Gå til innhold

Kulturo: Journalist anklaget for Dimmu-lekkasje


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De som sier at dette albumet er fantastisk må være dævhørte eller musikalsk bevisstløse. Liker selv best stormblåst og for all tid.

8200742[/snapback]

 

Når skal de forstå at det er ikke CD man vil ha. Jeg har glemt hvordan man i det hele tatt bruker en CD spiller, husker ikke hvilken vei plata skal inn, osv.. La oss kjøpe MP3 for en billig pæng, og slippe det rælet med fysisk distribusjonsmedium. Syns Dimmu er såpass bra at jeg kommer nok til å kjøpe denne CD-en også, men det første som skjer er at alle sporene blir digitalisert, så legger jeg CD-en på et sted slik at jeg aldri klarer å finne den igjen.

Lenke til kommentar
De som sier at dette albumet er fantastisk må være dævhørte eller musikalsk bevisstløse. Liker selv best stormblåst og for all tid.

8200742[/snapback]

 

Når skal de forstå at det er ikke CD man vil ha. Jeg har glemt hvordan man i det hele tatt bruker en CD spiller, husker ikke hvilken vei plata skal inn, osv.. La oss kjøpe MP3 for en billig pæng, og slippe det rælet med fysisk distribusjonsmedium. Syns Dimmu er såpass bra at jeg kommer nok til å kjøpe denne CD-en også, men det første som skjer er at alle sporene blir digitalisert, så legger jeg CD-en på et sted slik at jeg aldri klarer å finne den igjen.

8200893[/snapback]

 

No way, CD er bra. Etter at jeg ble ferdig med studiene og fikk meg jobb har CD-hylla begynt å vokse igjen. Hører ikke forskjell på 128 og 156bps med dagens stereo, og neppe med ny heller, men det er noe eget med å holde coveret i hånda og bla gjennom innlegget mens jeg lytter.

 

Samme med DVD-er, uansett hvor mange filmer jeg ripper inn på harddisken vil jeg ha et skikkelig cover stående i hylla.

 

Men, en fordel skal jeg gi til MP3, nemlig de gangene jeg ønsker meg en eller to låter fra et album jeg ellers synes er ræl. Det er litt kjipt å kjøpe disse CD-ene, så da er kjøp på nett et godt alternativ.

Lenke til kommentar
De som sier at dette albumet er fantastisk må være dævhørte eller musikalsk bevisstløse. Liker selv best stormblåst og for all tid.

8200742[/snapback]

 

Når skal de forstå at det er ikke CD man vil ha. Jeg har glemt hvordan man i det hele tatt bruker en CD spiller, husker ikke hvilken vei plata skal inn, osv.. La oss kjøpe MP3 for en billig pæng, og slippe det rælet med fysisk distribusjonsmedium. Syns Dimmu er såpass bra at jeg kommer nok til å kjøpe denne CD-en også, men det første som skjer er at alle sporene blir digitalisert, så legger jeg CD-en på et sted slik at jeg aldri klarer å finne den igjen.

8200893[/snapback]

 

No way, CD er bra. Etter at jeg ble ferdig med studiene og fikk meg jobb har CD-hylla begynt å vokse igjen. Hører ikke forskjell på 128 og 156bps med dagens stereo, og neppe med ny heller, men det er noe eget med å holde coveret i hånda og bla gjennom innlegget mens jeg lytter.

 

Samme med DVD-er, uansett hvor mange filmer jeg ripper inn på harddisken vil jeg ha et skikkelig cover stående i hylla.

 

Men, en fordel skal jeg gi til MP3, nemlig de gangene jeg ønsker meg en eller to låter fra et album jeg ellers synes er ræl. Det er litt kjipt å kjøpe disse CD-ene, så da er kjøp på nett et godt alternativ.

8201121[/snapback]

Materialist!

Lenke til kommentar

Litt tåpelig av dimmu/Nuclear å saksøke den tullingen. De må jo skjønne at de tjener på piratkopieringa. De har virkelig misforstått hvordan de kunne bli nummer 1.

 

Plata er bra den, men den får ikke toppkarakter. De har for mye "grums" i form av elementer som jeg mistenker de har "lånt" fra andre plasser. Mer en 10 ganger jeg stopper opp og lurer "hvor f.. har eg hørt det der hen". Puritanical og stormblåst er bedre plater.

 

Jeg har kjøpt en haug med både dimmu og nuclear skiver, men jeg må tydelig revurdere hva pengene mine går til. Jeg sponser ikke band/label som ønsker å bruke dem på advokater.

Lenke til kommentar

Det er veldig riktig at man går til aksjon mot slikt. En ting er når Ola Nordmann legger ut et album på nett etter han kjøpte det, men når en musikkanmelder - som får albumet lenge før alle Ola Nordmenner - distribuerer det så er det langt verre. Personen får vel neppe så mye promoer fremover.

 

Men samtidig er dette heldig for Dimmu/Nuclear, masse gratisreklame og pressedekning, uten noe ekstra inntektstap i særlig grad utover hva vanlig piratkopiering fra Ola Nordmann ville forårsaket.

Lenke til kommentar
De som sier at dette albumet er fantastisk må være dævhørte eller musikalsk bevisstløse. Liker selv best stormblåst og for all tid.

8200742[/snapback]

 

Albumet kan da vere bra fordi om vel? Sist eg sjekker var ikkje du universets midtpunkt? :hmm:

 

Men eg er enig med deg ang Stormblåst og For all tid :)

Lenke til kommentar

Jeg er litt uenig i at det er riktig å slå ned på det, fordi det var en promo. Hvem som piratkopierer er egentlig klinkende likegyldigt i den store sammenhengen. Den eneste skaden man kan oppnå, er at folk som ville umidelbart bestillt plata etter å ha hørt promoen ... må vente, og derfor har et "teknisk potensiellt" tap.

 

Men jeg vedder på at aksjonen og publisiteten var planlagt. Tror neppe de hadde skrevet med store bokstaver at mp3'en inneholdt vannmerke og trussler om bråk. For slike lekasjer skjer med omtrent alle band. Så i mine øyner får det være dimmu sitt tap når de velger å "la seg piratkopiere" så altfor tidligt. De er ikke akkuratt idioter heller.

 

Hadde vi levd i en verden hvor piratkopiering var så å si en saga blott, så ville ikke dimmu eksistert. Da hadde folk brukt penger på "safe" kjøp, og dette ville betydd de største banda på mtv f.eks. Da hadde tradisjonell markedsføring hatt mye større virkning på hvor pengene hadde blitt brukt.

Vi har ikke så mange brød/melk/kjøtt merker her i norge.... mens innen musikk så har vi dødsmange band/sjangere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...