Gå til innhold

Pokémon blir første Wi-Fi-spill for Wii (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pokémon Battle Revolution blir det første Wii-spillet som støtter nettbasert flerspiller. I tillegg kan spillere bruke Nintendo DS som kontroller.

 

 

Les mer

8113640[/snapback]

 

Dette bør være et annet nettverk enn det samme spillet brukte i japan. 2 sekund lag og et nytt sett med vennekoder, er ikke akkurat så veldig hi-tec

Lenke til kommentar

Jeg har allerede pre-ordered Pokémon Pearl til DS'en min, importerer det altså fra USA. Men det verserer rykter om at Pokémon Pearl fra USA vil ikke virke mot en PAL konsoll.

 

Dette har jeg litt vansker med å forstå hvorfor de vil gjøre det på denne måten, jeg trodde DS var fullstendig region-free er det PAL/NTSC encoding på DS som gjør at Wii sperrer dette?

 

Uansett blir det spennende å se, uansett kommer jeg til å spille Pokémon Pearl til det kommer til EU og deretter får jeg heller selge det jeg har og kjøpe det på EU versjon dersom det ikke er kompatibelt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt Pokemon på mange mange mange år.

 

Pokemon for GameBoy / DS er det fortsatt slik at man går rundt på et 2D brett og plutselig dukker opp et monster også turn-based battle med 4 valg? Og kan jeg sammenligne Pokemon på wii med Pokemon Stadium til N64? ^^ Eller er disse spillene revolusjonert seg siden sist jeg spilte dem?

Lenke til kommentar

Pokemon til DS går fortsatt ut på noe av det samme som Pokemon Red/Blue osv. gjorde. Klart har grafikken blitt mere 3D aktig og spillet blitt større, mer detalje rikt, støtte for trading over nett med Wi Fi og en rekke andre nye funksjoner, men det er fortsatt mye av det samme.

 

Pokemon Battle Revolution er ganske likt Stadium ja, men du kan kjempe over nett med Wi Fi og koble til DS som kontroll etc.

 

Anbefaller å ta en kikk på det offisiele Pokemon forumet i Norge om dere lurer på noe mer. (Ganske aktivt.) Har også Serebii.net som er en super bra Pokemon side men masse nyheter osv. (Har også et forum på størelse med Diskusjon.no)

 

www.serebii.net

www.pokemon.no/forum

Lenke til kommentar
Dette har jeg litt vansker med å forstå hvorfor de vil gjøre det på denne måten, jeg trodde DS var fullstendig region-free er det PAL/NTSC encoding på DS som gjør at Wii sperrer dette?

8128514[/snapback]

 

US-versjoner av DS-spill har gjerne andre spillkoder enn de europeiske, slik at man får problemer med å finne og sette opp spill mot hverandre. Dette varierer fra spill til spill, og kan fort være noe som stopper sync mellom europeisk Wii og US DS-spill. Om det faktisk kommer til å være et problem får vi se når spillet kommer. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...