Gå til innhold

TEST: Kingston HyperX PC2-9600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dyre moduler, ser at du får dem til ca. 3300-, mens Corsair TWIN2X2048-6400C3 koster litt over 3900-. Skal man velge mellom disse så tror jeg valget uansett hadde vært Kingston minnet. Det største minuset er mangelen på EPP, men jeg har vært godt vant med å å overklokke "manuelt" så de 600- ekstra for Corsair settet synes jeg ikke det er verdt å betale.

 

Disse settene med EPP, dette Corsair settet og dette Dominator settet synes jeg er OK priser, og skal være brukbart overklokkbare, og ytelsesforskjellene blir ikke dramatiske. Uansett, er 1000-lappen ekstra for tre fps og litt mer hastighet i praksis lite merkbart. Men klart, har man kjøpt et topp oppsett og driver med benching, så vil det ha litt betydning for egoet.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Synd at Corsair C3 settet er fremdeles så dyrt her i Norge, ellers hadde jeg kjøpt et til. Fikk mine for 2.010,- NOK, p.g.a. feilprising (og for at nettbutikken gjorde en feil eller to når jeg bestilte flere ting fra de når jeg skulle begynne å bygge den første Core 2 Duo maskinen min).

Disse high-spec. brikkene som nevnes i artikkelen er uansett verd hver eneste krone synes jeg. Klokker som bare det, og har aldri opplevd at systemet er ustabil.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...