kommentar

Hmm, en super oppdatering på dette hadde vert en spesiell strømkabel som førte både strøm og nettverket, da selvsagt skjermet, kabelen ville da ha 3 plugger, en som går i strømnettet og 2 til pcen, strøm og nettverkskabel

 

Men hvorfor forteller jeg dette? Jeg må melde meg på skaperen og ta patent på dette :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...