Gå til innhold

"LaGrande" kommer i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står jo ikke direkte at systemet støtter DRM, selv tolker jeg at denne teknologien, kan hjelpe mot eks. Keboard loggere... og annet som vises på bildet i artikkelen.

 

hmm, må være beskytelse mot skjermdump og mindre mulighet for minnedump som kanskje kan være med og hindre piratkopiering..., har jeg rett nå?

 

Selv tror jeg denne teknologien kan hjelpe firma og beskytte data.

Lenke til kommentar
Eller pga:

 

Teknologien har imidlertid også blitt kritisert for å hindre fleksibilitet og bidra til å øke "copyrighthysteri" på diverse applikasjoner og mediafiler.

 

aka DRM.

8166813[/snapback]

Jepp, akkurat derfor jeg er "paranoid". Det er nå desverre slik historisk sett at hvis makt kan misbrukes, så blir det på et eller annet tidspunkt misbrukt. Selv om det er tryggere at politiet har kameraer i alle rommene i huset ditt, ville du hatt det?

 

Beklager, men jeg vil ikke risikere at et bestemt firma skal ha muligheten til å bestemme hva slags programmer som er "godkjente" på min maskin :angry:

Lenke til kommentar
Hvorfor slik negativ holdning?

8166769[/snapback]

Fordi enkelte persjoner er veldig paranoide...

 

 

Edit: Det kommer også noe lignende i AMD sine prosessorer... Der heter det Presidio

8166798[/snapback]

 

Når man ser medialevrandøres tidligere eskapader så er det ikke så rart man blir litt lettere paranoid.

 

Jeg satser på at dette kan slås av i Bios, fra en HK-produsent sin side er dette et slagsargument. Og de vil jo også tjene penger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...