Gå til innhold

Photoshop CS3 i to versjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende at de ønsker å gjøre 3D mer tilgjengelig. Men jeg tror at de som allerede bruker 3ds max eller maya kommer til å fortsette med det, og bruke Photoshop til å legge siste finish på visualiseringer. Stort sett slik som i dag.

 

3D delen i Photoshop blir kanskje litt brukt hos grafikere som ikke har kunnskap nok om 3ds max til å lage elementer der, men ønsker å ha inn litt enkel 3d. Men det blir vanskelig å konkurrere med 3d giganten Autodesk.

Lenke til kommentar
Når var siste gang du så en ingeniør benytte seg av Photoshop?

8126530[/snapback]

På fredag ;)

 

Photoshop har sine bruksområder for en ingeniør også. Det hender man trenger å kombinere grafer, diagrammer, fargeplott i 2D og 3D med fotografier for å gi en virituell opplevelse av ting som ikke er så lett å se med det blåtte øye.

 

NoWiSee: Jeg tror at ett av de store salgsargumentene for Adobes 3Drendring i photoshop kan bli prisen. Autocad og 3d studio max er ikke akkurat billig så hvis adobe ikke krever for stort pristillegg for sin 3D så tror jeg det kan bli greit for enkel 3D.

 

Men jeg ser ikke helt poenget med å kombinere 2D fotoredigering med 3D rendring i ett program. Det virker bare som litt mye bloatware. Kunne heller ønske de holdt disse adskillt.

Lenke til kommentar

husk dette er visuelt program.adobe,3dmax,maya,

atocad er målbart for bruk opp i mot folk som trenger noe å jobbe ettter.

spesielt jobbe med ting som ikke har med data å gjøre.

autocad brukes både til mekaninsk produksjon å bygg.

det er for mye å utrede her

Lenke til kommentar
NoWiSee: Jeg tror at ett av de store salgsargumentene for Adobes 3Drendring i photoshop kan bli prisen. Autocad og 3d studio max er ikke akkurat billig så hvis adobe ikke krever for stort pristillegg for sin 3D så tror jeg det kan bli greit for enkel 3D.

8126758[/snapback]

Ja, det kan absolutt være at den brukergruppen som allerede kjøper Adobe programvare vil velge "extended" for å få muligheter for å gjøre enkel 3D modellering. Men i miljøer hvor selve 3d modelleringen er i sentrum så vil ikke det være et reelt alternativ. Ihvertfall ikke når du får programmer som Blender som er gratis og som er dedikert til kun 3D modellering.

 

Får bare håpe at Adobe ikke ender opp som Ahead som fyller Nero pakken med alt mulig tull du ikke bruker. Jeg vil heller at Adobe beholder fokuset på det de kan, for det er i dag ingen programmer som kan måle seg med photoshop/CS-pakken når det gjelder redigering av bilder. Og slik ønsker jeg helst at det skal fortsette å være. Evolusjon behøver ikke nødvendigvis å bety at man må legge til masse funksjoner som brukeren ikke nødvendigvis kommer til å bruke.

 

Men jeg liker at de kommer med 2 utgaver så det er mulighet til å velge. Og jeg kommer nok til å fortsette å velge "standard" utgaven.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor folk drar Autocad i diskusjonen en gang. Inventor fra Autodesk har overtatt for Autocad.

 

Det blir ren spekulering når man snakker om hva Photoshop CS3 Extended kan gjøre nå som det foreligger liten informasjon på nettet, og betaen av Photoshop CS3 er den vanlige.

 

Jeg klarer ikke helt å se hvilken nisje Adobe sikter til med denne utgaven. Det kan ikke være et compeprogram, da dem har AfterEffects for "semi-pro" delen av denne nisjen. Skulle dem levere et produkt for de proffe, så gjør jeg regning med at det var AE som ble oppdatert, og at en "Elements" utgave av AE ble sluppet for "low-end" og tildels "semi-pro" delen av nisjen. Men til tross for dette, sier Adobe selv:

 

"New to the Photoshop family, Adobe Photoshop CS3 Extended delivers everything in Photoshop CS3 and more. Render and incorporate 3D images into your 2D composites. Stop time with easy editing of motion graphics on video layers. And probe your images with measurement, analysis, and visualization tools."

Lenke til kommentar
Autocad suger på 3D. Men heldigvis har Autodesk(produsenten til Autocad) flere programmer som løser det.

8126641[/snapback]

 

AutoCAD har blitt ganske bra på 3d nå.

 

Det kom en stor forbedring i 2007-versjonen, hvor 3d-modellering har fått låne litt fra inventor, og redermotoren har blitt hentet fra 3d-studio, og ikke den gamle scanline rendermotoren, men faktisk mental ray, som er veldig bra.

 

2008-versjonen har fått (blir lansert i løpet av et par uker) ytterligere forbedringer, så da synes jeg ikke det er grunnlag for å si at AutoCAD suger på 3d.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...