Gå til innhold

Test: Ring gratis i familien din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Egentlig en ganske interessant løsning, har telenor noen abo som gir priser som likner på 65 øre i minuttet uten abonnementsavgift?

 

AtW

8119864[/snapback]

Nærmeste du kommer er vell frifiks\allstar som koster 29 i måneden men inkluderer endel sms eller ringeminutter, evt kort og kontant med 79 øre i ringepris og 99 øre i dagspris.

 

Telenor har kanskje den mest fleksible løsningen, men både netcom, chess og tele2 kan lett slå telenor på pris så fremt du ikke bruker en fast-tlf i løsningen mye eller er ekstremringer (fritid)\ekstrem sms\mms-bruker eksternt (nonstop).

Lenke til kommentar

Telenor Frifiks har en månedspris på 29 kroner, en minutt pris til alle mobilnett på 59 øre per min og 20 minutter inkludert hver måned.

 

Ellers har du de nye selvhjelp abonnementene Telenor Nett&Kontant og djuice netcash som har følgende priser:

Minuttpris alle nett: 89 øre/min

Oppstartpris: 69 øre

SMS: 59 øre

Lenke til kommentar
God og grundig gjennomført test forresten, men en liten feil jeg så, står gratis sms\mms hos ventelo, det stemmer vell ikke?

8120088[/snapback]

Har visst sneket seg en feil inn i infoboksen. Korrigert.

 

Telenor har nå muligheten til 2 stk bedriftsabo på hver familieløsning!

http://telenormobil.no/abonnement/frifamilie

8119717[/snapback]

:wow:

 

Også korrigert. Takk for tipsene!

Lenke til kommentar
God og grundig gjennomført test forresten, men en liten feil jeg så, står gratis sms\mms hos ventelo, det stemmer vell ikke?

8120088[/snapback]

Nei, denne testen var ikke god og grundig gjennomført. Det eneste amobil har gjort er å liste opp betingelsene/kostnadene ved de ulike familie-abbonementene. Flott at de har gjort dette, men det er en ting som mangler:
Dette fører seg inn i rekken av dårligere og dårligere artikler på hele hw-nettverket. Å kåre en test-vinner uten å i det hele tatt vurdere kostnadene på selve abonnementene og ringepriser utenfor familien er helt meningsløst.

8120697[/snapback]

Jeg er helt enig. Det kan godt være Telenors familipakke er flott og super, men det betinger at alle i familien har telenor-abbonement. Og jeg kan ikke noengang huske å ha lest at telenors mobilabbonement er spesielt rimelige. Tvert om: Telenor og Netcom går jo for å ha de dyreste mobilabbonementene... (er kanskje derfor de har råd til billige familiepakker?)

 

Denne testen mangler altså en helhetlig vurdering. Så hvis man kun skal ringe til familien, må man finne et abbonement uten månedspris hos en av disse tilbyderne. Skal man i tillegg ringe noen utenfor familien må man tenke på pris pr min/sms/mms/mnd

Lenke til kommentar
Dette fører seg inn i rekken av dårligere og dårligere artikler på hele hw-nettverket. Å kåre en test-vinner uten å i det hele tatt vurdere kostnadene på selve abonnementene og ringepriser utenfor familien er helt meningsløst.

8120697[/snapback]

 

Hva er galt med denne da? Dette virker bare som dårlig skjult Telenor- hat fra deg.

 

Dette er ikke en abonnementstest, det er kun en test av de forskjellige familieløsningene.

 

Man kan ikke teste dette ut ifra hvordan opptil seks personer med forskjellig bruksmønster bruker telefonen, det gir for mange variabler.

Lenke til kommentar
Jeg har da ikke sagt et skvatt om Telenor? Gitt at det er snakk om familieabonnement er det fullt mulig å sette opp et bruksmønster som på telepriser.no og diverse andre steder. I hvertfall burde selve abonnementskostnadene vært med.

8122877[/snapback]

 

Her er det ikke snakk om egne familieabonnement (untatt chess). Men en løsning hvor man kombinerer ulike abonnement hos operatøren etter bruksmønster i en "familie" hvor en står som juridisk ansvarlig. Å liste opp alle abonnementkostandene ville så og si vært umulig siden det er såpass mange ulike kombinasjoner som en slik familie kan bestå av.

 

Selv mener jeg at dette ikke kan kalles en test, men heller en oversikt over de forskjellige familieløsningene.

Endret av I:H
Lenke til kommentar
Her er det ikke snakk om egne familieabonnement (untatt chess). Men en løsning hvor man kombinerer ulike abonnement hos operatøren etter bruksmønster i en "familie" hvor en står som juridisk ansvarlig.

 

Og poenget ditt er...?

 

Å liste opp alle abonnementkostandene ville så og si vært umulig siden det er såpass mange ulike kombinasjoner som en slik familie kan bestå av.

 

Det er da ingen som har sagt man skal liste opp alle kombinasjoner av alle kostnader, men det er fullt mulig å sette opp et rimelig bruksmønster på samme måte som på en lang rekke nettsider, slik at man har noen tall å gå ut fra.

Lenke til kommentar

Det beste med frifamilie er jo at man kun trenger 1 abo. Dvs. en fam på 4stk, trenger bare et frifiks abo til 29kr i mnd med lave ringepriser og 20 minutter inkludert. Resten kan være kontankort:. Familien vil da ringe, smse, mmse gratis.. er jo en superb tjeneste..!

Lenke til kommentar

joda, stemmer det avola. Men dette gjelder f.eks. også Netcom sin tjeneste. Jeg aner ikke hva det rimeligste abbonementet til Netcom heter for tiden, ei heller prisene. Det kan godt være Telenor har bedre abbonement - det vet jeg altså ingenting om. Men poenget er: Artikkelen kan ikke konkludere med at telenor er billigst uten å ta med abbonementsbetraktninger i kalkylen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...