Gå til innhold

2stk sony alpha 100 arvtagere på trappene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette så meget spennende ut. :) Jeg vedder en 100-lapp på at en av de er fullformat. (mener uten crop-faktor)

8110028[/snapback]

 

Siden det er lovet oss SSS på begge, hersker det litt tvil om akkurat det med FF, siden det er meget vanskelig å få til på en stabilisert sensor uten å oppleve vignettering, og på ett PRO hus vil jeg tro de ikke tar sjangsen på noe slikt.

 

Sonys SSS flytter på sensoren, og med FF er det ikke noe lys igjen utenfor sensoren, og slik oppstår problemet.

Produksjonslinjen er ett annet argument for noe slikt, FF er dyre sensorer å produsere fordi det krever to "steps" i maskineriet som lager disse, men ved å bare redusere litt, til feks 1,1x slipper man unna med kun ett step. Og dette skal visstnok være meget kostnadsbesparende.

 

Rykter om Nikon prohus med 1,1x sensor, samt at Sony lover SSS på denne, tyder på at de koker i hop en 1,1x sensor, siden de har sammarbeid tidligere. Dog, alt dette er bare antagelser.

 

Prohuset de viser ser ikke spesielt ferdig ut, og den er det direkte uttalt at ikke kommer til å kaste glans på markedet i år.

 

Men rykter og historier har versert om observerte "test-kjøringer" av Sony kameraer med batterigrep, så at vi får se prosumer huset i løpet av sensommeren er nok ikke usannsynlig i det heletatt.

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar

Synes faktisk at A100 var også stygg da jeg prøvde kameraet på en fotobutikk.

 

Og disse var forferdelige. Rare objektiver (som ar på) osv..

 

Antar at forskjellen på de som kommer på markedet og disse er ekstremt liten.

 

Men jeg har Canon kamera nå. Og holder meg til det. Viss ikke jeg går over til Nikon D80 som frister...

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har alle Sony objektivene som har blitt lansert (både gamle KM og nye CZ) vært laget for en mulig FF sensor. Dessuten snakket jeg med en av Sony's salgsrepresentanter i Norge, og han hintet sterkt om FF på nye Sony DSLR. Størrelsen på pentaprismet på flagship prototypen tilsier vel også stor søker og mulig FF. Men det kan jo være 1.1x crop som Fulgu sier.

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...